Indlæg af lga1993

    Jeg vil bare sige at den computer du havde tænkt dig at købe ser rigtig nice ud. Bedre end min, men der er rigtig mange der siger at elgiganten sucks til computere. Anyways din computer vil køre spil med grafik som Counter Strike: Source, Counter Strike 1,6, Team Fortress 2 og Alle Half Life spillene, men jeg tror ikke den vil være tip top til Crysis. Counter Strike: Source skal helst have 2,4 ghz cpu, mener valve, men når det er dual core så kan den med dual core 1,7 Ghz. En af mine venner spiller det med den cpu hastighed. Det skal nok gå. Hvis du kan skal du da hellere få 8600 Gts, det rocks.

    Håber at i kan svare på det. Et meget let spørgsmål tror jeg. I hvert fald en kort tråd.
    1) Hvad er Firewire? En bedre form for usb?
    2) Hvad for nogle ting bruger firewire?

    Ok mange mange gange tak. Alle herind på dette forum er fantastiske gode mennesker og denne her hjemmeside er bare tip top. Jeg har lært en masse herind.

    Nu er jeg jo helt newbie på fronten så du bliver altså nødt til at fortælle mig hvad "dual channel ram" er. så hvad er det?


    Jeg har jo to ens ram kort bortset fra størrelsen, 1 gb og et på 2 gb= 3 gb ram

    Nu har jeg endelig fået købt mig noget mere ram. Det er rigtig dejligt, men jeg har nogle spørgsmål vedrørende ram.


    Mit bundkort: ASUS MSNPV-VM NVIDIA Geforce6150+ S/N: 6BMCAC208719
    Mine ram: Kingston 2GB DDR2 667 Mhz og Kingston 1GB DDR2 667 Mhz
    Jeg har 4 pladser til ram på mit bundkort 2 af dem er gule og de andre 2 er sorte.


    1) Hvad skal det betyde at pladserne er forskellig farvede?
    2) Er der et sted i windows xp home edition hvor man kan læse hvor meget ram man har? Hvor?


    På forhånd tak for hjælpen alle nørder derude :P Ik' for at provokere.

    Hej.


    Jeg ville være rigtig glad hvis der var nogen der kunne fortælle mig hvordan man kigger på ram. Læs mere neden under.


    Det her er noget ram fra zitech' hjemmeside, Kingston PC2-5300/DDR2-667, 240-pin, CL5, Kit 1x1024MB, lad os kigge på det.


    1) Hvad betyder "PC2-5300" som der står i navnet på rammet?
    1) Hvad betyder "CL5" som der også står i rammet?


    nb. alle oplysningerne er taget fra zitech' hjemmeside (i øvrigt en god hjemmeside at tjekke priser på hardware på):
    Zitech ram


    Angående Cpu:


    1) Er Intel generelt bedre end AMD til at lave cpu? Hvorfor?