Indlæg af qaz

    Hey.
    Jeg har lige samlet en ny computer. Jeg var igang med at installere vista, men det gik ikke.


    Efter jeg var gået videre fra at vælge drev hvor vista skulle installeres, kom oversigten over installationen.
    Der hvor den starter med : Kopierer Windoes filer, Dekomprimerer filer osv..
    Så nåede den til sidste punkt, hvor den på et tidspunkt genstarter og så kommer der beskeden: Vent, mens windows


    startes første gang (eller sådan noget).
    Herefter fortsætter den installationen af vista, og lige pludselig da der mangler ca. 20-25% af installationen, lukker


    computeren ned. Tastaturet lyser stadig som om pcen var tændt, men alt andet er slukket.


    Det er vista home basic DVD 32-bit


    Pc'en jeg lige har samlet er følgende:
    Asus p5kc
    Samsung SpinPoint T166 HD321KJ - Harddisk - 320 GB - intern harddisk - 3.5´ - SATA-300 - 7200 rpm - buffer: 16 MB


    LiteOn LH-20A1S - Diskdrev - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 20x/20x/12x - Serial ATA - intern - 5.25´ - sort Corsair


    HX620W - Strømforsyning ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - AC 90-264 V - 620 Watt - aktiv PFC - Europa
    KABINET Antec Nine Hundred Kabinet
    RAM 2048 MB DDR2 PC2-6400 CORSAIR XMS2 800 MHz
    CPU 775 CORE2 DUO E6750 2.66 GHz
    PCI-E 640 MB GEFORCE 8800 GTS INNO3D



    Har prøvet at installere 4 gange nu, men den genstarter stadig til sidst i installationen.
    Er der nogen der kan hjælpe?

    Jeg er igang med at samle pc, hvor jeg bl.a. har købt psu Corsair HX620W og kabinet Antec Nine Hundred. Sammen med Corsair HX620W fulgte der bl.a. et kabel der hedder FAN ONLY. Det er et Y-Adapter kabel med 1 hun 4-pin i den ene ende og 2 han 4-pin i den anden side. Men hvis man kigger i stikkene i 4-pin kablet, sidder der kun 2-pin, selvom det hedder 4-pin, ifølge Corsair.


    De 4 blæsere i Antec Nine Hundred har 4-pin strøm, og de har alle 4 pins, altså med 4 ud af 4 metal-ledende stik. De er han/hun, altså han i den ene ende og hun de den anden ende. Er dette en Pass-through male standard 4-pin connector?


    I Corsair HX620W manualen står følgende:
    For any fan requiring a standard 4-pin connector, connect the Y-Adapter of the fan cable to any of the peripheral cable connector, and then connect the standard
    4-pin socket to the fan cable.
    Warning: The Y-Adapter for the fan can be only used on standard fans. Serious damage can result if you use it
    on other peripherals. If your fan has a pass-through male standard 4-pin connector, please do not use it on your
    peripherals. For thermally-controlled fans, please use standard 4-pin peripheral power connectors.


    Vil det sige jeg ikke kan bruge de blæsere der er i Antec Nine Hundred fordi de er pass-through, hvis det altså er pass-through?


    Der fulgte også nogle normale 4-pin strøm stik med Corsair HX620W, kan jeg bare bruge dem istedet for Y-Adapter (FAN ONLY) kablet og sætte dem til blæserne? eller skal jeg bruge Y-Adapter(FAN ONLY) kablet når det kommer til blæserer?