Indlæg af Ace91dk

    hvis det skal gøres lidt billigere så kunne du vælge en af dem her, istedet for fullblok? :)

    Har faktisk godt kigget lidt på dem, men elsker det look en fuld blok giver. Og siden vi nu er i emnet, kan jeg vel benytte lejligheden til at spørge videre til disse mindre blokke til GPU.


    Køler de lige så godt? Som i nok kan forstå har jeg mit HD 7970 (som et bestilt idag), meget kært allerede, selvom jeg ikke engang har det i hænderne endnu. Jeg vil jo også meget gerne have køling på ram og de andre komponenter på kortet, og her ved jeg så ikke om en almindelig noise-less heatsink kan klare det trick? har set en del "mods" hvor de bruger disse heatsinks, men puha, jeg er jo ny til vandkøl, og er da nervøs for om jeg får tingene kølet rigtigt. Hertil vil jeg gerne lige hurtigt tilføje at jeg godt kan se det er "sværere" at montere en fuld blok, end sådan en lille snedig satan ;)


    Men ja, køler disse blokke lige så godt, og hvad med de andre komponenter på kortet? :)

    Siger man ikke også ægteskabet er noget man skal lide for? ;)


    Desuden, ikke for at være kynisk. Men hvis CPU'en ikke starter, kan det vel ikke skade mere hvis du hiver pinden af, og placerer den i socket.

    Muligvis ikke megen info, men kan da fortælle hvad jeg ved om OC.


    Base clock (Den der står til "100.00" i din UEFI), skal man ikke røre ved. Man kan maks presse den op på 105.00 (ud fra hvad jeg ved), men dette er ment til de mere ekstreme clocks.


    Man skal derimod pille ved sin multiplier. Når du skal udregne din clock på forhånd, skal du tage din multiplier og gange med base clock. Dvs: 45x100.00 = 4500.00 Mhz.


    Volt tilfører man for at stabilisere sit overclock. Meget meget meget groft kan man sige at jo længere man clocker sin CPU op, jo flere volt skal der til, og jo flere volt jo højere kan din clock komme op.


    Volt tilfører også meget varme til din CPU, så her skal man passe på.


    Ved ikke om det var for meget basal info, men nu har jeg givet min viden, kan du bruge det er det godt, kan du ikke, jamen så ved du nok mere end mig :)


    Mvh.


    Nicolai H. Nielsen


    PS. og bagefter jeg brugte et år og en dag på at skrive min besked, fandt jeg ud af at gaming-king skrev det samme, bare med tal du kan bruge direkte. :oops:

    http://www.youtube.com/watch?v=EdDccsbv5hA


    Denne fyr (Linus, arbejder for canadiske NCIX) har ret godt styr på alt PC relateret, og i videoen ovenover fortæller han at selvom det lykkedes en at få rettet pinden op, er det ikke sikkert at CPU'en virker igen. (I hans eksempel virker CPU'en godt nok, men det skal du ikke tage dig af, det er lige så meget held som alt andet)


    Med min viden vil jeg desværre sige at der skal en ny CPU til.


    Det er selvfølgelig træls at jeg kommer her og spreder negativ karma, men det er nok hvad der skal til, desværre.

    Tak for svaret :) Nu går der godt nok lige en stykke tid før jeg har mønt og sådan til vandkøling, men det er 100% noget jeg skal lege med. Jamen så må jeg næsten prøve at få det sat op, med den ene pumpe og så give udmeldinger når jeg når såvidt :)

    Hej alle.


    Jeg er helt ny til vandkøling, så derfor har jeg nogle spørgsmål.


    Har haft kig på et bay res med pumpe i (XSPC X2O 750 Dual Bay) (http://www.coolerkit.dk/xspc_x…ir_pump_rev_2-p-1367.html). Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til på nettet er det et ganske pænt res med en udemærket pumpe.


    Men nu står jeg i den situation at jeg skal køle både CPU og 1x GPU. Så her kommer spørgsmålet: Er denne pumpe stærk nok til at kunne drive vandet hurtigt nok rundt til 1x CPU og 1x GPU? Og hvad hvis jeg nu opgraderer til et Crossfire setup, kan den så også trække det rundt?


    Hovedet jeg skal bruge til CPU er EK Supreme. Vandblokken til GPU er ikke ude endnu, da jeg kører med 7970 (så derfor venter jeg også lidt.)


    Tube bliver nok 3/8" bedre kendt som 10mm/13mm.


    Jeg er stadig meget ny, så hvis der er et lille trick eller tips der er relateret til sagen, må disse meget gerne også gives :)


    På forhånd tak :)


    PS: Glemte lige at tilføje at hele setup'et skal i en 600t white, så derfor vil jeg gerne have bay res med pumpe i, for at spare lidt plads.

    Hej Tweak.


    Sælger min Corsair TX750W som har tjent mig godt. Sælger fordi jeg har skiftet til en Corsair AX1200 PSU.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4700454



    Kabler:
    2x 4stk Molex
    2x 4stk Sata Power
    1x CPU 8-pin (kan skilles til 2x 4pin)
    1x 24pin Mobo connector
    4x PCI-E 8/6 pin connectors.


    PSU'en har trukket et Crossfire setup af 2x 5850, en 1st generation i7 860, på et P55 mobo.


    Har aldrig haft nogle problemer med PSU'en og sælger udelukkende fordi jeg er gået op til en AX1200.


    Billeder af selve PSU så stand osv kan ses:


    http://peecee.dk/upload/view/348183
    http://peecee.dk/upload/view/348184
    http://peecee.dk/upload/view/348185
    http://peecee.dk/upload/view/348186


    Der haves IKKE org emballage, da jeg ikke tænkte over at man kan sælge videre når man ikke skal bruge den mere ;(
    Org kvittering kan skaffes. Købt hos Computercity i Esbjerg for ca 6-7 måneder siden.


    Har kun været monteret én gang, og afmonteret én gang.


    Intet HBO, da jeg ikke ved hvad i vil smide efter den. Dog må jeg også be om undladelse af skambud :)



    PS: PSU'en befinder sig i Ribe (6760), og kan sendes på købers regning, samt købers ansvar. Afhentning foretrækkes.

    Er desværre ikke meget for at sælge 1 kort bare, da jeg ikke føler jeg vil kunne retfærdiggøre at prøve på at bytte 1x HD5850 til 1x GTX560Ti.


    Kan se der er andre i salgsforum der sælger, hvis du mangler et kort :)

    Jeg søger en Razer Naga mus, da jeg ikke synes min Microsoft Explorer mus er tilstrækkeligt mere.


    Jeg vil højst byde 250pp, og musen skal helst ikke have fejl der går ud over brugen af den.


    Afhentning er også en mulighed inden for rimlighedens grænser af 6760.

    Hej Tweak folket.


    Søger at bytte mine Crossfire HD 5850 til nVidia GTX560 eller bedre.


    Kort 1: ASUS HD5850 1GB. Alder: Ca 1 år.
    Kort 2: XFX HD 5850 1GB. Alder: Ca 6 måneder.


    Ingen af kortene har været OC (da jeg ikke ved hvordan, og så ville jeg helst ikke rode med det grisseri).


    Jeg søger at bytte da jeg intet får ud af Crossfire i de spil jeg spiller, mens 1x gfx vil klare opgaven bedre.


    Har IKKE original emballage til ASUS kortet (Edit: Har fundet emballage til XFX HD 5850). Har kvittering på XFX kortet, det andet har jeg ikke, da computeren er købt samlet.


    Begge kort fungerer som en drøm. Billeder kan komme op, hvis det er super-duper vigtig for folk :)


    Kortene befinder sig i Esbjerg området.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tanis80
    Smider de 1000 kr på dem......hvor i kbh befinder skærmene sig?
    Bare om man skal ha dem sendt eller finde kørelejlighed til afhentning af dem


    Hvad bruger du egentlig af kabler m.m. så man kan bruge de 3 skærme......jeg har 2 x Sapphire 5750 Vapor-x 1GB


    Andre må også godt svare her he he


    Hvis du vil køre med Eyefinity på de 2 kort, skal du have en Mini-Displayport->DVI/VGA converter, for hvis du kobler 2 skærme på 1 kort, og den sidste på det andet kort, vil kortene ikke fungere med Eyefinity, så vil 2 skærme bruge 1 kort, og 1 skærm bruge det andet, som 3 forskellige skærme.


    AMD's hjemmeside har en liste over convertere de anbefaler til Eyefinity (:


    EDIT: Man skal nemlig koble alle 3 skærme til 1 kort.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sajo
    1000 for én eller 1000 for alle?


    Tror vi kan konkludere det er 1000 for alle 3 ;) Du kan jo få en 22" Fuld HD skærm idag, til omkring 800kr, og når der er en meget meget lille pixel fejl i den ene af skærmene, så tror jeg vi har vores konklusion :)