Indlæg af Jupiter Downs

    Hvad jeg tyder det til, så er blæseren med en 4-Pin PWM (Pulse Width Modulation) connector.


    PWM gør at det er nemmere at styre blæseren og at man som regel kan regulere blæseren til en lavere hastighed en ved normal volt-regulering. Derfor er 4-Pin PWM styrede blæsere bedre.


    På alle nyere bundkort sidder der minimum en 4-Pin PWM connector til CPU-Fan, men 4-Pin stikket begynder at blive standard på alle blæserstik.


    Hvad angår blæseren, så læs nogle reviews om den. Jeg er sikker på at det er en ganske glimragende køler, som du helt sikkert vil bliver glad for. Jeg tror dog at du vil kunne finde billigere kølere, som har tætved den samme køleevne.

    Det ville hjælpe lidt med specs på det NAS.


    Så kan man også se hvad det er at lysdioderne prøver at fortælle, hvis man gad at slå op i manualen. :9xo


    Jeg syntes dog ikke at jeg kan se noget bemærkelsesværdigt i den video. Det ser ganske normalt ud.

    Jeg har ikke selv en blitz endnu til mit 550D - MEN, jeg kan sige at det er super vigtigt hvis man går efter nogle gode billeder.


    Grunden til dette er at den lille indbyggede blitz brager igennem på overflader der er tæt på og vendt mod kameraret.


    Jeg vil anbefale at du finder en blitz som kan vippe lyskilden. Så kan du få blitzen til at skyde op i loftet eller ind i en væg og du vil dermed få et bedre lidt mere diffust lys spredt ud i lokalet. Samtidigt tillader mange af sådanne blitze at man kan sætte en decideret "diffuser" på, (et mat stykke glas evt i farver), så du igen får en bedre spredning af dit lys.



    Billigste løsning jeg har brugt er at bruge et stykke hvidt karton og sætte det ind under blitzen. Og vippe det opaf, så at lyset bliver reflekteret op i loftet. Det er ikke videre kønt, men det virker. (sådan nogenlunde.) Eller jeg har viklet noget lokumsrulle rundt om blitzen for at diffuse lyset. Men det er ikke nogen videre køn løsning


    Til 1000kr tror jeg at du skal ud og lede efter noget brugt. Jeg har dog ingen anbefalinger til mærke eller model.

    Jeg har selv http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=385910 . Og jeg må sige at USM er langt hurtigere end den autofokus der er med kit objektivet! Så du vil helt klart blive positivt overrasket på den front. Men om det er hurtigt nok til intense fodboldkampe skal jeg også lade være usagt, da jeg heller ikke har gjort mig i dette.



    Bare som en bi ting kan jeg varmt anbefale et stativ. Enten en mono-pod eller et stativ med panorerings-"hoved". Så skal du ikke selv holde kameraet plus objektiv, men kan nøjes med at følge "spilleren/fuglen/whatever".

    Idéen med en six-pack holder!



    Men hvorfor fanden slukker han for routeren????? Jeg er totalt i vildrede? Er det for at spare strøm? Eller hur? Må sønike ikke gå på nettet efter 00:00 fordi der så kommer popups med PR0N og det må han ikke se fordi han er Jehovasvidne??


    Hvis det er for at spare strøm, så er manden "en tosse"! (Efter min mening) Min router + accespoint står altid tændt og de trækker ikke engang strøm nok til at trække min elmåler rundt! (Jeg har kigget! og den drejer ikke!) Dessuden er det KUN!!! ca. 10W det drejer sig om! Det bliver 10W*24timer*30dage = 7200W på en mdr ~=7.1kW. Med en kW pris på 2.2kr->2.5 kr så kan du stikke manden en flad tyver om måneden også har du I HVERT FALD betalt rigeligt for at den står tændt altid.


    // -J-

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Jeg kan godt se at det begynder at blive meget svært hvis du vil have et program til at kigge i mapperne med.


    Der er jo ikke noget i vejen for at lave dine albums som mappestruktur også bare kigge dem med almindelig pictureviewer.


    Det er jo lige nettop det - men sådan et program må vel findes? For jeg vil ikke til at ligge albums i individuelle mapper, da der så rimeligt ofte er mapper med kun 1-2-3 billeder i, hvis man fx lige knipser et billede eller 2 på en gå tur.


    I bund og grund "skal" programmet "bare" være Picasa der kigger efter databasen på en ekstern hdd/NAS/netværks drev.


    Kender i sådan et program?


    Og hvordan hulen administrerer i jeres billeder når damen/manden også vil se dem?

    Jeg har kigget på dropbox. Men det er "kun" til 2GB og jeg er efterhånden på den forkerte side af 50GB billeder.


    Dessuden kan Picasas database ikke deles via dropbox. Eller deles i det hele taget, så information omkring albums, personer osv osv er ikke delt, hvorved idéen med ligge billederne i albums lidt ryger, da vi så begge skal ligge billederne i albums.


    Anden online hosting tør jeg slet ikke at overveje - til dels pga prisen. Og man skal altid have adgang til nettet for at kunne se sine billeder. For det 3 er min internet hastighed ikke ligefrem prangende, og derfor overførsler vil derfor tage for lang tid.


    Det er lidt den samme problemsstilling, med at information omkring albums og personer ligger lokalt, med både netværks deling og NAS. Jeg har selv overvejet NAS og netværksdeling, dog virker NAS og netværks deling dog lidt for stationært, da det ville være rart at kunne tage billederne "med sig".


    Derfor er jeg endt ud en løsning med noget ekstern hdd. Dog er der stadig det problem at jeg ikke har kendskab til noget program, som enten ligger direkte på den eksterne eller som kan benytte album-information som ikke ligger lokalt på den enkelte maskine.

    Hej Tweak'ere


    Jeg vidste ikke helt om jeg skulle smide tråden i dette forum eller i software forummet, så bær over med mig.


    Sagen er den at jeg for omkring et år siden købte mig et EOS 550D, som jeg begyndte at knipse billeder med. I starten gik det fint med at jeg lagde billederne på min computer og havde dem der.


    Sagen er dog den at min kæreste også gerne vil have del i billederne. Og hun sætter sig ikke ligefrem ved min spand og glor på billeder. I stedet for at skulle ligge dem både på min computer og derefter på hendes, med risiko for hun derfor ikke har alle billeder, eller visa versa, så begyndte jeg at søge efter et program, som kunne håndtere den slags.


    Jeg har indtil videre brugt google Picasa på min computer, hvor man kan inkludere billederne fra mapper, og derefter ligge dem i albums, uden at ændre i mappestrukturen, da informationen omkring hvordan man strukturerer billederne ligger i en database. Problemet med denne database er at den ikke kan deles, da den ligger sig lokalt på computeren.


    Min idé er derfor at anskaffe mig en ekstern harddisk, hvor vi ligger alle billeder i års-mapper. Dvs. 2010, 2011, osv og derefter bruge et program som kan håndtere albums og ligge sin database på denne eksterne harddisk.


    Picasa kan også ansigts genkende - det er ikke en absolut nødvendighed, men en meget "rar" feature.


    Kender i et program som kan noget lignende det jeg efterlyser? Eller hvordan gør/bruger i?

    Hvad med IS?


    Det er personligt noget jeg holder meget af - da mine shaky hands ikke egner sig til andet :D


    Ellers ser det da lækkert ud - du kan jo altid forsøge?! Man bliver ikke idiot fordi man gør noget dumt - man bliver kun klogere :dance:

    Hvis den fryser under BIOS post, så er der noget "alvorligt galt".


    Jeg vil tro at de system ikke er stabilt. Det kan være pga. regnefejl eller system fejl. Jeg vil tro at enten din CPU er ustabil eller du har nogle døde RAM.


    For det første - reset BIOS, helt og aldeles og fuldstændigt.


    Prøv derefter Memtest til at teste for RAM-fejl og prøv Prime95 eller lignende til at teste for stabilitet. Huske at holde øje med temperaturene mens du tester.