Indlæg af hallo001

    Hej igen...


    1) Ja, blæser på gfx kort kører


    2) Der er tale om et ASUS Rampage Formular bundkort, som er næsten nyt (3 uger), og der findes en knap, som hedder Clear Cmos - den har jeg prøvet, og systemet rebooter, men fortsat intet billede?


    3) Jeg synes jo ikke, at jeg havde presset systemet voldsomt - kører med en QX9650 processor, og havde sat Multiplier til 11 og FSB til 380 samt CpuVolt til 1.7000 i BIOS - sidstnævnte måske lidt højt meeeen alligevel....


    Når nu punkt 2 med clear cmos knappen åbenbart ikke virker, er der en "manuel" metode til helt sikkert at få reset cmos/bios til default?

    Hmm... takker... nogle måder "tests" hvor på jeg kan se om bundkortet er stået af? Har prøvet et andet gfx kort, og det virker heller ikke - eller der kommer intet billede.


    Alle lys på bundkortet lyser "fint", men det ville de måske også gøre hvis bundkortet er stået af?

    Hej!


    Jeg har det problem, at min maskine restartede af sig selv, og nu booter den ikke (tror jeg). Når jeg skriver "tror", så er det fordi, at når jeg tænder maskinen, så lyser alt som det skal - blæserne kører osv, men det kommer intet billede på monitoren. Jeg har prøvet monitoren med en anden pc, så den er ikke problemet, har også sat et andet grafikkort i min maskine, men stadig intet billede.


    Det skal siges at jeg overclocker min maskine rimelig hardcore :)


    Hvis blot jeg kunne komme ind i BIOS, så kunne jeg jo eventuelt ændre bootsetup og prøve fra en anden HDD, men som nævnt kommer der slet intet billede og den lampe som lyser når en HDD kører lyser kun lige ved start, og så ellers ikke.


    Jeg tror min primære disk er stået af... eller har I andre typiske muligheder?


    Hvis min primære HDD er stået af - hvilke muligheder er der så for at komme ind i BIOS og ændre på fx bootsetup - eller sagt på en anden måde - hvordan får jeg et billede på min monitor, så jeg kan ændre i tingene...??


    Mvh.
    Erik

    Hej!


    Min hjemmebyggede PC fungerede fint lige indtil et tidspunkt igår, hvor den pludselig lukkede ned fra det ene øjeblik til det andet (jeg var ikke i rummet). Når jeg prøver at tænde den igen, så er der slet ingen reaktion (der er dog lys i dioden på bundkortet). Det "sjove" er, at hvis jeg piller strømstikket ud (det som går fra PC'en til 220V stikkontakten), og tilslutter det fx efter 5 minutter, og så forsøger at tænde, så kommer der lige lys i blæser og den forsøger at starte op, men går så ud. Anden gang jeg prøver er der slet ingen reaktion - først når jeg igen trækker stikket ud, og tilslutter igen efter et par minutter, så starter den lige op i max 1 sekund for så at gå ud...?


    Kan det være strømforsyningen? Eller hvem mon kan guide mig i retning af hvor jeg skal fejlsøge?

    Tak for de forskellige svar... ærgerligt hvis der kun er vandkøling, har ladet mig fortælle at det er lidt mere knudret at installere, og jeg er ikke nogen hardcore bygger...


    Som svar til Viking: selvfølgelig - jeg er ude efter mest mulig regnekraft, men hvis du har et bedre setup, eller andet setup hvor jeg opnår lige så stor kraft må du meget gerne sige til... jeg mener dog ikke at nogle at de "almindelige" CPU'er som fx QX6850 eller ligenende kan være med heller ikke selvom de OC - de findes jo heller ikke som dobbelt såvidt jeg ved.

    Hej!


    Jeg overvejer at købe et Asus DSBF-D, I5000P bundkort, der er beregnet til Intel 5300-serie af quadcore xeon processorer.


    Jeg kan dog ikke finde noget køling som passer til socket 771?


    Er der altid tale om passiv køling med disse processorer og socket eller kan nogen fortælle mig hvilket køling (helst blæsere), som jeg kan benytte til sådan et setup?


    Jeg går også ud fra at disse xeon processorer kan overclockes som alt andet?


    PFT

    Asustek P5KR Motherboard
    Thermaltake Toughpower PSU
    2x512MB Corssair RAM (kan ikke lige huske modelnummer)
    ATI XD2600 grafikkort (Club3D)
    WD Caviar 160HD disk
    NEC DVD-RW

    Jeg har lige bygget min første PC, og alt fungerer fint :)


    Dog hver gang når Windows (jeg bruger XP Pro) starter op kommer der et af de kendte "Error popup" med følgende teskt:


    "MOM.EXE - programmet kunne ikke initialiseres - tryk på OK for at lukke programmet".


    Maskinen fungere egentlig OK, men det er selvfølgelig irriterende at skulle gøre dette hver gang maskinen startes op. Nogen ved hvad det skyldes, og hvordan det kan afhjælpes??



    Næste problem er at inde i Enhedshåndtering er der et gult spørgsmåls- og udråbstegn med teksten "Audio Device on High Definition Audio Bus". Jeg benytter et ASUS P5KR motherboard og har installeret alle drivere - også til lyd. Nogen der ved hvad det er, og hvordan/hvor jeg finder en korrekt driver (har kigget på ASUS hjemmeside, og der er ikke andre end den jeg allerede har installeret fra RealTek).


    På forhånd tak!

    Arghhh.... hvad er nu det for noget :)? Måske har vi noget her.... Hvis vi taler Power her, så har jeg kun tilsluttet det store stik - hvad skal ellers tilsluttet.


    NU HAR JEG FUNDET DET DER 4 PINS STIK - ?!?!? DET HAVDE JEG HELT GLEMT, OG NU SER DET UD SOM OM DET KØRER - DEN LUKKER IHVERTFALD IKKE NED MED DET SAMME.


    STOR TAK TIL LOKKEDUE!!!

    Jep RAM = OK.


    Ja, kabler burde også være OK - eneste som er tilsluttet er power samt en enkelt fan, for at se om systemet kører.


    Clearet BIOS? Hvordan kan det gøres - jeg når slet ikke derind - systemet slukker igen omgående-det minder faktisk mest som om der var en kortslutning, men det kan der umuligt være sådan som jeg ser det...

    Hej !


    Jeg har lige (forsøgt) at samle min første PC. Den består bl.a. af følgende:


    Motherborad Asus PK5R


    Mit problem er nu at den er samlet, når jeg så trykker på powerknappen, så starter den op et splitsekund, og så går den eller ud igen. LED på motherboardet lyser grønt hele tiden, men derfor kan det vel godt være gået sig en tur - jeg forstår så bare ikke hvorfor.


    Jeg har forsøgt at koble alt fra udtagen power, ram, processor - men den laver samme nummer - hurtigt lige lys i alt inde i kabinettet, og fans starter op, men så går den ud.


    Nogle ved hvad det kan tyde på??


    Hilsner
    Erik

    Fantastisk... så blev der lige sparet omkring en tusse bare på bundkort! Tror jeg vil finde et Asus bundkort til omkring 900-1.100 kr.


    Lyder til at jeg kan opnå det samme når vi alene taler cpu kraft.


    Tak!

    Lyder fornuftigt og der kan hurtigt spares nogle penge - har pt. ingen speciel interesse i gaming, men ene og alene mest regnekraft. Hvilket P35 board kan du anbefale med god og nem tilgang til OC?

    Tak!


    Jeg er i tvivl om mit board er lidt overkill (det er også ret dyrt) - hvad siger I til det? Er der nogle forslag til nedgradering men stadig samme mulighed for stabil og "nem" OC?