Indlæg af MadsHilde

    Men det kan jo forresten heller ikke passe det er det der er problemet. Den starter jo med at blæse på fuld styrke så snart jeg tænder for den og så hurtigt bliver gpu'en jo ikke varm.


    Mener du 70 grader i spil er alt for varmt?

    Jeg mindes forresten at selv om mit blæser kører på noget der ligner 70% så bliver kortet 70 grader varmt ved Battlefield 3 spil på Ultra grafik.


    Tyder det på at der er noget galt med forbindelsen mellem køler og kort siden det bliver så varmt og kortet derfor går i blæse mode for at beskytte sig selv? Men derfor burde kortet jo stadig slappe af når det bare er idle, men det gør det jo ikke.


    Jeg tester lige helt præcis hvor varmt kortet bliver når jeg har fået installeret Battlefield 3.

    Nu har jeg bestilt et par stykker. Så må vi se om det passer i min køler når de ankommer. Er også spændt på om den kører med nok omdrejninger ved 12v til ikke at blive for varmt når jeg spiller.


    Nu skal jeg bare leve med larmen i 14 dage eller ligende. Der kommer vel ikke told og den slags på ved så små beløb?


    Sætter stor pris på din hjælp :9xo

    Nåh, men det går da direkte til psu'en, gør det ikke?


    Så et af de små stik skal i det stik som kommer ud af blæseren?


    Beklager min uvidenhed, sådan noget strøm halløj er lidt uudforsket terræn for mig.


    Men kan man ikke få sådan en adapter i en dansk butik?

    2 dollar kan jeg nok lige overkomme.


    Men så vidt jeg kan se er der kun stik med 3 pins i mit bundkort og så du'r det da ikke? Altså, det er den store ende der skal sættes sammen med blæserens stik?

    Tak, men vil det ikke være muligt at klippe i det stik som sidder i blæseren nu og så sætte et andet på som vil passe til mit bundkort?


    Jeg er sgu nok bare lidt for nervøs ved at skulle skifte sådan en køler, det ville være dumt at lige pludselig stå med et kort som hverken vil det ene eller det andet fordi man har gjort et eller andet dumt.

    vil lige tage kontakt til det firma, du har købt kortet af, spørg en tekniker om, det er nok at få kortet til rma.
    kunne forstille mig, der noget med kølepasta, siden går op i de omdrejninger, eller sensor der er i stykker.


    Kortet er købt brugt og ca. 2 år gammelt, så rma er lige sent nok, desværre.

    Eller, nu er jeg egentligt lidt forvirret :crazyeyes: du siger aftermaked kølere bliver styret af kortet og dem man selv køber bliver styret af evt. bare strøm fra bundkortet.


    Men dem man køber selv og aftermarked er vel det samme?

    Hmm, hvis blæseren ikke bliver styret af kortet kan jeg da slet ikke forstå hvordan den kan te sig som den gør. I afterburne kan jeg skrue op på 85% fanspeed og i det grønne grafsystem står der 85% men rpm'en rører sig ikke, den siger 4050rpm lige meget hvad jeg gør.


    Og det ville være surt at købe en ny blæser hvis det ikke løser problemet. Ville også være noget nervøs ved at skulle skifte den.

    Der må være noget i kortet der er brændt af så, jeg kan ikke rigtig se hvad det ellers skulle være. En ny køler ville nok ikke engang hjælpe da den bliver styret af kortet og ikke af blæseren selv.