Indlæg af HerrMansen

    Halløjsa.


    Mit gamle kabinet er efterhånden begyndt at se...ja gammelt ud så jeg er begyndt at kigge efter et nyt. Jeg leder efter noget anonymt og stilrent meget ala, Mac Pro kabinettet fra apple. Blæserstyring, Lys og knapværk er ikke min stil :roller:


    Kan de kloge hoveder på forummet guide mig I den rigtige retning? (At browse på edbpriser har kun givet mig hovedpine og mangelfulde resultater so far) :boxed:


    Mange tak på forhånd.
    Illa

    Goddag goddag.


    Det er efterhånden nogle år siden at jeg købte min første Icemat bundlet med en Microsoft IntelliMouse, og det var da også en glimrende kombination - indtil jeg fik den brilliante idé at omlakere bunden af musemåtten med et rødt/hvidt logo. Musen (LED Diode afaik) hakkede hver eneste gang den skiftede fra hvid til rød hvilket ikke duede. Måtten blev konverteret til ophængspynt og jeg gik tilbage til plastmåtter.


    Mén Så så jeg denne her Microsoft Habu "nye" udgave af musen, nu med laser teknologi og funderede over om den skulle kunne finde ud af køre glidende på den.


    Har I haft gode eller dårlige erfaringer med laser mus og lign. musemåtter? :)

    Hmm...jeg tror vist ikke at jeg helt har forståelse for hvad Dual Channel er så. Jeg var under forståelsen af at det var lidt ligesom Raid hvor man tager to diske, sætter dem sammen og så deler de performancen men agerer kun som en klods. Jeg skal dog indrømme at jeg ikke har læst op på det i årevis :O


    Nå men anyway. CPU Z fortæller at de er sat korrekt op til Dual Channel. Vista it is :)

    Goddag allesammen. Jeg fik idag mine nye Mushkin Redline 2x2gb klodser med posten og fik dem installeret. Men men, de registreres kun som 3,5GB i mit XP32bit. Nu kan jeg jo godt lide at udnytte min hardware maximalt så jeg tænkte at det måske ville være en idé at opgradere til enten XP64bit eller tage det helt store skridt og hoppe med på Vista vognen. Hvad med Dual Channel. Vil den hurtigere hastighed (men tab på de 1.5gb) være en fordel eller bagdel i spil? :)


    Hvad siger de kloge folk på forumet? :idea:

    Jeg kører XP Pro med en hel pillen her og der for at gøre systemet hurtigere. Må jo dog nok opgradere til Vista for at få det meste ud af RAM'en :boxed:


    Anyway, mange tak for Pushkin forslaget. De er på vej I posten :dance:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af mhartvig
    Du kan ikke køre de højeste settings uden en pc til 6000 kr.


    Mit svageste led i pc-en er et grafikkort af typen Gtx260 :) - Når jeg sætter viewdistance på max, lagger det lidt når man drejer cameraet hurtigt rundt (360 vendinger).


    ----------
    Sæt evt. grafikken ned. Har du onboard grafik? så er det der dit problem er - udover at du selvfølgelig mangler ram.


    Jeg må desværre sige dig imod der for spillet kører faktisk med 60FPS så snart at spillet har loadet alting færdigt (Selv I lagsville Shattrath), og det med et middelmådigt EAH8450 :crazyeyes: - Problematikken ligger som sagt I at hver eneste gang jeg logger ind på en karakter (eller bliver portet til et sted, instance sov..) så går den bare helt kold I flere minutter for derefter at spinde som et rovdyr (Med undtagelser nu og da pga. den høje mængde spillere i byer X(). PT. er jeg nødsadiget til at sætte alle cacherelatere settings til Low inden jeg logger og så tilbage til High et par minutter efter login, men det bliver hurtigt gammelt. Når GPU'en sagtens kan rendere alting når det først ER loadet på skærmen må der jo være en bottleneck I cache delen af systemet.

    Goddag de herrer.


    Jeg har et større problem med mit World of Warcraft. Mere specifikt holder det aldrig op med at loader (og dermed fryser FPS hele tiden). Hver gang jeg logger ind på en karakter kan der gå op til 5minutter før spillet er spilbart. Modsat alle mine andre spil (Crysis, Fallout, Mass Effect) vil WoW bare ikke spille pænt og ordentligt på Highest settings.


    Jeg har et GIGABYTE GA-P35-DS3L med en E8400 og 1gb NANYA ram (hvilket jo nok er bottlenecken) og en enkelt 320GB 7200RPM Samsung harddisk på SATA2. (Spillene og Sidefil ligger på samme harddisk som Systemet)


    Hvis mit problem er for langsom og lidt ram hvad skal jeg så ud at købe? Jeg har absolut ingen forstand på timings og 666-1033 osv.. men det er der jo gode råd for hér. :9xo


    Venlig hilsen


    Anders


    Den "disk" du nævner er faktisk de skiver som en harddisk internt læser og skriver fra/på hele tiden. Den skulle helst heller ikke være åben så du kan kigge ind i den når du køber den. Så øh...nej. Den skal du nok ikke prøve at smide en DVD skive i ;)


    Så et simpelt svar er; Ja, du får brug for begge hvis du skal installere et styresystem, installere ting og sager og i det hele taget bruge maskinen til andet end en dyr ikea dørstopper :9xo

    Jeg har kigget lidt på reviews og lign. i den lange ventetid på at mit grafikkort popper ind af brevsprækken og jeg har bidt fast i at kortet skulle kunne nå over 70 grader på idle og 90 når det bliver brugt. Bør jeg udskifte køleren for ikke at beskadige kortet over længere tid eller kan det klare mosten?


    Mit kabinet ligger vistnok på en 30-40 grader når jeg spiller så er en smule bekymret for overheating.



    Mange tak på forhånd
    Anders



    PS: Corsairs HX520W PSU har et 6+2pins stik til grafikkort. Kan det plugges I ASUS kortet med de to overflødige pins stikkende ud? (Førstegangs PCI-E bruger :$)

    Ved ikke lige med de andre ting men den konstante genstarten kan være en setting i BIOS. Syntes svagt jeg kan huske at min gjorde det engang og at det var en On Power Off, indstilling der var hoppet på ON af sig selv. :roller:

    Så er det tid til endnu et kapitel i min lille computer opgradering. Den nye E8400 CPU kører som en drøm til alle de opgaver jeg kan kaste efter den men det ATI X600 kort jeg fik smidt i nakken af en ven kører rent ud sagt af H... til i de nyere spil med shaders, selv når jeg sætter alt på low X(


    Ifg. ham selv så skulle kortet kunne køre Tiberium Wars og lign. på high settings da det sad i hans egen maskine men det tager jeg lidt med et gran salt da den gennemsnitlige performance jeg har kunnet presse ud af kortet på LOWEST settings i spil såsom Overlord, CoD4, NWN2 og Hellgate London ligger på ½-4fps hvilket bare ikke er spilbart. Har dog prøvet at tweake driver settings etc.. men uden held.


    Nå, men så må jeg jo ud og købe et nyt kort for at kunne spille noget nyere end Warcraft III generationen og hér er der jo altid eksperthjælp at finde. :)


    Hvilket grafikkort Penge <-> Performance til en 17" LCD skørm der kører 1280x1024? Det kræver nok også en ny PSU da den gamle kun trækker en minimal mængde strøm til det eksisterende setup.



    Venlig Hilsen
    Illanair

    Ahhh. Den ser udmærket ud. Mange tak endnu en gang. :clap:


    EDIT: Jeg har en lidt ældre men ellers udmærket PSU i maskinen (Som kun har standard IDE og A-Drevs stik). Skal der bruges specielle Strømstik til SATA harddisken eller er det de samme? Skal der bruges en adaptor? :)

    Jeg går lidt og leder efter en ny S-ATA II harddisk til min computer men er en smule forvirret over hvilken jeg skal vælge.


    Jeg leder efter en støjsvag harddisk på ca. 300gb i 4-500kr's prisniveauet men EDBpriser har ikke været til meget hjælp. Kun få harddiske har bedømmelser og de der har er somregel ikke positive.


    Mange tak på forhånd. :D
    Illanair