Indlæg af Julie

    Jodaak for svarene. Når der nu er så stor størrelsesforskel, må jeg nok hellere prøve at stå med dem og se hvad der føles bedst.


    Der er stadig ingen der ved om det kan betale sig (og er sikkert) at købe fra amazon.co.uk?

    Jeg er ked af, at det har været oppe og vende mange gange efterhånden, men jeg mangler svar på nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunnet få besvaret i andre tråde.


    Jeg står og skal købe mit første spejlrefleks her til foråret. Jeg har kig på nogle forskellige kameraer, men hver gang jeg tror jeg har fundet det endelige, dukker der et nyt op. Af dem jeg har kig på kan nævnes;


    Canon EOS 450D (+ EF-S 18-55mm IS f/3.5-5.6 non USM Lens Kit)
    Canon EOS 40D (+ EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM Lens Kit)
    Nikon 60D (+ Nikon AF-S DX 18-55 mm objektiv)


    , hvor jeg hælder mest til 450D eller 40D.


    Da det er mit første spejlrefleks, skal jeg bruge et kamera der er brugervenligt og ikke alt for avanceret (som jeg har lidt på fornemmelsen at 40D kan være). Hvilket et af de ovenstående vil I sige er mest brugervenligt? Kameraet skal primært bruges til at tage billeder af natur, personer (koncerter, fester, portrætter) og ting i bevægelse (vil gerne kunne tage billeder af mine egne ildere når de render rundt/slår kolbøtter). Derudover skal det kunne tage billeder som kan kopieres op til plakatstørrelse, og stadig se godt ud.
    Men så vidt jeg kan forstå, kommer man også langt med et godt objektiv, så er det dér jeg skal lægge mine penge?


    Jeg tænker på at købe kameraet fra amazon.co.uk, men er det en god idé?


    Julie

    som min bror skriver, så vil I helt sikkert se mere til mig når jeg får taget nogle billeder jeg er tilfredse med..
    måske ikke en helt dum idé at tage billeder af Fritz hvis ellers han kan sidde stille, uden at fale i søvn 8o

    tak for det, havde faktisk ikk regnet med at folk herinde ville syntes at de var særlig gode :)


    min storebror hedder klovnemanden herinde..


    ..og den "larve" dér, det er sår på min hånd.. :)) har bare ikk fundet ud af at fjerne det fra billedet, så det ser pænt ud

    Ohøj! Jeg er ny i fagene fotografering og redigering. Jeg har fået skaffet mig photoshop, og er så småt ved at lære "det grundlæggende". Min bror opfordrede mig til at smide 2 af mine bedste billeder ind, for at få noget kritik. Så, hvad siger I til disse begynder-billeder?


    Julie


    [Blocked Image: http://img266.imageshack.us/img266/8547/picture004copyjb4.jpg]


    [Blocked Image: http://img73.imageshack.us/img73/3849/butterflyawaytf8.jpg]


    Har lige lavet så de bliver vist direkte herinde :)


    _WHAT_ - Tweak.dk Crew