Indlæg af DrEAz

    Quote

    Originally posted by Fragman
    det ER vel ddr2 ram du har liggende og har købt ?


    og skal du lege en del med oc er rammene et meget skidt sted at spare da mange bundkort ikke kan sætte rammene til at køre langsommere end 1:1 .....så et par cellshock pc6400 fx kunne være et godt valg...men ihvertfald pc6400 ram.


    Ja det er DDR2 men kun pc4200, ved godt det er lidt skidt men bliver nød til det midlertidigt hvis det skal holde sig i nærheden af 7k. :(


    En anden ting jeg har funderet over, skal man selv købe kabler eller kommer de med de forskellige produkter? Tænker på sata kabler, strømkabler osv. Er helt ny med det her. :P


    Edit: Er det mulighed for at spare penge på motherboardet, har ikke tænkt mig at bruge SLI anyways. Noget ligesågodt bare uden SLI til en mindre pris?

    Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    ser godt ud håber du bliver glad for det setup. men du skal have en 1 gb mere ram i på et tidspunkt. skal jeg nok også selv når der bliver penge til det


    Ja det skrev jeg også, har en 1GB stik liggende så regner med at køre dem i dual. Andre der lige gider sige god for det? Og/eller eventuelle ændringer.
    Edit: Fik lige presset den ned under 7k da jeg skiftede 8800GTS fra Asus til Inno3D. :)

    Tusind tak for alt jeres hjælp, det fandme rart at folk gider hjælpe. Nu har jeg studeret alle jeres forslag og så prøvede jeg selv.


    Skal siges jeg har 1 GB Kingston ValueRAM liggende hvis i synes 1 GB er lidt.
    [Blocked Image: http://img168.imageshack.us/img168/7815/edbpriserox8.png]


    Hva' siger i så, passer det sammen eller er det helt hen i vejret, ting som harddisk, dvdspiller/brænder var jeg ikke for sikker på.


    Tusind tak på forhånd, tweak forever. :D
    Edit: Jeg ville gerne igang med at eksperimentere med OC, ville dette system være nogenlunde optimalt til det?


    Hmm ikke så vild med det kabinet, og 600W er lidt i overkanten er det ikke?
    Har du et setup til cirka 7000 du kan finde på edbpriser?

    Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    kan godt finde en god psu og kabinet på edbpriser. skal det være et kabinet med masser af lys og sådan og har du nogle krav til psu


    Sådan glas vindue halløj i siden ville være lir, men frem for alt et godt airflow, det er vigtist. Kender ikke rigtig PSU'er, bare nok til at trække den selvfølgelig, og gerne lidt ekstra hvis jeg skal opgradere gfx eller andet.

    Quote

    Originally posted by Henrik-
    Rasmus_yamaha lær og brug EDIT/REDIGER knappen, ingen grund til flere post efter hinanden. Og så har vi haft mange tråde for nyligt om dette, så tag og kig lidt tilbage i forummet og find nogle af dem til og starte med.


    Har kigget i dem, det var ikke lige det jeg kiggede efter men fik da fat i hvad der var godt og til en god pris.


    Rasmus_yamaha, bare kom med det bedste du har, kan nok godt trække den til de 7000 kr.


    Har selv tænkt på noget ala:
    Intel C2D E6600/E6420 overclocked
    ASUS P5N32-E SLI Plus
    A-DATA Vitesta 2 x 1 GB
    ASUS EN8800GTS/HTDP/Asus 7950GT


    Men er ikke sikker på ting som PSU, kabinet osv.

    Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    hvad havde regnet med af bundkort og cpu. vil du køre sli og skal du være en gamer cpu


    Gamer bare CS og nogle nye spil i ny og næ som Stalker, Oblivion etc. Så gamer cpu vel, men overvejer om man skulle tage en E6420 og overclocke, istedet for en E6600. Eller kan det ikke svare sig at spare de penge?


    Intel forresten, tak. :)

    Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    så skal du regne med at købe i løse stumper og samle selv. byggede selv min pc til 5500 kr. skal lige sige det var lidt sort. men så har jeg opgraderet i tidens løb


    Ja jeg vil gerne selv samle det, ingen problem.
    Kan du ikke finde noget på edbpriser eller lign. til 6500, et god setup med intel c2d, p5n32 osv.

    Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    hvad med at opgradere det du har. skift dit gfx og motherboard og rammene og cpu'en til noget lidt nye eller hurtigere så har du da en god pc


    Det var meningen jeg ville sælge den her til min papa, han ville gi' 6500. Så hvis jeg kan få en ligeså god til samme pris eller bedre så gør jeg det.


    Zjapper: Det er sat noget OEM halløj på motherboard eller noget lign. så den ikke tillader overclocking. Det er i hvertfald ikke i BIOS og alle siger det.


    Kan i ikke poste noget i har fundet til 6500, har ikke sådan 100% styr på hvad der er godt til en fair pris osv.

    Står og overvejer om jeg kan få en bedre end den jeg har nu til ca. 6500 kroner.


    Nuværende:
    Intel C2D E6400
    2 GB Kingston PC4200
    Microstar MS-7318
    Seagate S-ATA 320 GB
    Realtek ALC888 @ VIA VT8251
    Nvidia 7650 GS
    CD/DVD Brænder og normalt afspilnings drev.


    Nuværende computer har OEM så kan ikke overclocke den hvilket jeg meget gerne ville eksperimentere med.
    Så mit spørgsmål, kan jeg få en ligesågod eller en tand bedre computer for 6500,- inkl. kabinet og alt det der.


    Mange tak på forhånd!

    Quote

    Originally posted by Sethos
    De har sikkert fået praktikanten til at hoppe ned i kælderen og stampe vindruer ned i deres tomme vin flasker.


    Haha kan lige se det for mig. :))
    Anyways tillykke med din længe ventede præmie! :cheers:

    Ham den ene medvært kørte sidte år galt i en eller anden sygt hurtig racer men slap heldigvis med livet i behold, så har de åbenbart lavet en special hvor de fortæller om det, har ikke lige fået set det heller. :P