Indlæg af bear.dk

    Du har helt ret chumblet, og tror da også det er grunden ;)
    Jeg havde tænkt på det, men jeg tænkte at det nok ikke var grunden, nok fordi jeg ikke selv finder det besværligt...


    Bjørn

    400 kr for GFX, det må da slå de 700 for totalen...


    EDIT: hvordan skete det egentligt at du vurderede GiZzZas bud som det bedste?
    100 Creative Audigy
    350 GFX
    350 RAM
    = 800 ?


    Og GiZzZa bød kun 700 ?


    Bjørn

    Det er nok slut for mit kort nu - desværre.


    Jeg har også vold brugt det, dog ikke overclocket det, i snart 3 ½ år...
    Så det må også være på tide med en opgradering.


    Øv.


    Noxon: Tak for de gode svar. Med hht. til hvornår problemet starter, læs tråden:

    Quote

    Jeg prøvede først at afinstallere driveren, hvilket ikke hjalp. Det havde jeg dog heller ikke regnet med, da problemet opstår allerede i bios.


    Bjørn

    RAC: Ja det har jeg, husk at læse tråden...

    Quote

    Jeg har ingen ekstra stationær, men jeg havde et oldgammelt grafikkort liggende. Da jeg smed det i maskinen var der ingen problemer længere.


    noxon: Det lyder som noget værre noget... Det undrer mig dog hvis de er blevet ristet, eftersom min blæser har virket upåklageligt i snart trekvart år, og stadig gør det.


    Er det et dødt grafikkort jeg har, eller kan det betale sig at undersøge det her nærmere?


    Bjørn

    Ja, køleren har siddet der i trekvart år, og den og kortet har fungeret perfekt i den periode.


    Jeg har desværre ikke lige noget kølepasta, så en afmontering af køleren ville lige nu være lidt tosset...
    Desværre er det heller ikke noget jeg kan gå ud at købe, da jeg bor på bornholm (bedre kendt som øen uden en eneste ordentlig hardware butik). Så skal jeg have gang i at bestille noget... (nogen der kender en side hvor det kan købes? gerne med gratis porto hvis muligt)


    Bjørn

    Tak for rådene!


    Jeg overclocker ikke, og sidder på trods af det med en stor køler fra arctic cooling.
    Jeg prøvede først at afinstallere driveren, hvilket ikke hjalp. Det havde jeg dog heller ikke regnet med, da problemet opstår allerede i bios.
    Derefter åbnede jeg kabinettet, blæseren kører hurtigt og lydløst som altid, og grafikkortet var smålunkent og håndvarmt.


    Jeg har ingen ekstra stationær, men jeg havde et oldgammelt grafikkort liggende. Da jeg smed det i maskinen var der ingen problemer længere.
    Dog bemærkede jeg da jeg fik min blæser ud, at den var blevet lidt støvet, så jeg prøver lige at rense lidt, og se om der evt. er støv ved selve chippen.


    EDIT: Synes det skulle tilføjes, at grunden til at jeg har den store køler på, er fordi at den blæser den kom med fra fabrikken var gået i smadder. Jeg havde derfor en periode, hvor mit kort garanteret har været overophedet adskillige gange. Kan det være eventuelle skader fra dengang der viser sig nu ?


    Modtager gerne flere råd!


    Bjørn

    Hej alle.


    Alt grafik på min computer har været overlagt af mærkelige streger og farver i snart 24 timer nu.
    EDIT: postede billedet direkte i tråden
    [Blocked Image: http://frieze.dk/daily/Unavngivet.GIF]


    Jeg har valgt at tro at det er et hardware relateret problem (grafikkortet ?) fordi min computer er fri for alt der hedder spyware, virus, orme, etc.


    Nogen der kan hjælpe?


    Bjørn