Indlæg af onkelsatan

    Jeg læste en anmeldelse af striker II som skulle være en tand bedre til OC end P5N-T delux.
    Tilsidst opgav jeg at OC med dette board (P5N-T), og valgte at installere mit 'gamle' board ( gigabyte P35-DS3 ) igen og saa undvære SLI. Og vupsi, efter 30 min havde jeg min E8500 op og køre stabilt på 4.2GHz
    Hvis mine indstillinger skulle have interesse for nogen, saa er de som følger:


    ram +0.3V
    fsb +0,2
    chipsættet +0.3
    Vcore 1.4375


    Det sjove bliver saa at se om mit single gpu + 1GHz OC (på cpu'en :) ) performer bedre end ingen cpu overclocking men 8800gt sli.

    Jeg har lige anskaffet mig et nyt gamer rig som jeg gerne vil overclocke. Her er nogle specs:


    cpu - Intel E8500
    cpu køler - Ninja mini
    bundkort - Asus P5N-T delux
    Ram - Corsair 6400 cl4


    Jeg har self. søgt på nettet og kan da ogsaa se at P5N-T ikke ligefrem har fået de bedste anmeldelser naar det kommer til overclovking. Men de formår da alligevel at overclocke det nogenlunde.


    Jeg er ikke nogen OC guru men jeg kender godt til de forskellige ting der kan skrues på naar det kommer til overclocking, jeg har bare aldrig gjort saa meget i det. Men nu skal det sgu prøves af, ikke mindst pga min CPU som næsten alle med lethed får over 4gh. Virker som en del får den op og køre stabilt ved 4.5 GHz, hvilket jo er imponerende :D


    Jeg gik derfor igang, men blev ret hurtigt skuffet. Jeg ville mene at den sagtens kunne klare en fsb på 400 x9, og derved køre 3600 MHz (jeg prøvede og at give den lidt mere strøm 1.2V) med Sync mode. Computeren kunne godt boote op, men saa snart windows skulle til at starte genstarter den bare.
    Jeg prøvede derefter med x8 multiplier og derved køre 3200MHz som er meget tæt på std frekvens 3.16GHz.
    Det hjalp heller ikke noget. Det eneste jeg kunne skrue min fsb op på var 1400MHz (350fsb)
    I denne her test http://www.overclock3d.net/rev…deluxe_780i_motherboard/5 får de da fsb'en op på 426 med en dual Quadro cpu. Hvad satan gør jeg galt siden jeg bogstavlitalt ikke kan røre ved FSB'en ud at den crasher.


    Håber nogen at jer erfarne overclockers kan komme med nogle råd til hvordan jeg overclocker den er satans computer :D


    På forhånd tak.

    Jeg bruger denne her http://www.northq.com/products/gfx/nq3851.html til begge mine sparkle 8800gt. Idle 47grader, load 56 grader. Officielt fungere den ikke til 8800 serien, men jeg har altsaa ikke haft nogle problemer. Og saa er de stort set lydløs da du kan justere omdrejningerne ved hjælp af en lille variable modstand. Ovenstående grader er ved 40% speed. Så på en god sommerdag hvor man sidder og spiller, kan man lige give den fuld skrue og barbere yderlig 5 grader af. Saa laver den selvfølgelig lidt mere larm (det er stadig LANGT fra den larm en standart køler laver), men det gør vel næppe noget hvis man alligvel siddder og spiller.


    Jeg så lige nogle nævne passiv køling på selv samme kort fra sparkle. Jeg fandt et review på den for nopget tid siden og der røg den op på 110grader under load og omkring 90 ved idle. Selvom det lyder som en aprilsnar, kørte det stabilt nok, MEN jeg er nu alligevel ret bekymret for kortets levetid/holdbarhed ved disse temperaturer.