Indlæg af MaMbo

    :P Ja du har ret. Jeg er dog ikke glad for en system temp omkring de 60 grader med to 120 MM på en server som skal køre 24/7. Hvis den skal overclockes, vil jeg helt gøre det ved default volt. (1,35V) Og der burde den snildt kunne rende 2400-2500 . hvilket er fint.

    JA, selvom jeg har gjort som i #3 har jeg alligevel ikke clearet Cmos. Jeg har så søgt lidt omkring og fundet denne guide. Jeg vil prøve den senere når jeg har fundet mit gamle keyboard i kælderen. Måske vil det hjælpe at svinge en sort kat 2 gange over hovedet også... Sgu lidt bølvlet.


    Try this exactly.


    Remove power from the system. Pull cord from wall if you must. Or from rear of power supply.


    Remove the battery.


    Move the CMOS jumper to clear.


    Move the speaker jumper to on position. Page 7 quick start manual.


    Make sure you have a wired keyboard plugged into the PS2 port. Not USB in other words. USB to PS2 OK.


    Leave the CMOS jumper at clear for at least 30 minutes.


    Put ONLY one ( 1 ) stick of memory in ORANGE slot closest the top edge of motherboard.


    Set the CMOS jumper back to normal.


    Replace the battery.


    Press and hold down the "Insert" Key on the keyboard.


    Apply power to power supply again WITH "Insert" key still pressed down.


    Press the start/power on button on the rig. WITH the "Insert" key still pressed down.


    When you hear the beep from the speaker. Release the "Insert" Key and quickly press the "Delete" key
    and enter the bios and load optimized defaults. Save and Exit bios and reboot to enter bios to make necessary adjustments.

    Jeg troede jeg havde clearet Cmos. Men næhnej. Det er åbenbart ikke nok bare at tage strømmen og batteriet som normalt.


    Every time you flash to a new bios, it is very important to clear the old


    BIOS settings out this way:


    1. pull power
    2. pull battery
    3. clear cmos jumper for minimum of 30-60 seconds
    4. replace cmos jumper to normal position
    5. replace battery
    6. replace power
    7. boot to bios and load optimized defaults
    8. save and exit
    9. boot back to bios and now you can change settings to your liking.


    Fandt en guide, vil prøve senere i aften. Fungere åbenbart først efter at man har bikset med cmos jumperen


    Tak for hjælpen, Viking :roller:

    Hej.


    Jeg har et DFI lanparty ultra-D, en opteron 165 og ballistix ram. I bios kører den med default settings. Ifølge hvad jeg har læst mig til, skal opteron have omkring 1,35v. Den får 1,45v ifølge bios og nvidia monitor. Min gfx får 1.5306V og mine ram får 2,6720v. Alle disse settings skulle være i overkanten ved default fsb. Jeg spekulerer på, om der er en jumpersetting jeg skulle have overset på MB (Har købt det brugt, her på forum). Min system ligger på omkring de 50 grader og min cpu på omkring de 30 grader. System temperaturen synes jeg er lige i overkanten ved default.


    Er der nogen som har en ide til hvad der kunne være galt, hvis der er noget og hvordan skruer jeg ned for volten.

    Hvad havde du forestillet dig i pris. Jeg er netop blivet brændt af som køber af noget tilsvarende.


    Er MB et 2,0 og har det sata?


    Jeg vil være interesseret i en samlet deal incl. dine Mushkin ram:

    Sælger har åbenbart fortrudt. Har prøvet at kontakte ham flere gange omkring hvordan tingene skal betales og sendes. Han læser PM men reagerer ikke. Et er, at man ikke vil sælge alligevel. En anden ting er vel, at man så i det mindste kunne kontakte den håbefulde køber og fortælle ham, at man ikke sælger alligevel. Jeg er skuffet.