Indlæg af OnDsKaBeN

    Hej til alle jer folk på tweak.dk


    Jeg ville hører om der var nogle der vidste hvor disse ram stadig kunne købes eller om der var nogle brugere der evt. var interreseret i at sælge deres?
    Jeg søger 2x 1gb Cellshock V1 PC6400 DDR2 i 4-4-4-12 timingen.


    Ville også gerne lige hører om de er mulige at glocke til 1000mhz og så stadig bestå i 4-4-4-12 timingen? For i såfald kunne jeg også godt bruge PC8000 udgaven, hvis jeg alligevel bare kan clocke de to foregående i min computer til 1000mhz stabil, og ifølge hwt glocker de jo lige godt og er bestående af samme chip.


    Takker mange gange på forhånd!

    Jeg leder efter en ny gaming skærm og den skal være LCD!
    Vil højest give 5k hvilket også burde være nok!
    Den skal min. være 19" og max. 22"
    Alle bud er velkomne!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Prøv at søge på google så kommer der nok noget frem af værdi :9xo


    Yup sidder lige og googler lidt men hvis nogle skulle have fundet en god side er de stadig velkomne til at poste den ! :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    En E6850 kan ikke være andet end G0 :D


    Angående OC ville jeg nok hvis jeg var dig kigge lidt på nogle guides rundt omkring...


    Overclocking foregår i BIOS'en der skal mange forklaringer til etc. for at du vil være mere inde i det, derfor jeg må sige at jeg henviser til en guide :D


    Haha okay var ikke lige klar over det med E6850 :P
    Men at man skal OC i bios for bedste resultater er jeg godt klar over hehe ^^
    Kan godt forstå du henviser mig til guides men hvad med nogle eventuelle links?
    Takker på forhånd!

    Dav alle sammen har endelig anskaffet mig min nye "spand"!
    Den har følgende specs:


    ASUS P5K Premium
    Core2Duo E6850 G0-Stepping :) (til jer der er i tvivl om i har G0-stepping http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3066)
    XFX GeForce 8800GTS 320mb
    WD Caviar SE16 5000AAKS 500gb 7200RPM
    Antec Performance One P182
    Scythe Infinity
    Cellshock 2gb DDR2-800 4-4-4-12
    Corsair 550VXEU 550 Watt
    Samsung SH-S203B DVD-RW


    Med andre ord et system der skriger på OC! Nu kommer mit problem så, hvordan i alverden gør man? :P
    Alle inputs er velkommne links til baggrundsviden, selve processen eller egne forslag!
    Takker på forhånd!

    Så er tiden endelig kommet har fået skrabet pengene sammen til en ny computer så det gamle lort kan smides over i skammekrogen og bruges til server ;P


    Jeg har tænkt mig at bestille alt over shg og så er det planen de skal samle den for mig!
    Har allerede i forvejen et bud på et setup, men ville lige hører jeres meninger herinde og så ligger jeg desuden og roder med et ram problem!


    Asus P5K/PREMIUM/WIFI-AP, LGA775 1.591,00
    Samsung SH-S183A, DVD±RW, SATA, Black 248,00
    WD Caviar SE16 4000AAKS, 400GB, SATAII 628,00
    Asus EN8800GTS/HTDP/320M, PCI-E 2.088,00
    Antec Performance One P182, Midi, No PSU 925,00
    Intel Core 2 Duo E6850, BOX, LGA775 1.859,00
    Montering, med emballage 450,00
    Corsair TWIN2X2048-8500C5D, 2x1024MB 1.598,00
    Scythe Infinity, Multi Socket, 23,5db 319,00
    Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU 675,00


    Pris i alt : 10.381,00


    Ja sådan ser det ud! Problemet med rammene er at de først kommer hjem den 23/10-07 og så lang tid har jeg ikke da jeg skal have computeren klar til et lan den 25 !
    Så hvilke ram skal der i i stedet?
    Og ser resten ellers godt ud?
    Har et budget der hedder lige omkring 11.000 men vil gerne ofre lid mere hvis det skal til!
    Ang. grafikkort har jeg valgt 320mb udgaven fordi jeg har hørt det skulle være totalt spild at penge at købe 640mb udgaven når der er 800kr. i prisforskel og man ikke har tænkt sig at kører opløsninger meget højere end 1024*768!


    Alle inputs er velkomne!
    Takker på forhånd :)


    EdiT: Der skal være mulighed for OC hvis jeg en gang vil prøve mig frem med det men har aldrig prøvet det før så systemet skal også kunne kører godt uden!

    Intel har jo lige lanceret deres nye core2duo der i blandt E6850 men har stadig deres lidt ældre Q6600 til sådan ca. de samme penge hvilken er at foretrække? Bundkortet er ASUS P5K DELUXE altså et p35 bundkort computeren bruges primært til at spille så hvad er at foretrække?


    Takker på fohånd :D

    Quote

    Originally posted by DonRon
    ram og bundkort er overkill hvis du ikke skal OC


    spar 1500.-
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380743
    og bundkorted er lige så godt


    Havde faktisk taget et kig på det bundkort du foreslår der og var i tvivl om jeg skulle vælge det frem for ASUSs så det tager jeg lige op til overvejelse en ekstra gang!
    Ang. rammene går jeg ikke på kompromis jeg vil have et par lækre Corsair ram og det er det par jeg har fundet helt sikkert!
    Desuden skal jeg kunne OC. Jeg er ikke så meget inde i tingene endnu men når jeg engang får dette setup eller et lignende vil jeg helt klart sætte mig ind i tingene og starte på at OC!


    Jamen så regner jeg nok med at tage en af de nyere Zalman eller Arctic Cooling Freezer 7!
    Ellers har jeg lige et screenshot af resten af systemet som det ser ud lige nu: http://peecee.dk/?id=51683 (Se bort fra køleren som ikke bliver den angivne alligevel)
    Er der nogle ting som burde ændres eller ligner det et stærkt system der kommer til at leve lidt?


    Ja det kan jeg godt se det står godt nok ikke ved infinityen men vil umiddelbart gå ud fra at det samme er gældende!
    Så skal jeg nok selv til at afhente den i Århus hvis det skal blive med infinityen i men ved sku ikke om jeg gider så meget for den køler!
    Men så spørger jeg dig en sidste gang dit bedste bud på en køler inde fra SHG hvad angår ydeevne og lydniveau? Lige her skal du ikke tænke på budgetet men bare foreslå flere forskellige uanset prisen...


    Tja kan godt se at hvis jeg selv skal montere køleren alligevel kan jeg vel ligeså godt købe Noctuaen og så montere den!
    Men er du helt sikker på man selv skal montere den?

    Quote

    Originally posted by DonRon
    oki..


    http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321369


    skrev også lige til sha at de skulle få fingrene ud af... og få Noctua og Thermalright på hylderne


    Haha ja kan godt se det lidt for ringe de ikke har fået det endnu :D
    Kan godt forstå du ikke skrev hvilken køler det var så var du bare blevet hugget ned af Spyro hehe :pokey:
    Men kan godt forstå det den du henviser til alt tyder også på det er det bedste valg! Når alt skal komme fra shg.
    Skal jeg købe en ekstra blæser f.eks. en Papst 120mm og smide på den anden side?

    Quote

    Originally posted by DonRon


    skal du have pc`en samlet af shg ?


    ellers kan jeg virklig ikke se et problem


    Ideen var lige netop at de skulle samle den!
    Derfor at jeg gerne vil have det derfra plus at jeg ved SHG er en af de bedste sider hvad angår support osv. og jeg ville gerne have alle tingene et enkelt sted fra...
    Så er der nogen der har bud på den bedst ydende Low-Noise køler fra shg?