Indlæg af Mattfan

    Køb 2 80gb harddiske og sæt dem i RAID 0, og så ha en tredje harddisk ved siden af til lager. Bare en mulighed jeg selv overvejer :) Til gaming, tag helt klart hellere en E8400 cpu, quad coren skal nu nok kunne klare det, men det er bare bedre til prisen med E8400.


    Det ser sådan set meget pænt ud, og den vil kunne klare LANGT det meste, ovenstående er bare små tweaks. Selvom RAID 0 kan gøre underværker ;) Ellers skal du købe 3 harddiske og køre dem i RAID 5. Så får du dobbelt læse/skrive tid, samt en backup af alt. CPU'en er koldere end Q6600, og bruger mindre strøm, så du derudover også kan OC den en god del - ved ikke om det var planen?

    Jeg ville nok tage E8400, der er nemlig ikke andet end 500 kr og ubetydelige 0.16 ghz til forskel :)
    Så udjævner det sjovt nok ca prisen for dit nye GTS 512 ;)


    Noget imod at skrive hele spec'et som det ser ud nu? Er nemlig også ved at købe ny computer, men har kigget i flere måneder nu, så er maksimalt i tvivl om hvad der kan betale sig.

    Ser skam meget fornuftigt ud, men du kan lige så godt vælge et andet gfx (altså mærke), f.eks. uden OC fra fabrik, det koster jo bare ekstra, så hvorfor ikke spare og gøre det selv? :)
    Ellers er der egentlig ikke noget at sige. Jeg ville nok smide de ekstra 500 efter bundkortet og købe X48 (shg pris 1969,- så vidt jeg husker).
    Ellers sidder jeg selv og overvejer om den jeg havde tænkt mig at bestille for 11k ikke bare er overpriced :P - altså og så tage et setup ens med det du viser der.

    Holder mig til X2'et så :)


    Det er skam DDR2 versionen, og RAM'ene er også 2x2gb ;) Men er ikke så trygge ved Komplett, så holder mig til shg. Kølingen ordner jeg nu nok. Har en handy lille fan jeg kan sætte til dem (fik den i gave, så I må ikke spørge hvor den er fra :P men den gør sit arbejde.)


    Det er rigtigt jeg vil kunne få et mere... "Kvalitets" kabinet end det jeg har valgt, og så endda bedre, men har valgt at gå efter udseendet denne gang, da alle de andre PC'ere jeg har haft, har været tudegrimme for at sige det pænt :P


    Ang. bundkortet, havde jo valgt det pga. DQ6 (deres top bundkort), og så rent faktisk til en ok pris. Regner med at kunne beholde det til en evt. fremtidig computer - eller er det helt hen i vejret? Hvis man regner med jeg skifter om 2-3 år? Ærgerligt de ikke laver det til både DDR2 og 3, trods de små-problemer der har været med dual RAM kort.


    Tak for hjælpen! Yderligere feedback, kritisme, roser eller andet er stadig fuldt velkomment. Der går et lille stykke tid inden jeg bestiller - altså måske en uges tid hvis ikke længere.

    Hej igen, er kommet på noget nyt... dropper Quad coren (opgradere dog nok til den senere hen) og tager duo til at starte med. Desuden er der sket nogle andre små ændringer:


    Mobo: Gigabyte X48-DQ6
    Så holder det forhåbentlig også et par år? :)


    CPU: C2D E8400
    Som sagt, senere hen til Q9450.


    GFX: HD3870 X2
    Jeg har været meget i tvivl - og er det stadig; men er kommet frem til dette. Det står nu mellem X2, 8800GTS-G92 eller vente til 9800 kommer ud, hvilket jeg ærlig talt ikke ser det store ved.


    Corsair DDR2 pc8500 1066mhz - 4gb
    Men kan de holde til lidt OC?


    HDD: WD Caviar SE16 (16mb cache) 250gb - 2 styk til RAID 0. Beholder intet vigtigt på computeren, og hvis det endelig er, propper jeg det på en ekstern HDD. Nemmere i mine øjne :)


    PSU: ThermalTake Toughpower 750W


    Samsung SATA Dvd drev (ubetydeligt, bare den kan installere spil :P)


    Samsung 226BW 2ms


    Alt sammen udstationeret i et ThermalTake Armor+ VH6000BWS
    Det stod mellem det og Xaser XI eller P182. Tog det som smag og behag og valgte dette. Desuden ser kølingen nogenlunde fornuftig ud - eller er det bare mig?


    Alt sammen fra shg.
    Er der noget jeg bør ændre?

    Har valgt q6600 fordi jeg ikke gider vente :P


    Kender ikke så meget til det RAID der, så tog bare RAID 0 da jeg vidste det var hurtigt ;) Men kræver 5 ikke 3 harddiske? Bare så jeg ikke står med 2 og det så ikke virker :P


    Har ikke valgt X48 fordi prisen bare røg til vejrs der. Ellers havde jeg taget det.


    Nvidia chipsættet er også mere eller mindre sat til side... det var bare med hensigt på SLI ;)
    Har dog overvejet at kører Quad Xfire med 2 styk HD3870X2. Det skulle sparke røv :)


    Hvis jeg endelig skal have Geforce, så tror jeg jeg holder mig til enkelt kortene. Det gx2 lover ikke for godt :S Men skulle det gå hen og performe som ATIs dualkort, så kunne det jo være jeg ville overveje det :)

    Det ser da ret fornuftigt ud til de penge!
    Hvis mit budget lå på 5.5k ville jeg ikke tøve alt for længe med at købe noget i stil med den, dog med få ændringer:
    Bundkortet ville jeg hellere tage P35, "bang for the buck" får man mere med 8800gt, og så desuden opgradere med 2gb ram.
    Og så skal du ikke ligge mange hundrede oven i :)

    Hej Tweak!
    Yep, ny på forum'et, men det måtte jo ske. Efter flere måneder at have kig på ny computer, skal det altså ske, og forhåbentlig snart! Jeg har et budget på omkring 14.000, så der skal smækkes noget ordenligt i :) Overclocking har jeg ikke forstand på, men håber jeg får det, specielt til denne pris. Men her er noget af det jeg er kommet frem til:


    X38 chipset.
    q6600 (simpelthen pga quad)
    8800 GTS-g92 / 3870 x2 (Debatér, hvad vil være bedst?)
    RAID 0 med Wester Digital (ikke raptor)
    4x1gb ddr2 800 mhz / eller 1066 mhz? (Siger sig selv sidstnævnte er bedst, men hvorfor ikke sparer det?)
    dvd dual layer drev (hjælp! skal jeg tage IDE eller SATA? Er så pokkers forvirret...)
    Corsair 520w psu (burde kunne trække det med de ampere?)
    Og så er jeg iøvrigt faldet for Thermaltake Xaser XI kabinettet.


    780i chipset.
    q6600
    8800GT SLI
    RAID 0 WD
    4x1gb ddr2 800 mhz
    dvd drev
    Corsair 620w psu (eller skal jeg op på 720?)
    Thermaltake Xaser XI


    Et af disse systemer med følgende:
    Samsung 22" 2ms SyncMaster
    Razer 4000dpi mus (har glemt navn... Lachesis?)
    og et tastatur jeg også har glemt hvad hedder... men med 41 macro buttons osv. ret dejligt til bl.a. WoW..


    Alt i alt lander prisen omkring 14.000 kr, alt bestilt fra SHG. Hvilket setup ville være det bedste?
    X38 er vel bedre til OC? 800mhz ram fra OCZ skulle også være gode til OC? Og så kan man alligevel med luft køling få en q6600 op på 3.4 eller 3.6 ghz.
    Skal iøvrigt siges jeg ikke behøver stor harddisk plads da jeg beholder min nuværende computer til lagerplads, downloading osv.


    Men lige lidt mere info, jeg spiller Crysis, men synes ligesom helst det skal opleves med ordentlig grafik og ikke mit x600. Spiller også CS:S og/eller 1.6, og desuden garrys mod (kræver en del ram). Som sagt også WoW, men som vi alle ved kan ikke engang et system til 50.000 kr tæve det spil [/Sarkasme] ;)


    Ellers bare Hej til alle på Tweak.dk! Jeg er 15, gamer for meget computer (er det nogle der mener), og ellers er der ikke så meget at sige, udover: Glæder mig til hjælpen så jeg kan få bestilt en computer! :)