Indlæg af Renegger

    Hvis du gerne vil vente til slut 2015 eller 2016 (hvis de overhovedet kommer), så kan du godt vente. Hvis du vil have en maskine inden det, så ville jeg tage en at de nuværende versioner.

    Jeg mener at Carrizo kun kommer til laptops til at starte med og denne med ny socket.


    Går ud fra at der vil være en ny socket til desktopversionen, hvis AMD får denne på gaden.

    MSI GS30 er i handlen nu og Alienwares kommer senere. Her er der dog tale om en bærbar og en dock, der kun virker sammen og ikke kan bruges med andre maskiner.
    Har selv haft prøvet GS30 og den er faktisk super lækker. Om man så lige har pengene til den er en lidt anden sag.


    Der har været lavet flere løsninger med eksterne grafikkort gennem årene, men den nye fra MSI og Alienware er de eneste der har givet egentlig mening i mine øjne.

    Ja og nej.


    Nogle spil understøtter ikke SLI, men de fleste større titler drager nytte af mere end et grafikkort. Du er langt mere afhængig af at holde dine drivere og spil opdaterede, men dette er dårligt et problem længere, da spil og drivere ofte kan opdateres automatisk.


    Der er sket rigtig meget på SLI/Crossfire fronten de seneste år, og vi er nået langt med at kunne udnytte det.


    Putter du to kort i maskinen vil det bruge mere strøm, men med de nyere kort så bruger kort nummer to tæt på 0 watt, når det står idle.


    Du bruger mere strøm, men du får også mere ydelse.

    Har netop i går sat min nyligt fundne HP N40L op med Xpenology (DSM 5.0) og det spiller fantastisk godt.


    Den har 4 bays som standard, men du kan vælge en HDD i stedet for optisk drev samt bruge eSATA ført ind i kabinettet, hvilket bringer dig op på 6 bays.


    Den stod mig i ca. 700-800kr uden diske, men må indrømme at med Xpenology er den nok det bedste valg/køb, jeg kunne have gjort.


    Kører den som Plex server alt dette to kun en aften at sætte op :)


    Guide til installation her: http://cyanlabs.net/Thread-Ins…ology-DSM-5-0-on-the-N54L

    Er på samme bølge som dig. Dette selvom jeg har et awesome custom build stående på kontoret.
    Eneste jeg seriøst overvejer i 2014, er en Mac. Sagde jeg det, ja, det gjorde jeg.


    Skal snart opleve den Crapple, som alle taler om :-)


    Jeg er alt for vild med GTX980m. Det er den bedste opfindelse siden durumrullen :P

    Glædelig jul til dig også :)


    Slipper nok for den slags hovedpiner for fremtiden, da jeg dette år tog springet til kun at have en bærbar PC :P

    Acer Switch 10.1", Lenovo Miix 2 11.6", HP X2 11.6".


    Her her priser fra 3.000 til 7.000kr.


    Da "god skærmstørrelse" er ret subjektivt, så kan det være svært at sige, om de passer til dine behov :)

    Personligt ville jeg mene at man også burde vælge samme formfactor, så Pc'en har samme frihed til at stå fremme i stuen.
    Måske ikke et vigtigt punkt for en teenager, men for os, som ikke bor alene er det ikke sikkert et atx kabinet får lov at stå ved stuealteret ;)


    Så er der også sagen omkring spillene - hvilke kan man kun få til konsol, som for mig er det ste vigtigste punkt.
    Grafisk har jeg også svært ved at tro at en PC til under 5.000 kan lavere grafik på niveau med en PS4/xbone.


    I så fald skal man kiggw brugt, men så mener jeg også man skal sammenligne med brugtpris på konsollerne (som dog ikke er vildt lave endnu).


    Men en PS4 koster også kun 2888 lige pt.

    Et brugt gtx760 skulle give dig hvad du søger og skulle passe i både bundkort og psu.
    Tjek lige hvor mange pci-e (6 eller 8-pins) tilslutninger du har tilgængelige på strømfirsyningen (psu).


    Har du 2x6 eller 1x8+1x6 burde det være nok til 99% af alle 760 kort.

    Hvis jeg skulle sælge mit nuværende brugt, så er jeg helt enig, men eftersom dette ikke er tilfældet, så giver det ligeså god mening, som hvis jeg ledte efter bedste bang for the buck.


    Desuden får jeg så mulighed for at bruge en Shield tablet, på måder jeg ikke kan nu :)