Indlæg af Klas

    Quote

    Originally posted by HTI
    Jeg går ud fra at CS = Counterstrike. Er det tilfældet, vil jeg give Svan medhold i at en 3DMark vil være en god test, da den udelukkende kører lokalt, hvor CS også er afhængig af netværkshastighed.


    Alternativt kan du også afprøve om, selvom det er usandsynligt, der skulle være kommet skidt ned i soklen på bundkortet, hvor dit skærmkort sidder monteret. Hvis forbindelsen ikke er 100%, kan det betyde, at data ikke overføres hurtigt nok.


    /M.


    Jeg er i gang med at downloade 3DMark :9xo


    Men det kan selfølgelig også være muligt at der er støv i soklen. Jeg havde nemlig grafikkortet ude for at rense det.. Så det kan være en mulighed :rolleyes:


    Men tak for svarene!

    Quote

    Originally posted by Klas


    Okay.. tak for svaret!


    Så må jeg ringe til MS engang, men hvordan finder man ud af om det er en OEM version ? (:



    Jeg har fundet ud af det!! Men mange tak for hjælpen


    Go' Ferie :cheers:

    Quote

    Originally posted by Svan
    Fordi det er en OEM (formegentlig) og den binder sig til bundkortet... men af hvad jeg har hørt så er Microsoft ikke så svære at overbevise om at man skal have en ny key...


    Okay.. tak for svaret!


    Så må jeg ringe til MS engang, men hvordan finder man ud af om det er en OEM version ? (:

    Hey!


    Er der ikke en måde man kan tjekke på om sit gfx kort er futtet af?


    Evt. en form for en lille hurtig test?


    Send gerne links..


    Det startede efter jeg havde resnet computeren for støv, og nu hacker min com hver gang der er sygt mange spillere i cs..


    Mvh Klas

    Quote

    Originally posted by Svan
    Det tyder på at det er en OEM du har, og i det tilfælde skal du slette den gamle og ringe ind til Microsoft og høre om de vil give dig en nye key...


    Hmm.. okay..


    Kan man ikke bare bruge den key jeg havde til den gamle? den står nemlig på kabinettet..


    Tænkte på om det ikke er det samme at formatere og installere igen på den gamle, som det er at installere det på den nye.. (hvis det altså bliver slettet på den gamle)??

    Hejsa!


    Jeg køber snart en ny com, og ville lige høre om jeg kan bruge mit Windows XP på den nye, selvom det er på den gamle com? eller skal det slettes på den gamle?
    Der er vidst kun 1 licens med til mit Windows XP, men kan den ikke bruges på den nye, hvis det slettes fra den gamle?


    Mvh Klaus

    Quote

    Originally posted by Cyclups
    jeg har prøvet at finde ud af hvilket Asus bundkort det er og jeg tror at det nok er et P5LD2-X eller et P5VD2-MX SE, absolut Asus' budget bundkort, men til normalt brug, helt ok.


    Jeg har lige mailet til Topdata og spurgt om mærket og model af både ram og mobo:


    mobo: ASUS P5VD2-VM


    Ram: VERITECH PC5300, 667MHZ


    Er det noget der er godt? Jeg tænker på, hvis jeg skal game sådan lidt nyere spil en gang imellem?


    Det er slet ikke fordi jeg overhovedet vil begynde at lege med OC.. men jeg vil da gerne kunne spille nye spil..

    Quote

    Originally posted by Cyclups
    man kan godt boote op med 4GB og gå ind i Windows, men Windows kan kun se mellem 2.75GB - 3.5GB ram.


    okay.. tak for det..


    Men er den pc jeg har fundet ikke et udemærket køb til pengene ?

    Quote

    Originally posted by Cyclups
    til skolearbejde, Internet og lidt cs er 4GB overkill, du kan godt nøjes med 2GB, 32Bit operativsystemer understøtter ikke 4GB, du skal ha' fat i et 64Bit operativsystem.
    hvis du er lidt mere inde i computere så vil det være at foretrække at bygge sin computer selv, så kan man selv vælge hvilken komponenter man bruger og man får for det meste også bedre kvalitet ved det, da man så vælger lidt bedre komponenter.


    okay.. jeg er ikke så god til at bygge selv (har aldrig prøvet det) men mht. ram og windows.. hvor mange ram understøtter XP ?

    Hey Tweakere!


    Jeg skulle gerne have fundet mig en ny com, som hovedsageligt skal bruges til skole, internet, Cs og nogle nye spil af en art, vil jeg skulle få lyst..


    Jeg har haft kig på denne her fra topdata:


    Pc


    Så jeg ville høre om den ikke skulle kunne dække mine behov fornuftigt?


    Skal jeg smide 4 gb ram i, istedet for 2 gb? Det kan gøres for 799,- mere oveni..


    Jeg har hørt at vista 32 bit ikke understøtter alle 4 gb, men hvordan forholder det sig i XP ? hvor mange gb understøtter XP af ram?


    Jeg ville også høre om den ikke er rimlig billig i forhold til dens indmad?



    Mange hilsner fra Klas (ny på Tweak) (;