Indlæg af namrepus

    Jeg har en aldrende linksys WRT54gl med DD-WRT VPN installeret, men den kan kun sende 1-3mbit op og ned. Har læst mig til det skulle skyldes en sløv processor (200mhz)... Kører jeg over en windows 2008 server får jeg 12-13mbit op og ned, så der er nok noget om snakken. Men det er lidt træt at skulle have en computer til at suge watt blot for VPN adgang....


    Hvad er den billigste VPN løsning til hjemmet, som ikke begrænser hastigheden over VPN, og sluger unødige watt??
    En eller anden router er nok svaret... Men hvilken? Skal udelukkende bruge den til VPN, så trådløst netværks hastighed og lign. er underordnet.

    Sagtens... Jeg købte for en kammerat, for lidt over 1 år tilbage en dell smallform desktop med coreduo 7200, 2gb ram, 320gb harddisk, samt hd2200 gfx kort på dba.dk.. Grafikkortet blev skiftet til en gt520 jeg havde til at ligge, og som koster ingenting fra ny. Computeren kostede 5-600kr.


    Man behøver ikke synderlig meget computer for at lave en htpc... Væsentlige faktorer i min verden er lille af størrelse samt lavt støjniveau.

    Århhh en sutteso!! Jeg har altid haft god erfaring med corsair, derfor faldt valget på det mærke. Men hvis XFX'en er bedre og levere flere watt er det jo retarderet!!


    Nu vi er ved det, vil XFX'en kunne levere strøm nok til 660 SLI??

    Blev en smule nærig og besluttede dette system:


    http://www.komplett.dk/k/shopl…2E-4F79-97EC-334E59AEA8D6


    (100kr billigere hos computersalg, men lettere listet hos komplett :D)


    Tror ikke det bliver aktuelt, men hvis jeg får brug for ekstra grafik-ydelse, køber jeg et ekstra 660 kort, som jeg har læst flere steder slår 670 og 680 endda.. Til en faktisk pris på 25-2700kr (da jeg først senere evt vil købe det).



    Tak for inputs og hjælpen

    Hvad ville du købe hvis du havde ca. 6-6500kr til at købe hardware til en computer der primært skal bruges til gaming??


    Skal bruge CPU, Bundkort, Grafikkort, Ram, SSD og strømforsyning.


    Kravene er:
    Nvidia grafik, og evt. micro-atx så jeg kan genbruge mit kabinet.


    Kom gerne med links og priser...
    Også hvis der er færdig-samlede maskiner som er prisen værd.


    Nu er der 9 kort på linket til Palit's hjemmeside.


    Det er det kort der hedder NEAT430NHD01-1080H og med sort PCB på Palit's side.

    Årh det anede mig... Det er en skam! Jeg skal bruge et "low" profile kort :(

    Jeg kunne godt være interesseret i nogle af dine diske... Hvor i landet ligger de?


    Har du nogle test-udskrifter på dem?? Og har du tjekket restgaranti?

    Hey alle!


    Jeg søger en tower-køler ala. Scythe mini, Freezer 7, 13 eller Xtreme... Eller lign.


    Kravet er at den ikke må være højere end ca. 13cm, hvilket Xtreme overgår med sine 13.1cm, men det skulle ikke være noget problem. Samt at som sagt skal være en tower-køler hvor luften går som på billed B : http://www.arctic.ac/p/uploads…tion_7_PRO_Rev2_Intel.png


    Skal passe til S775


    Den må meget gerne befinde sig på Sjælland :D

    Jeg skal bruge 4 x 80mm blæsere, samt 1 x 120-140mm til et projekt jeg er igang med.


    Støj er et issue for mig, så jeg vil gerne høre nogle erfaringer samt råd til hvad jeg bør vælge, da ydelse også er i højsæde. Det er nemlig et lille kompakt rum jeg skal have afkølet.


    2 af 80mm blæserne må gerne være over 25mm tykke, de 2 andre på 80mm må max være 25mm! Også tyndere hvis det ikke går på kompromis med ydelsen. Den ene kan sågar være 92 eller 120mm hvis den er tyndere, fx 12mm som nogle af Scythe blæserne.


    120-140mm'eren er der faktisk frit slag på tykkelsen.




    Arctic Cooling ARCTIC F8 Pro PWM Indsats med blæser 80 mm Kr. 36,- x 2
    Arctic Cooling ARCTIC F8 PWM Indsats med blæser 80 mm Kr. 36,- x 2
    Arctic Cooling ARCTIC F12 PWM Indsats med blæser 120 mm Kr. 54,- x 1
    Ialt 198 + fragt



    Enermax CLUSTER UCCL8 Indsats med blæser 80 mm hvid Kr. 67,- x 4
    Enermax CLUSTER UCCL14 Indsats med blæser 140 mm hvid Kr. 106,- x 1
    Ialt 374 + fragt


    Enermax har en billigere serie, der hedder UC TB. Men dens 80mm er 82mm 8| Så den kan jeg ikke bruge. Desuden skulle Cluster flytte en del mere luft iflg. specs. Jeg er dog piv ligeglad med alt det LED og disco lys!! Det skal siges at jeg føler jeg flotter mig med 374kr, og det er cirka MAX beløbet jeg vil bruge på mit projekt...

    Håber nogen kan hjælpe inden jeg handler, jeg er åben for forslag, tager også MEGET gerne imod noget brugt!

    Har du kørt en smart-test eller lign på den jeg kan se istedet så?


    Hvis du kan bevise den ikke fejler noget, så smider jeg gerne 200kr sendt med GLS xs pakke, eller hvis du kender billigere/bedre fragt muligheder