Indlæg af jacobask

    Jeg ved at det er nogen dage siden at der var liv i denne tråd sidst, men er det ikke ved at være tid at k/s/b sektionere bliver slået sammen igen. Der er ikke så meget aktivitet i dem, og jeg kan se at jeg har lidt en tendens til kun at kigge under salg, og det er egentligt lidt sind for dem der poster i de andre, da der måske ikke er mange der kigger forbi der.


    Vi har tidligere haft dem i en sektion hvor man bare skrev k, s, eller b foran annoncen - med 3-10 aktive om dagen er det vel overskueligt nok.


    /ask

    Det hedder et accespoint, men du kan bare som du skriver bruge en router som du giver samme navn som den du allerede har og bruger en anden kanel. Så skal du bare slukke for dhcp og kable den via en Lan port og du er kørende.


    /ask

    dwmc: Nederst ved en tråd er der mulighed for at abonnere på denne, og så kan du under din profil\indstillinger\kommunikation vælge at modtage mail når der er aktivitet i en tråd du abonnerer på. Her kan du også vælge automatisk at gabonesere på tråde du opretter eller skriver i.


    /ask

    Men hvordan får jeg så det til at virke? :( Kan ikke finde ud af at sætte sådan noget op. Har brug for punkt for punkt guide. Det her er hvad jeg skal udfylde: http://tinypic.com/view.php?pic=x45d38&s=5#.UmgY0_lT7FA


    1. Du skal først finde ud af hvilke porte du skal forwarde (alt efter hvad der er du vil.
    1.1: Log ind på din Synology NAS
    1.2: Åbn kontrolpanelet og vælg "Router Konfiguration"
    1.3: Tryk på opret og vælg "Indbygget program"
    1.4: Vælg de programmer du vil have adgang til til fil-hentning ("yderligere HTTP port og "Administrations UI, File-station...") og ikke direkte adgang. Du kan også her vælge de andre programmer du vil have adgang til
    1.5: Når du har valgt hvad du ønsker vælger du "anvend"
    1.6: Nu kommer du tilbage til en liste over porte der skal forwardes og hvilke protokoller der skal bruges til de enkelte programmer (porte)


    2. Forward porte i Router
    2.1: Log ind på dit router-interface og find den side du allerede har linket til
    2.2: På denne side skal du have indtastet de porte der skal forwardes inklusiv hvilken protokol, dvs du skal udfylde service-port og protokol samt "IP adress" som skal udfyldes med NASens IP. Common Service Port skal du bare lade være


    3. Nu skulle der være åbent for de porte du skal bruge.


    Håber at det giver mening.


    /ask

    Ja, de er vidst dynamisk som standart - men reserveret i lang tid til den enkelte bruger.


    Det burde virke uanset, hvis ikke Yousee lukker for nogle porte på de "dynamiske" IP'er. Du skal dog være opmærksom på at du næppe kan tjeckke det "hjemmefra" da din router og/eller modem nok ikke understøtter loop-back. Dvs du skal finde din eksterne IP (brug evt. http://myip.dk/) og så skal du bruge den ip når du skal have fat i din NAS udefra.


    /ask

    Det er ikke (altid) nødvendigt med en fast IP udadtil. Der er ikke om den er fast eller ej der gør en forskel, det er at nogle udbydere lukker for nogle porte på de dynamiske IP'er og vil have betaling for faste IPer til folk der skal bruge det.


    Jeg har selv Dynamisk IP og det virker fint - IPen skifter faktisk kun hvis Routeren en sjælden gang har været slukket i lang tid. Har faktisk kun haft 2 IP adresse i de snart 5 år jeg har haft forbindelsen.


    /ask

    Ved streaming af film til PC når man ikke er hjemme skal man dog være ret opmærksom på sin internet-hastighed. Denne kan hurtigt blive en begræsning!


    /ask

    Lidt info fra Asustor:


    "Currently, Intel is fixing the graphic driver known issues, there are now 2 major issues: AC3/DTS support and for very few videos, there might a be green line at the bottom of the video. Expecting a solution in 1 or 2 weeks time from Intel."


    Håber det hjælper lidt.


    /ask

    Jeg starter lige fra bunden...


    jackal83: Jeg har ikke oplevet jitter i de film/klip jeg har testet, men jeg har kun set i 10-15 min af gangen. Jeg kan derfor ikke garantere at det ikke kan forekomme under længere tids brug. Jeg har set flere 1080p klip uden at observere problemer.


    iggibuh: Jeg må være dig svar skyldig, desværre. Jeg har ikke testet om det var muligt. Vil prøve at forhøre mig ved Asustor - jeg vender tilbage når jeg har fået svar.


    Mvh
    Jacob

    De fleste producenter har et værktøj til test af deres disks. Kan du ikke finde et sådan og køre det?


    Vil forslå at du sætter den til en stationær, men som 2. Disk så du ikke booter fra den og så får den testet igennem.


    Hvis den melder fejl, så er det bare at få lavet backup af din data og kassere disken.


    /ask

    Hvis ellers tingene "virker", dvs starter og kører så er der altså mere der tyder på at det er et software problem. Jeg ville lave backup af de ting du skal bruge og lave en geninstallering af Windows.


    Defekt HW vil under normale omstændigheder give forskellige fejl men meget sjældent resulterer i langsom opstart og sløv maskine.


    /ask

    Er der ikke et clonings-program med til den ssd? Ellers brug acronis true image - det virker i en gratis trial i 30 dage. Med det program kan du klone indholdet fra den gamle disk over på ssd'en. Når det er gjort er det bare et pille den gamle disk ud og sætte ssd'en til og så er du kørende.


    /ask