Indlæg af GoNe


    Nu skal vi osse passe på vi ikke får amerikanske tilstande i Danmark... Det er klart de unge ikke skal ha frit spil, men jeg tvivler på at ligge nørrebro øde med tåregas er vejen frem... :)


    Selvom det kunne være fristen... :roller:

    Et svar/spørgsmål til jer begge er, dem der sidder ned. Hvis det var dig, ville du ikke føle dig forsvarsløs?


    Det ville jeg... "MEN" derpå ville jeg osse vide jeg har gjort noget jeg ikke skulle... En politimand går ikke hen til en og slår på en med en stav uden grund mens der er kamera på... Sådan er det bare...


    ______________________________________


    Er det i orden en politimand som egentlig er på ligefod som dig. Godt må forsvare sig selv ved vold/overfald men jeg må ikke?


    Nu arbejder jeg mig selv hen ad at blive politibetjent med speciale i beredskab, når jeg er færdig med min handelsskole... Hvis du/dem havde forholdt sig i ro og gjort, som der blev sagt så var de "aldrig" blevet slået. Man skal huske på kernen i historien og det er at demostranterne har angrebet faderhuset, derved har de forbrudt sig på flere love omkring hærværk og privatlivetsfred... Og at du/dem beslutter dig for at råbe og slå ud efter politiet, så ser jeg ingen grund til at det politiet gør er forkert.


    ______________________________________


    Og efter hvad jeg kan se der, der er der ikke engang selvforsvar når han slå på en siddende person, men bare ren vold. Som sjovt nok også er ulovligt..


    Selvforsvar? Det var nok et sidste ord jeg vil ha brugt... Jeg forstår ikke hvorfor folk tror at det ville hjælpe at udøve vold... De gør deres arbejde forhelvede... Begynder man på sådan noget, så smutter de bare en trin op på magtanvendelsen, og så kommer der til at kommer nogle knups...
    Jeg vil ikke kalde det selvforsvar, for hvis de forholder sig i ro og holder deres kæft, så sker der dem ikke noget. Men det var ikke tilfældet...


    Man har inden for politiet lavet en RoE = Rules of Engangment...
    Min far har været på politiophold i USA og der bruger man det meget under demostrationer... Man inddeler folk i levels 1-5. efter hvad for nogle type magtanvendelse man må bruge...


    1. Følger order til punkt og prikke
    2. Skal ha tingene sagt 2 gange eller trues lidt: slag med stav, kun arme og ben.
    3. Umedgørelig: benlås og slag med stav i ryggen, hoved mod jorden og brystkassen
    4. Ustyrelig: Må bruge spark, slag, tazer, gummikugler, benlås og gas.
    5. Vil gøre skade på nogle hvis ikke stoppet med det samme: skud kan/må dræbe...


    Som sagt kender jeg ikke de danske RoE. Men jeg ved inden for de amerikanske så ville jeg sætte de fleste i 2 og 3, og nogle enkelte 4'ere...
    Hvilket jeg syntes stemmer overens med den magtanvendelse der blev brugt...
    _______________________________


    Der er aldrig tale om selvforsvar da de unge er i offensive til at starte med.
    Og at du mener at politiet udøver vold når de arrester nogle, så spørg selv var modstanden fra den pågældende nødvendig?


    Og jeg kan skrive en lang stil om det... Men selvforsvar har altså noget med døden at gøre før det virkeligt er selvforsvar...


    Men det afhænger af situationen...

    Quote

    Originally posted by GiZzZa
    Så kan politiet da også lære det... Synes bestemt ikke deres handlinger var fint sidst... Det var noget voldsomt idag, dog viser det at politiet ikke engang kan styre nogen flok unge... shit... de kom sku på prøve...


    Politiet bliver jo aldrig stærke nok til at matche en demostrantion i antal... De har til gengæld udstyret til det, og hvis det var nødvendigt, så kunne de bruge tåregas osv. for at få hele under kontrol...


    Men jeg syntes at det begynder at falde i politiets "favor" ungdomshuset står som noget skidt ligenu i mange danskeres øjne... Og jeg tror det ender med en lukning, rydning og jævning osv.

    Den måde politiet har grebet ind på er helt korrekt... Jeg har ingen problemer med at se på de demostranter blive lagt i benlås og hvad der ellers blev brugt. I starten får de at vide "sæt jeg ned på jorden"... Det gør mange af dem ikke, nogle begynder sågar at løbe ud af cirklen og ind til fadergruppen.


    Man ser tydeligt igennem filmen at der er en masse der vælger ikke at følge politiet ved ikke at sætte sig ned, og når sådan noget sker, har jeg "INGEN" problemer med at se politimænd gå lidt hårdede til dem, der stritter imod.


    Politimanden der begynder at slå på en der sidder ned, kan "måske" diskuteres, men at give politiet til råbe på vej er ikke måden, man forholder sig roligt på uanset alder.


    Men generelt var det en fornuftig håndtering af optøjeren...
    _________________________
    HaZe


    Hvis jeg havde været i blandt dem og måske var stor nok til det Smile Havde jeg dælme smækket de psykopater af politimænd en på sno***n.


    Alt i alt, jeg vil også have en politikølle hvis de må slå mig må jeg sku også slå dem. De bruger vold, jeg forsvare mig selv. Men det er jo heller ikke lovligt i dagns rødne danmark.


    _________________________


    Mener du det seriøst?


    Der er en grund til at samfundet "DANMARK" har et politi, netop for at beskytte dem, der ikke kan beskytte sig selv. Det du mener er "eye for an eye" og jeg kan ikke tage folk der mener det. Du mener man skal slå igen mod ordensmagten, og det jeg bliver ved med at sige til mig selv er forkælede møgunge.


    Jeg er totalt uforstående over din kritik overfor ordensmagten, men du har tilsyneladende nogle problemer med at acceptere den. Og det er så "din" holdning. Så er der så alle os andre, der er for politiet og demokrati. VI ønsker politiet, vi ønsker at leve efter love, og håndhæve dem er et arbejde som nogle er nød til at gøre "politiet"


    Bliv dog voksen og indse der er andet i livet end vold...

    I erhvervsøkonomi, er jeg løbet ind i et problem...


    Jeg skal i morgen op til case eksame og der er en opgave hvor man skal stille en balance.


    Problemet er at aktiverne og passiverne ikke giver det samme, og jeg er 100% sikker på at konti er sat rigtigt op.


    Passiverne er 33.330 for lille, hvad gør man så... ?

    Når man tilfører et ekstra billede til et projekt, så kommer der en værktøjslinie med i bunden af skræmen... Det er endelig bare en oversigt over hvad for nogle billeder der er gang i...

    Ja den vanish har osse fået mig op af stolen et par gange.
    Specielt der hvor hun står med det tomat sovs og kakao, og hælder det på...


    Nu er det sjovt nok ikke et stort problem at få sådan noget af "når det ikke er nået at tøre"


    Osse den med rengøringsmidlet... kan desværre! ikke huske hvad det hedder

    Det er svært bare lige at sige...


    Det smarteste ville være hvis du fik nogle tilbud fra bankerne. Nordea, Danske bank osv.


    Der kan sagtens pruttes lidt rundt omkring, og så vælger du bare den der passer dig...


    Lokal banker er somreglet de billigeste

    Som MvK siger, så skal du ha køb silver pakkeren... Ellers kan du ikke, eller HL1, CZ...


    Har en account du kan købe til billige penge hvis det er

    Den er i browse games efter hvad jeg lige husker...


    Der er en menu med alle spil, hvor den er i

    Til dem der skrev med i 1eren...


    Siden den er blevet låst og jeg ikke fik muligheden...


    Så har jeg godt nyt til jer der er linkin park fans...


    De har underskrevet en kontrakt her i julen 2005 på 250 millioner, for at lave 2 albums mere... De forventes udgivet i løbet af det nye år...


    Kilde: CNN.com I julen...