Indlæg af Braindead

    Har kigget lidt hos shg.dk under strømforsyninger --> Støjsvag --> Titan Power 2 500W. Varenr; 820248
    ( Det er besværligt at linke til deres side)


    Ovenstående strømforsyning er på 500W med en 140mm blæser, 17-19DB og 15-17Ampere i 12V - Hvordan lyder det? Det skal lige siges at SHG står som producenten, ved ikke om det er godt eller skidt.


    Fra SHG.dk;


    ATX Type - ATX 2.2


    - ATX 2.2 giver to strømbaner, en strømbane til bundkort og CPU (Som deler en 12V strømbane), mens harddiske, optiske drev o.l. benytter egen strømbane
    - ATX 2.2 giver derfor en fordel, da den derved giver tilstrækkeligt strøm til både bundkort, CPU, harddisk o.l., i stedet for, at alle sammen benytter én og samme strømbane (Hvilket kan medføre, at der ikke er strøm nok til alle enheder i pcen)


    Ampere Styrke


    + 3.3 Volt 32 A (Ampere)

    + 5 Volt 38 A (Ampere)

    + 12 Volt 15 A (Ampere)

    + 12 Volt (12V3 - Ved ATX 2.2) 18 A (Ampere)


    Jeg fandt også en anden, Ace - Raw Deal 620W og 120mm blæser


    +12VA - 20A
    +12VB - 20A
    +5V - 28A
    +3.3V - 24A
    +5VSB - 2.5A


    Og så er den billig, 320kr :D

    Tænker på, om det kan betale sig at køre et ældre kort i SLI, eller om jeg skulle udskifte til et i 8xxx serien? Skal lige siges at jeg havde tænkt mig at OC'e det andet 7900GS hvis det blev sådan et. Så det svarer faktisk til noget ala. 7900GT - GTX.

    På edbpriser kan jeg ikke umiddelbart se, hvor mange ampere de strømforsyninger leverer.
    Men den jeg har lige pt. kan smide 16A ved 12V. Skal lige siges at jeg ikke er helt inde på PSU'er endnu, men den jeg har burde være stor nok, da 1 7900GS max. bruger 117W, og min CPU max. 68W.


    380W -
    117
    117
    68
    _______


    78W tilbage - Er det så ikke i orden eller hvad?

    Nogen der så kan anbefale en strømforsyning? Hvis jeg smider det ekstra GFX kort i er systemet flg:


    Intel Core 2 Duo E6300
    Asus P5NSLI nForce570
    2 x 7900GS
    2 x Corsair Twin 5400 DDR2 512MB & 2 x 512MB Kingston 'etellerandet'
    WD Caviar SE 1600JS HDD
    + div. blæsere


    Gerne en eller anden budget PSU :)

    Det er ikke nogen voldsom PSU jeg har, Antec 380W med en 80mm blæser.
    Havde tænkt mig at smide den her køler på kortet - Er der plads til det?

    Overvejer at købe et Antec 900 kabinet og sammen med det et ekstra GFX kort så jeg kører SLI. Men jeg mener at have hørt et sted at der kan være pladsproblemer ved PSU og det 2. GFX kort, og at de på grund af at sidde så tæt, skulle have et varmeproblem - Er det rigtigt?


    Ellers nogen der har cons / pros ved det kabinet? :)


    /Lasse

    Det er en 380W Antec PSU der fulgte med et NSK4400 kabinet. Men 4400 er selvfølgelig taget af deres hjemmeside så jeg kan ikke rigtig tjekke det :rolleyes:

    Hej, har brug for lidt hjælp til at OC'e min CPU.
    Indtil videre har jeg kun leget lidt med nogle fastsatte % man kan kunne OC på mit motherboard, men så snart jeg kommer op på 15-20% vil mit system ikke følge med mere. Det bliver ikke for varmt, det crasger bare og genstarter.


    Så jeg vil i gang med at gøre det manuelt. Så jeg har et par spørgsmål:


    Hvad er PCIE?
    Jeg godt hvad FSB er, men i mit BIOS står der kun New FSB, som kører på 1173.
    Derudover tænkte jeg på, om jeg øge spændingen på RAM og CPU?
    Igen har jeg lidt svært ved at tyde betegnelserne :rolleyes:


    DRAM volt?
    Core Chipset Volt - Er det NB ?
    CPU Termination Voltage ?
    VCore Voltage - CPU volt?


    Og hvor meget må de max. hæves?


    Mit system:


    Asus P5NSLI bundkort
    Intel Core 2 Duo E6300 1.86 Ghz std. nu er den på 2.1Ghz
    2 x 512Mb Corsair DDR2 5300 (333Mhz) 4-4-12.
    Windows XP


    Synes også at have hørt at mit MoBo ikke er vildt OC venligt?


    / Lasse