Indlæg af Hawkeyes-DK

    Hej,


    Tja, jeg ville ønske jeg kunne sige top, for sagen er den at jeg har en bærbar til rep, der muligvis bliver erklæret totalskadet og sker det skal jeg have en ny bærbar.


    Skuffelsen, som jeg desværre må stå for, er at køb af en ny tager udgangspunkt i den sum som forsikringsselskabet giver mig for den gamle, og den kan jeg kun bruge ved køb af ny i den butik, hvor min gamle bærbar er købt.


    Ellers ville vi sikkert kunne have fundet på noget.


    Jeg har dog noteret mig din interesse i kameraet, bigal. Du må meget gerne fange mig på msn. Jeg har sendt dig mit msn-id på en PM, så vi kan holde kontakten vedlige - håber det er noget?

    På grund af svigtende interesse, vil jeg gerne sælge mit digitalkamera:


    Sony Alpha 100K (DSLR-A100K), 10.2 effektive megapixels, inkl.
    standardobjektiv 18 - 70mm,
    2GB Sandisk Ultra II CF kort,
    Activ Tripod (trefods) fotostativ (maks højde ca. 180cm),
    Instruktions-DVD på engelsk, der giver en grundig gennemgang af kameraet,
    Loewepro All Weather fototaske,
    Alt inkl. originalemballage, manualer, kabler, etc.


    Kameraet er som nyt og jeg har kun brugt det få gange. Tager meget flotte billeder!


    Købt juli 2007. Nypris for hele molevitten er ca. kr. 5.800.


    Sælges for 4.500,-


    Billede: http://www.hawkeyes.dk/dslr_a100k.htm
    Læst anmeldelsen http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/

    Kære Ejnar,


    Dit valg af hardware ser fin ud. Personligt har jeg dog ingen erfaring med Gigabytes bundkort, men jeg synes du skulle gøre dig nogle overvejelser omkring Asus Striker II eller deres Blitz serie. Overvej et bundkort der kan køre DDR3 RAM. 8GB RAM er overkill. Windows XP 32bit understøtter max 3.2GB, så du skal op og køre 64Bit for at kunne udnytte det. Dog tvivler jeg på at du foreløbig vil kunne udnytte 8GB til spil. Køb 2GB i stedet og prioriter hastigheden på den RAM over mængden.


    Windows Vista kører DirectX 10.0. Spillene skulle være meget flottere, hvis de udnytter DirectX 10.0.


    De bedste harddiske du får for pengene er Western Digitals. Hold dig til dem.


    Overvej også, som Exxon nævner, en Quadcore. Om du "nøjes" med en Q6600 eller vælger den dyrere model, skal du selv afgøre, men umiddelbart tror jeg ikke at du få så meget hastighedsforøgelse som prisforskellen er. Jeg kører selv Q6600 som er overclocket til 3.0 GhZ med ThermalRights IFX-14 køleprofil og to lydsvare FANS.


    Alternativt kunne du overveje vandkøling. Se på http://www.octeamdenmark.com. De har forstand på vandkøling.


    Med hensyn til at køre flere operativsystemer på maskinen, skulle du måske overveje det en ekstra gang. Det kan give en del problemer. Hold dig til et OS.


    Med hensyn til valg af højttalersystem, skulle du virkelig overveje Logitech's Z-5500 sæt. Det er lidt dyrt, men du vil næppe fortryde det, hvis du er en rigtig gamer. Jeg bruger selv Z-5450, der som Z-5500 er THX godkendt. Det giver spillene en ny dimension og kanon oplevelse!


    Antivirus? Tjah, AVG er gratis og den opdaterere sig selv. Den fungerer glimrende! Der er over 50 millioner bruger i hele Verden.


    Håber det har været til hjælp!

    En rigtig varm hilsen med hjertelig til lykke til Hendes Kongelige Højhed Dronning Magrethe d. 2., der fylder 68 i dag, den 16. april 2008.


    Til lykke Magrethe. Vi elsker dig!

    Jfr. min forhandler, Merlin, koster et nyt batteri over 2000,-.


    Jeg undrer mig en del over at maskinen ikke bliver vurderet højere. Teknisk tilsvarende med 17" skærm ligger nypris på 7.000 - 8.000.

    Det skal jeg gøre, hifreak, men kan vi lave en handel snart? Der er også interesserede på Tweakup, hvor jeg har sat kortet til salg.


    Jeg kontakter min forhandler og får den kvittering på ombytningen, men de er ret sløve til at reagere på henvendelser. Jeg har dog en metode til at få dem til at makke ret.


    Skynd dig lige at vende tilbage ang. mit forslag på kr. 500,- inkl. køler, OK?


    Alternativt kan du sende mig en mail via min webside.

    Kortet er ombyttet fra reparation og min forhandler fortæller mig at kortet er nyt.


    Jeg har haft det isat en PC for at sikre mig at det fungerer, så jeg har haft emballagen åbnet.


    Der er godt 6 mdr. garanti på kortet.

    Hej folkens,


    Min HP bærbar er til reparation som følge af et hændeligt uheld. Der kommer nyt bundkort i maskinen og der vil også blive isat en nyt DVD-brænder og ny mousepad med knapper.


    Maskinen er to år gl. og kostede i sin tid 12.999 hos Merlin. Den kører på en P4 på 3.2GhZ Multithreading CPU (1 kerne), 17" skærm, ATI skærmkort, som jeg ikke lige kan huske modellen på, og 100GB IDE harddisk. Der er 17" skærm på den af Brightview typen. 1GB RAM (533 MhZ).


    Naturligvis Firewire, 4 x USB, kortlæsere, remote, osv. Windows XP Home Edition medfølger.


    Siden jeg overvejer at anskaffe den bærbar Acer Aspire til 9.999,- hos Merlin, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor meget jeg vil kunne få for HP'en. Der er stadig 1 års luksusforsikring på min HP.

    Jeg lægger Thermalrights HR03.A passiv køleprofil inkl. 92mm LED-FAN i prisen. Dette gør skærmkortet lydløst.


    På min Q6600 ligger kortet med en 3DMark06 scoring på 5811 points.


    Som følge af, at kortet er ombyttet i reparation, er det fabriksnyt. Alt medfølger.


    Det eneste kort jeg har set, er et 7900GS fra MSI og koster pt. ca. kr. 1.000. Ovenstående kører 600 megahertz. Jeg ved ikke hvad MSI's kort kører, men tvivler på at det kan løbe fra mit XFX, der i forvejen er fabriksoverclocket (7900GS XXX).