Indlæg af ErnstHot

    Tak for dit svar!


    Jeg tror du har ret.. Kigger på en Core 2 Duo E6750 som koster 290 kr. mere end den Athlon jeg havde kig på og den trækker da pænt fra.


    Så skal jeg jo så bare finde ud af, hvilket chipset man skal have til sådan en. Er det korrekt forstået, at memory controlleren til C2D sidder på chipsettet, så man skal se sig lidt ekstra for - eller betyder det ikke så meget?


    Hvad angår grafikkortet, tror jeg godt det kan være der, der er plads til full size kort i højden ...Og hvis der er noget i vejen i længden må jeg jo bare save lidt af (kabinettet, ikke grafikkortet :) - f.eks. køre uden optisk drev i kabinettet og bygge rammen lidt om, så er der helt sikkert plads. Bliver det for varmt kan det vel også ordnes ved at placere en ekstra blæser, eller fem, lidt snedigt.

    Athlon 64 X2 5600+ 2.8 GHz
    Cellshock V2 2 x 1 GB
    XFX GeForce 8800 GT Extreme
    Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB
    Samsung Super-WriteMaster SH-S203D
    OrigenAE X10 (Kabinet)


    Er meget i tvivl om bundkort - overvejer et Biostar T-series TForce 570 U.


    Hvilket pt. står til en optimistpris på 5720 kr. uden forsendelser osv. Har Psu og prof. lydkort.


    Det skal selvf. være så hurtigt og stabilt som muligt til prisen. Skal ikke overclocke, maskinen skal bruges til alt fra spil til musik, videoredigering, rendering, vj-grafik ...og minestryger?!?!
    Skal køre XP.


    Håber i har noget klogt at sige, det er en del år siden at jeg nørdede meget med hardware, at jeg selv havde noget at byde på...