Indlæg af IceManiac

    jeg har kun standart kabinet køling i mit coolermaster tower
    men smider flere kabinet kølere i når jeg lige får lidt flere kroner i pungen :)
    så der er ikke det voldsomme airlow endnu i kabinettet

    nu har jeg lavet et mindre oc i mit system som i lige skulle se her til slut
    det er nok ikke noget at prale af men synes det er udemærket indtil vidre

    naaa det er sku nice nok at comen ikke larmer vildt
    på det område er jeg som meget imponeret af mit system
    der er kun lige toweret der skal ha lidt gummi for det kan til tider rasle
    havde håbet coolermaster havde taget højde for det også :)

    ja det ved jeg men er nok bare for vant til det gamle der tæver luft igennem en blok metal
    det var jo sådan at en blæser helst skulle kunne flytte et tower ud af sin plads før det kune køle :)
    men oki nu er det også år siden jeg har clocket sidst synes sku faktisk det er blevet mere indviklet lol

    sidder lige og stresser mit system men idle har jeg da fået ned på 33 grader med anden kølepasta end standart så nu begynder det at ligne starten på noget sjovt :)


    men lige et sidste spørgsmål til dem med en xigmatek s1283 red scorpion... synes i blæseren levere ret meget luft for af hvad jeg er vant til at prøve synes jeg blæseren virker tam men ville gerne høre om jeg er ene og alene om den mening :)

    hvis du højerklikker på programmet og vælger egenskaber og vælger fanebladet compatible under det faneblad kan du vinge feltet "kør som administrator" af prøv det


    jeg køre nu selv med vista men har ikke det problem du snakker om her køre den perfekt

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    brug realtemp


    har nu prøvet realtemp og den giver mig et meget bedre billede af temp
    nu er det bare hvilket et af de programmer jeg kan stole mest på
    i HWmonitor 1.09 og core temp 0.98.1 siger den 47 idle og 57 load ved brug af Prime95
    og i realtemp med Prime95 aktiveret siger den 37 idle og 46 load


    men må indrømme at den xigmatek blæser virker nu heller ikke som om den skubber ret meget luft igennem men det er nok bare mig

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    husk nu på core temp ikke kan aflæse wolfdale rigtigt endnu :) Deltaerne er stadig fucked up :)


    oki det var jeg ikke klar over så passer det da også lidt bedre :)

    synes der er en god luft gennemstrømning
    men tjekker lige kølepasta og hvor godt den sidder i morgen
    har noget andet kølepasta til at ligge der er bedre så kan jeg lige starte forfra med det :)

    ja har efter tjekket synes også det viker rimeligt højt
    men det virker nu heller ikke som om blæseren på cpu køleren trykker ret meget luft igennem

    nu har jeg lige fået samlet mig en ny com


    CPU: E8500
    CPU køler: Xigmatek 1283 Red Scorpion
    Mobo: Evga Nforce 780i SLI
    Ram: 2 * 2Gb A-data DDR2 800+ (extreme edition)
    GPU: 2 * Zotac Geforce 8800GT AMP! 512Mb (SLI)
    Tower: Coolermaster stacker 832


    OS: windows vista ultimate


    nu da jeg har fået det hele op at køre tjekkede jeg temp på cpucore
    med coretemp og HWmonitor og så den lå mellem 47 (idle) og 57 (load) brugte Prime95
    for at stresse den og efter test i 30 min ligger den fast ved 56-57 grader
    synes det virker lidt højt da jeg ikke har oc den endnu og havde da håbet på at kunne lege lidt
    så nu kommer mit spørgsmål er der nogen der kender en vild cpu køler istedet for den xigmatek jeg allerede har..... helst ikke vandkøling
    på forhånd tak :)