Indlæg af FL3X

    Hejsa folkens :)


    Jeg tænkte på om der var en (eller flere) der kender et godt gratis program til at scanne efter manglende/gamle drivers som skal opdateres?
    Evt. et der selv kan hente dem, men det er ikke noget krav.


    På forhånd tak :)
    Mvh SGT

    Jeg downloadede, installerede og testede det igår.


    Jeg er ikke umiddelbart specielt glad for det dog. Jeg synes at det opstarter og loader sider markant langsommere end Chrome gør, og så har jeg oplevet flere "programmet er holdt op med at fungere" :(
    Dog synes jeg at Accelerator er en super fed feature de har fået med :)


    Alt i alt er jeg ikke overbevist om at det er lykkedes M$ at lave en browser som er tiden værd...

    Quote


    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    uha et par timer kan måske ikke gøre det, men du kommer ikke til at kede dig hehe


    Hehe, nej... det tager altid længere end forventet... men det er jo lige så sikkert som tyngedekraften :P


    Quote


    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Det er nogle gange det nemmeste :p


    Ja, men det sviner også mere :$


    Jeg brugte i sidste ende den hér metode til at lave en backup både på min anden partition og til et USB stick jeg havde liggende. Så nu krydser jeg bare fingre for at jeg kan læse det hele ind igen efter endt reinstallation.


    Alt andet lige er der ingen fysiske skade på computeren, stikkene sidder som de skal og Vista er ved at installere, så hjælpen har i hvert fald fået liv i dyret igen :clap:


    Jeg takker mange gange for hjælpen! Jeg havde nok endt med at give min computer en hurtig lektion i at flyve uden vinger uden den ;)


    *takker, bukker og nejer*


    edit: Det skal lige tilføjes at jeg har kørt memtest og disktjek og der intet var at rapporterer der :D

    Jeg takker mange gange for hjælpen :D


    Det ser ud til at jeg har nogle timer foran mig ;)


    Jeg giver lige en melding når/hvis jeg har fået løst problemet - om så det er blevet med en muggert og et fald fra 1. sal :$

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    der skulle være en løsning her:


    http://forums.techguy.org/wind…000000f4-please-help.html


    Så vidt jeg kan se er det kun til XP SP2?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af tr0ldmand
    Ovenstående fejlkode er ofte en indikator for problemer med harddisken. I ekstreme tilfælde med controlleren. Jeg tror ikke du slipper for at formatere og geninstallere, men ville starte med at køre en komplet scan af harddisken med chkdsk.


    Hvis du kan starte i fejlsikret tilstand (evt. bare med kommandoprompt) kan det gøres herfra, ellers skal du gøre det fra instalationscden.


    Jeg har siddet og kigget lidt rundt omkring og der er nogle tråde der foreslår at det kan være at der skal ændres til master channel. Det mærkelige er bare at systemet har kørt i næsten et år uden problemer... så den opsætning der er kan vel ikke bare lige pluslig skabe de problemer?


    Jeg kan ikke engang starte op i feljsikker tilstand... det eneste jeg kan komme til er BIOS op Vista CD'en. og repair fra sidst nævnte virker ikke.


    Jeg er sådan set ligeglad med om jeg skal reinstallerer - bare jeg kan få hentet mine dokumenter, backup af netbank, digital signatur og lign... eller er jeg ret meget på skideren.



    Jeg har ikke kørt memtest86, da jeg ikke har fundet ud af hvordan jeg kommer ind på andet end de standarter der er under opstart (BIOS, Bootpriority etc) Er der en måde hvorpå jeg kan få adgang til Commando promten?


    Jeg har ikke haft computeren rykket eller åbnet de sidste par måneder, så jeg tvivler på at det skulle være en ledning eller en RAM blok, men jeg tjekker lige op på det for en sikkerheds skyld.


    Jeg har kun den almindelige original Vista cd som den blev printet i sin tid lige efter det var kommer ud. Men som nævnt tidligere er jeg ligeglad med reinstallering, opdateringer osv - lad bare det tage den tid det tager... bare jeg ikke miste min data.


    Nogen der har erfaringer med Winbuilder eller Linux live distro?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    kunne ligne et boot problem.


    Har fundet noget om det her http://www.techspot.com/vb/all…TOP-0x000000F4-Error.html


    Men kan ikke finde noget på ms.com under deres Knowledge Base og det undre mig lidt.


    Jeg har kigget på den tråd før, men da computeren har fungeret fint i snart et år skulle det undre mig at min HD lige pluslig skulle bekymre sig om hvor vidt jeg kører den som "master only" eller over en "master channel"
    Selv Vista ligger på en separat partition som er opsat til udelukkende til at håndterer styresystemet netop for ikke at skabe for mange problemer.
    Kan det være software der har ændret/beskadiget nogle bootfiler?
    og i så fald, kan jeg så manuelt skabe adgang til Vista og rette dem? (repair af Vista virkede ikke)

    Hej Tweak :)


    Jeg har for nylig haft store problemer med at min computer bliver ved med at give mig BSoD under opstart...
    Jeg har prøvet at reparere Vista (Home premium 32bit) med den originale CDROM der fulgte med, men uden held.


    Jeg får følgende fejlkode under BSoD


    ***Stop: 0x000000F4 (0x00000003, 0x877DA420, 0x877DA56C, 0x82054EA0)


    Mit system er som følger:


    CPU: INTEL CORE2QUAD 2,4
    Bundkort: GIGABYTE S3G BUNDKORT, INTEL P35
    Ram: 4GB DDR800 *DUALCHANNEL* DDR2, PC6400
    Grafikkort: 512MB DDR3 GEFORCE 8800GTS (G92)
    Lydkort: 5.1 SURROUND LYDKORT
    Harddisk: 250GB SATAII HARDDISK, 7200RPM, MAXTOR
    PSU: 550W XILENCE (ATX 2.2) ULTRA STØJSVAG
    Drev: 20x DUALLAYER DVDBRÆNDER +/-, SATA


    Jeg har prøvet at google det, men har ikke kunne finde noget konkret svar og de løsninger der måske har været har krævet et floppy-drev, hvilket jeg ikke har :P


    Nogle der har en idé om hvad problemet kan være og hvordan jeg evt. kan fixe det?


    På forhånd tak
    Sgt