Indlæg af DaddyGrøn

    Hej


    Her for nylig indså jeg at min systemdisk var for belastet af for meget lort så jeg tænkte den trængte til en formatering. Efter denne har jeg dog haft en del problemer med den ene af mine slave harddiske.


    Windows viser følgende besked når man forsøger at gå ind på den (trods den under computeradministration viser disken som "I orden")
    "Denne disk er ikke formateret, skal den formateres nu?"


    Der står iøvrigt under computeradministration at den har filtypesystemet RAW trods den havde NTSF sidst jeg kiggede. Da den samtidig viste jeg kun havde 128 gb på den trods der er 300, valgte jeg at installere sp1 i håb om at dette ville løse problemerne, men nej.


    Nu viser den dog 128 plus 170 gb "Ikke-allokeret" data men den vil stadig have at jeg formaterer den. Jeg har også forsøgt at køre et program for at tjekke om der var fejl i partitionstabellen og trods at den godt kunne finde de tidligere data så kunne den ikke recover dem grundet at der åbenbart ikke var harddisk plads...SELVOM jeg har installeret sp1 der burde lade den genkende den fulde plads. Den beder mig checke jumperne, BIOS og OS settings men jumperne er rigtigt sat, BIOS er der tilsyneladende heller ikke noget med, det er kun xp der fucker.


    Nogen forslag?