Indlæg af Spyro

    lad da være med at skrive pm's.. skriv det dog i tråden


    og hvad er alderen på den? har du egne billeder?


    er der kvittering på de ekstra ram du har tilføjet?


    link til nypris?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Jeg kender selv 2 med det, Dog her i odense. Og her virker det fint lige meget hvor henne de er.
    Men de brokker sig en smule over at det kan være lidt langsomt.
    Det kan vel være fordi de er steder uden ordentlig dækning.


    Okay, kewl nok takker. :)


    Tror bestemt jeg skal overveje det nærmere, når jeg får den bærbare.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Screamer
    Okay, så kan jeg nøjes med at købe et nyt motherboard og en ny processor. Det eneste jeg er en smule i tvivl om er MoBO.


    Overvejer Asus P5K eller Asus P5KC (DDR3 ready). De understøtter dog ikke SLI, og det må de gerne. Synes det er svært at finde ud af hvad der egner sig bedst. Kortet må maks koste 900 kroner.


    Så skal du have fat i et NVIDIA nForce 650i baseret bundkort. Det understøtter SLI og Core 2 Duo.

    Er der virkelig ingen med erfaringer med dette produkt?


    Er også selv interesseret, da jeg selv bruger 4 timer med offentlig transport (mellem ballerup og ringsted så der burde være god dækning på det meste af ruten), så det kunne være meget rart at have en lappy med internet adgang.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Screamer
    Ok


    Ja det er det med overclock, er ikke helt så meget inde i det. Jeg har overclocket min P4 til 3,80 ghz ved hjælp af en standard overclock profil i BIOS. Mit chipsæt er Nvidia nForce 4, skal der overclockes via BIOS med RAM også?


    Hvis jeg vælger at opgradere, vil min 400W strømforsyning så være nok? Eller vil det være fornuftigt at købe en ny, fx 500 eller 650?


    Ja, RAM skal også du også OC i BIOS.


    en Core 2 Duo bruger mindre strøm, så umiddelbart vil det ikke være nødvendigt. Men uanset hvad er det aldrig en dum idé at opgradere strømforsyning. Dit grafikkort er jo også en værre strømsluger.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Screamer
    For pokker! Jeg vidste det bare... Troede simpelthen min P4 var rigeligt hurtig. Så skal jeg ud og købe nyt. Jeg kunne eventuelt købe nye RAM som du siger, 333 mhz er bestemt ikke særlig hurtigt. Kan du eller andre eventuelt anbefale en guide i at overclocke RAM, eller et godt program?


    Og tusind tak for hjælpen, det var en rar afklaring!


    Din CPU kan slet ikke hamle op med noget til en tilsvarende pris, det er noget gammelt lort for at sige det lige ud (har selv haft Model 630).


    Ang. OC af RAM, så afhænger det af dit bundkort, så du skal først finde ud af hvilket du vil have.


    NVIDIA's er rimelig nemme, da du kan OC RAM uafhængigt af CPU (Unlinked).


    Intel's er lidt anderledes. Der OC du også CPU, hvis du ikke sætter din Multiplier ned, når du sætter din FSB op.

    Det har min også gjort. Så købte jeg en G5'er og pakkede skidtet væk.. Nu bruger jeg den på arbejdet uden problemer, så ved ikke hvad der kan afhjælpe det. Måske en total afladning af batteriet?


    Jeg har haft modtageren siddende i min USB hub i min skærm, det var ikke godt tilsyneladende.

    Flaskehalsen i din PC er din CPU. Hvis du vil have dig en dual core, ja som du selv siger så skal dit bundkort også udskiftes.


    Når du ikke kører opløsninger højere end 1280 x 1024, er et større grafikkort overhovedet ikke nødvendigt.


    Så CPU og bundkort er det eneste der er nødvendigt for dig at udskifte. Dine RAM kan du jo overclocke lidt, hvis du er til den slags.


    Hvis ikke, så kan du jo vælge at købe nogle bedre RAM - DDR2 RAM er meget billige for tiden.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af PhilipE
    Det er sådan set bare simpel matematik....
    Ungdomshuset ville have givet 15mio.
    Nu sælger hun grunden for 15mio, men derudover, har hun jo også betalt for nedrivningen af huset.
    Ergo har hun tabt penge, hvis hun da kan få det solgt.


    Der er nok mere i det, skal du se.

    Jeg har været så heldig at skrue i et par af de professionelle HP/Compaq maskiner, og de virker som rigtig god kvalitet. Jeg har desværre aldrig haft fornøjelsen af at have en.


    Jeg tror også at det er noget af det bedste på markedet lige pt, til prisen om ikke andet.


    IBM/Lenovo er jeg ikke særlig meget for, mest pga. prisen.


    Grunden til jeg har kigget mest på HP og Apple, er at jeg arbejder på et værksted hvor en eventuel reperation vil blive ordnet hurtigere og mere smertefrit.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Hvordan kan hun være det, når hun taber penge på hele episoden? :$


    Sidder du med alle papirene foran dig?

    Hej Tweakers!


    Jeg skal have mig en bærbar workstation og har ikke et umiddelbart budget, så længe det er under 20.000,- DKR


    Jeg har fundet 3 maskiner jeg godt kunne forestille mig skulle stå på mit skrivebord.


    HP/Compaq 8510w
    HP/Compaq 8710w
    Apple MacBook Pro


    Kravene er minimum:
    Intel Core 2 Duo T7700 @ 2.4 GHz
    2 GB DDR2 RAM
    100 GB harddisk, 7200 RPM
    Grafikchip der kan games med (Jo man kan godt game med NVIDIA's Quadro), ikke krav til at det skal være ekstremt men det skal bestemt stadig være meget kompetent
    15,4" skærm, gerne med 1680 x 1050 eller mere
    Helst Windows XP, kan godt leve med Vista, men XP er at foretrække. Hvis det bliver Apple, så kender jeg godt til BootCamp.


    Venligst ingen Asus, Acer, LG, MyBook, Fujitsu Siemens (kender godt typen), Zepto, Vega, ABook, Novabook etc.



    Er der nogen der har nogle bedre forslag end de nævnte der opfylder kravene?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shiver


    Var flad af grin, men samtidig rasende da jeg læste dette i nyheden. Kommunen skylder ikke de bøgetosser en skid, efter min mening.


    Enig. Det er lige omvendt. Alle de autonome bumser skylder Københavns Kommune langt mere, så det kan på ingen måde gå lige op.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Nej hun har loven på sin side (dog ikke købeloven), men det er ikke altid, at det er det mest korrekte at gøre som man har lov til.


    Og det er ikke fordi jeg sympatiserer med balladen, men der var jo også positive ting i Ungdomshuset.


    Ja så havde vi alle bumserne samlet 1 sted.


    Du kan være heldig at få drivers med Windows Update, men jeg kan selvfølgelig ikke love noget!


    Ellers prøv at tjekke producenten af chipsættet, på bundkortet og se om der er nogle drivers der. :)