Indlæg af pipFuGl

    Hey,
    Sælger mit EVGA 970 4GB grafikkort da jeg har købt et 1080.


    Jeg har aldrig haft problemer med det og har kørt upåklageligt. Har ikke været
    overclocket. Kassen har jeg desværre fået smidt ud i en oprydning, jeg har dog
    stadig kvitteringen elektronisk


    Har jeg kvitteringen elektronisk, kortet et købt d. 29-04-15, så der er stadig lidt
    garanti på.


    Mine billeder
    https://imgur.com/a/LR3aI


    Mindste pris: 1100kr


    EVGA's hjemmeside
    https://eu.evga.com/products/product.aspx?pn=04G-P4-2974-KR


    Fragt og evt. andre gebyr står på købers regning
    Sælges på Tweak, Hardwareonline, guloggratis og dba


    Lader den kører til d. 14/12

    Okay. Hvis jeg går med den fra topdata, hvilken skærm kan så anbefales. Er det optimalt at købe en til 2.000-3.000 eller skal man højere op for at få nok ud af det? Nogle gode bud ? :)

    Når du spiller csgo er det i min optik et must at have 120hz+, dog hedder standarten 144hz nu.
    Har lige selv købt en asus pg278QR med 165hz og 1440p i elgiganten til 3499,- og kan klart anbefalde den skærm 🖒
    Men der findes også billigere skærme med 144hz og 1440p 🙂

    Nu skriver du intet om hvilket kort du sidder med pt. så det er lidt svært at sige. Jeg nyder dog personligt mit 1080, som sagtens kan trække 60FPS i langt de fleste titler ved high/ultra i 1440P

    Det er ændret nu, tak
    og sidder også med en 1080p 120hz skærm, men tænker ikke det er noget problem for 1080 at trækker overhovedet :)

    Hej Tweak,
    Ligger og leger lidt med tanken om at skifte mit grafikkort ud med et 1080, sidder med et 970
    Det kommer nemlig på tilbud i morgen kl 10 i Elgiganten i Glostrup til 3333kr, som jeg selv synes er en ret god pris på det kort.


    https://www.elgiganten.dk/prod…-gtx-1080-grafikkort-8-gb



    Lige for tiden bruger spiller jeg mest shadow of war, pubg og har planer om at spillet det nye wolfenstein og metro når det kommer
    Er den en okay upgrade, vil nemlig gerne lige have nogle meninger på det


    Min plan at skifte hele computeren når der på et tidspunkt kommer 4k 144hz skærme til en ordrenlig pris, evt. når nvidia kommer med deres nye serie af kort.


    Hvis andre skulle have lyst til at se tilbudene fra Elgiganten Glostrup i morgen;
    https://www.elgiganten.dk/cms/…ea?intcid=INT_FP_HOTSPOT3

    Hey,
    Fandt mit gamle 4870 x2 kort liggnede.
    ville faktisk bare høre om der nogen der kunne bruge det til noget ellers ryger det ud :)
    Det er ret gammelt og mener det virker fint, men kan ikke huske hvornår det er købt eller hvor.
    http://imgur.com/a/fB7oQ



    Har også en h100 med to arctic f12 blæsere på jeg ikke bruger, byd?
    Sælger den da jeg ikke bruger den og bare ligger, købte et h100i fordi jeg gerne ville have lys der kunne køre samme i corsair link, men fik det aldrig til at virke.
    http://imgur.com/a/jD44N



    Bor i Glostrup

    Nu prøvede jeg at slå HT fra og nu ligger CPU på 15,81 så jeg den max på og i GPU-Z og HWMonitor ligger grafikkorttet på 99%
    Fik også lige clocked til 4,4Ghz tænker om der er nogle gode tricks til at OC måske op på 4,6 Ghz, nu når jeg har h100i køler på, synes dog stadig at den bliver ret varm, den ligger på en temp der hedder 75-81 grader når den nåede max


    Hvad angår HOTS, så kan du køre det på en brødrister. Som LoL er det bygget mod low-end pentium CPUer og skolePC'er. Det kræver virkelig ikke meget at køre med maksimale settings.

    Altså har ikke så mange problemer i HOTS nok mest hvis alle kaster deres spells på en gang kan jeg mærke et drop.
    Det var mest i DOOM og Prey jeg kunne være jeg skulle have ting på low/medium, er dog blevet færdigt med DOOM, og nåede næsten at spille Prey færdig, men mistede min interesse.

    Du kan typisk få markant bedre FPS ved at gå ned til næsthøjeste setting over hele fronten uden at det giver en synderlig mærkbar effekt. De færreste spiludviklere udvikler med "Ultra" settings i tankerne - Det er mest for at gøre folk med 1080 TI SLI agtige setups glade. Meget af tiden er det meget små visuelle forskelle der er. "meget af tiden" - der er self. yderlæggere. :)

    Hvis jeg havde pengene ville jeg gøre det, haha
    Men kunne ikke køre det på medium/high, det var mere low ellers var der for få fps desværre

    Jeg skal ikke gøre mig klog på Bent's CPU måling, men det er ihvertfald ingen hemmelighed at PUBG giver mange problemer på GPU siden, da det simpelthen er så dårligt optimeret. Kender flere der har op mod 1070 og 1080 kort med high end Intel CPUer (Kabylake) stadigvæk får drops pga. grafikkortet.


    Doom, Battlefield og andre AAA titler er bedre at måle på hvis du leder efter et bredt svar - Men hvis du spiller rigtig meget PUBG, så er det nok et 1070 eller måske 1080 (hvis du har lidt flere penge, og kan vente på at priserne ryger lidt ned igen efter VEGA grafikkortsreleaset er gået lidt over), på samme måde som alle der var helt vilde med ARK da det udkom måtte gøre lign - endnu et godt eksempel på en Indie titel med dårlig optimering (Det er dog blevet bedre siden da)

    Ja ved godt det er skidt optimeret og det bliver bedre hele tiden, har en ven som har 7700k med et 1070 og han har også "kun" 90-110 fps
    Følte også da jeg spillede Prey og DOOM at det var grafikkorttet der holdte det hele tilbage, elsker nemlig eye candy og vil gerne have det hele på max settings, men så var spillende ikke værd at spille :P

    Nu fik jeg noget jeg kunne bruge, tror jeg fik taget den forkerte process
    Men de kommer max op på ca. 8.10 i CPU og den burde max kunne trække 16,66 right? (100/6 = 16,66)
    http://imgur.com/a/qWOQQ



    og nu prøvede jeg at reset min/max i HWMonitor lige inden jeg startede pubg, og den ligger mellem 90% og 99% når jeg kommer ind i en match
    Tænker umiddelbart at det er mit GFX er halter bagud, for har den på ret lave settings in game da jeg ikke vil under de 60 fps, og der dropper en desværre også under til tider, ved godt pubg ikke er optimeret fuldt ud endnu

    jeg arbejdet på et nemt tool til at måle det med men jeg fandt ikke en god nok algoritme til at holde øje med alle trådende nar der bliver skabt nye og det endte med at bruge for mer cpu kræft.


    men jeg har en metode he du kan bruges som jeg åbenbart glemte at linke til tidligere
    http://hwt.dk/Forum/343866/Hvordan-du-ser-CPU-flaskehalse
    Som sagt det kan sagtens vare det er dit gfx der skal opgraderes. men med denne metode vil du nemt kunne udlede det.

    Jeg følger guiden og går ind under fanen "Threads" men kan ikke lige se hvad du mener med at se hvor mange procent fra min cpu den bruger.


    Dog kan jeg se dette ud fra "HWMonitor" lige efter jeg havde spillet pubg i 40-50 min
    http://imgur.com/a/QIYOg


    Og i job listen jeg havde åbent mens jeg spillede tror jeg den blev max 30/40% af cpu, men vil teste nærmer senere da jeg glemte at holde øje med den da jeg spillede :P


    Sådan har vi Andre det også når du gang på gang laver en forholdsvis simpel QA om til en tre siders diskussion omkring en lang omgang kedelige benchmarks for a finde ud af om ens 30 yndlings spil necker på den ene side eller ej.


    Omvendt spørger du jo aldrig selv til hvilke eller hvor mange spil der er tale om, og peger bare videre til "Find selv ud af det"


    Men for at gøre endnu en potentiel lang tråd kort, så er der masser af information om den pågældende I7 CPU og bottlenecks, og der er ingen tegn på det er dens skyld i de spil den er sat op mod.

    Og ang. de spil jeg normalt spiller er; Hots, CS, Prey, Doom og pugb

    igen jeg vil altid anbefale at udfoere en ordenligt analyse af flaskehalse i systemmet foer at koebe ting paa formodninger og smaa gatteriet


    At tage udgangs punkt i hvad der holder din performance tilbage i netop dine spil og opsatening,er bedste maad at finde ud af hvor du boer placre dit budget for opgraderinger
    og saa tager det under 5 minutter.

    Og hvordan kan jeg gøre det :)?
    Synes jeg mener at have læst du har skrevet lignede i en anden tråd med et program du har lavet?


    Ja det plejer du jo at sige - Hvortil resten af os typisk svarer "den flaskehals er sgu åbenlys i det her tilfælde", og her er det efter min overbevinsning ikke anderledes.


    Et 970 kommer uundgåeligt til at sakke bagud i større titler, medminder man går på kompromis med settings og eventuelt opløsning. Man kan så diskutere om der er en håndfuld spil hvor et CPU skifte vil give mere, men det er også en markant større udgift, og i en tid hvor CPUer introduceres som steppebrand.

    Ja føler også selv det er mit 970 der falder bagud, og ja hvis Intel snart kommer med Coffee lake ville det være ikke være smart at købe noget lige nu :)

    Jeg ville umiddelbart tage et 1070/1080 og så kigge på CPU'en om et år eller to umiddelbart.


    Hvor højt er din i7 clocket? :)

    Den er på 4,2Ghz, så ikke voldsomt meget, men synes ikke jeg kan få den højere uden crash, men er langt fra den skarpeste til at OC.
    Evt. nogle tips du kan give på det?



    Ville ihvertfald ikke opgradere CPU på nuværende tidspunkt, da Intel snart (formodentlig) kommer med deres Coffee Lake. Som jeg har forstået det, så bliver i3 Quad Core med HT, i5 bliver Hexa Core og i7 bliver Hexa Core med HT.

    Kan se i begge siger jeg skal vente, og ville være dumt hvis der er en ny på vej om snart (3-4 måneder)
    Ifølge den her side viser intel dem frem d. 21/8
    http://www.trustedreviews.com/…hnology-explained-2952599

    Hey,


    Jeg sidder og leger med tanken om at skifte mit grafikkort eller hele computeren,
    og må være ærlig og sige jeg forventede nok mere fra AMD Vega.


    Mit nuværende computer ser således ud:


    Skærm: BenQ XL2420T (1920x1080@120Hz)
    Kabinet: Corsair Carbide Series 330R Blackout Edition
    Windows: Windows 10 Pro 64-bit
    Bundkort:Asus Sabertooth x79
    CPU: Intel Core i7 3930K @ 4,20GHz
    CPU køler: Corsair H100i
    Ram: 16GB (4xBallistix Tactical 4GB DDR3-1600 CL14)
    Harddisk: 2 TB Seagate Barracuda ST2000DM001
    SSD: 2x 256 GB Samsung 840 Pro Series
    1x 120 GB Corsair Force Series 3 SSD
    Strømforsyning: Corsair TX750 V2
    Grafikkort: 4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (EVGA)
    DVD drev: 24x48 Sony Optiarc AD-5280S


    Tanken var at købe et 1080/1080ti plus en 1440p 144/165/240Hz skærm


    Hvad ville i gøre og evt. andre forslag?

    Hey Tweak,


    Har de sidste 2-3 måneder overvejet om det ville hjælpe at overclocke min computer, da jeg synes det er bliver en smule sløv.
    Alt kører stock


    Spec's:
    OS: Windows 10 Pro 64-bit
    CPU: Intel Core i7 3930K @ 3.20GHz
    Sandy Bridge-E 32nm Technology
    RAM :16,0GB DDR3 @ 667MHz (9-9-9-24)
    Motherboard: ASUSTeK COMPUTER INC. SABERTOOTH X79 (LGA2011)
    Graphics: BenQ XL2420T (1920x1080@120Hz)
    NVIDIA GeForce GTX 970 (EVGA)
    Storage: 238GB Samsung SSD 840 PRO Series (SSD)
    238GB Samsung SSD 840 PRO Series (SSD)
    1863GB Seagate ST2000DM001-9YN164 (SATA)
    111GB Corsair Force 3 SSD (SSD)


    Tænker umiddelbart at rammene godt kunne kører hurtigere og evt. få min 3930k op på 3.8Ghz, har nemlig en h100 køler på


    Vh Mikk3l :rules: