Indlæg af Lyngze

    Saitek Eclipse II - Ca. 3-4 år gammelt, virker 100% som det skal og har aldrig voldet problemer eller noget som helst.


    Roccat Kova - Ca. 2-3 år gammel, den virker som den skal pånær "frem" knappen ikke virker.

    Mine 2 5850'ere lagde med en 3DMark score på omkring 6-7k
    Med 7970'eren henter jeg lige knap 8k hjem :)


    FPS i spil er forbedre en del, er gået fra ca. 30-40 til 50-60 i Battlefield 3 med alt på Ultra.
    Men spil oplevelsen virker noget bedre end hvad jeg har oplevet før med sådan et performance boost (er selv overbevist om at det er på grund af det er et single kort istedet for Crossfire...)


    Men ja, jeg overvejer at sælge fordi jeg ikke for kortet brugt nær så meget som jeg kunne håbe, er mange penge at have liggende i et kort som knapt nok bliver brugt :/
    Især når der snart skal betales motorcykel kørekort og forsikringer og vægtafgift på MC'en også, kommer til at knibe med pengene i det lange løb. (Ikke dermed sagt at det absolut SKAL sælges og derfor bliver solgt billigere...)

    Hej, overvejer at sælge mit næsten nyindkøbte XFX 7970 Black Edition med to blæsere (double dissipation).


    Det er købt for knap halvanden måned siden ved Føniks computer.


    HBO: 3600pp


    Forbeholder mig retten til ikke at sælge, jeg er gud i tråden osv osv.

    Jeg søger et ATI 7970, 7950 eller et nvidia 580 grafikkort, mærke og model er rimeligt underordnet, men kan have indflydelse på hvad jeg vil give.


    Kom med bud på hvad i har, så kan vi se om vi kan få en handel i hus :)

    Hmm... mystisk nok, så fik jeg det endeligt til at virke... Jeg swapede GFX ud med et andet et par gange og satte så det første på plads igen. Nu kører systemet.
    Jeg synes dog stadigt at det lider lidt af at der går noget tid før den finder ud af at den skal igang med at POST'e og boote... den står ligesom jeg forklarede og "genstarter" alting i en 10sek hvorefter den så går igang som den skal.


    Men tror der er styr på det nu, så håber jeg ikke jeg løber ind i flere problemer nu -_-

    Ok... jeg er virkeligt på bar bund nu...
    Jeg har nu hvor jeg troede problemet lagde i PSU'en testet denne...
    Jeg har sat den til mit andet system, med mit gamle bundkort. Det er samme CPU jeg kører med her, og et 560ti som ifølge deres TDP burde tage 20W mere end mit 5850? o.O


    Trods alt dette, så kører systemmet her fint, endda med mine PCI-E adaptere...


    Som om dette ikke var nok, så vil mit system med mit EVGA kort ikke boote igen nu jeg har installeret det igen -_-

    ok.... jeg har muligvis fundet problemet nu. Computeren nægter at starte når jeg sætter mine (et eller begge to) af mine PCI-E strømdaptere i mit GFX... (ligesom disse http://www.coolerkit.dk/kabela…l_6_pin_pci_e-p-1155.html)


    Hvis jeg derimod bruger de "normale" PCI-E strømkabler, så booter den ganske fint... jeg kan ikke helt forstå hvorfor dette ikke virker nu, da jeg ellers før i tiden kørte med 2 5850'ere hvor jeg brugte en adapter og et normalt stik i hver af dem... Her virkede det upåklageligt, men nu vil den ikke boote på grund af det? :O


    Ved ikke om min trofaste PSU er ved at blive gammel, eller om jeg bare fejler igen -_-

    Det skal siges at det er to forskellige computere...
    Jeg har kørt fint med et andet bundkort i min maskine før (det var dog defekt :/ ) så har fået dette "nye" istedet... Det er lykkedes mig at få PC'en til at boote en enkelt gang (ind i BIOS, hvor jeg skulle ændre dato etc...), men da den så genstarter, kommer der førnævnte problem igen...


    Er rimeligt sikker på at 975'eren desværre er defekt, den virker hverken i det ene eller det andet bundkort. Men min 920'er virker fint. Den booter første gang i mit gamle gigabyte bundkort, men den bøvler også i det nye :/


    Problemet er helt præcist at computeren tænder, der sker herefter ikke rigtigt noget. Skærmen forbliver sort, og computeren står nærmest og "genstarter", man kan høre hardiske starte og stoppe hele tiden, og man kan se diverse leds lyse, hvorefter de bliver afbrudt i ganske kort tid. Dette fortsætter i intervaller i ca. 0.5-1sek...
    Der kommer ingen post code på EVGA kortet som der burde (den bør køre en del koder igennem når den booter og så vidt jeg har hørt vise temps på displayet)


    Som sagt kan jeg til tider, efter at have remountet CPU, flyttet rundt på ram, fjernet GFX, clear af CMOS osv, (er ikke altid det samme der gør det?) komme ind i BIOS. Men samme problem efter den er restartet en gang :/
    Er det en fejl på bundkortet eller er der noget jeg ikke har prøvet? :P

    Hej, jeg har fået købt mig et EVGA X58 Classified 3 SLI samt en muligvis defekt i7-975 (jeg fik at vide den ikke vil boote og giver nogle bip lyde) i mit gamle bundkort er dette også tilfældet (PC'en tænder i ca. 5 sek hvorefter den slukker og starter igen, sådan bliver den ellers ved...)


    Imidlertid sker der umiddelbart ingenting... PC'en tænder, og der kommer ingen POST Skærm eller noget... dette er tilfældet med både min 975 og en 920... spørgsmålet er så om begge dele er defekte, eller om det kun er tale om CPU? (Måske kan denne også redes, eller er det ikke til?)


    Håber der er nogen der komme med nogen forslag? :)