Indlæg af janbau

    Jeg havde også et Asrock 939 Dual Sata 2 før mit nuværende , et ganske udemærket bundkort .


    I futuremark skal du ind under orb dernæst skal du ind i Search & Compare og her indtaste din evt cpu og hvilket grafikkort du har i de forskellige kategorier . Så kliker du på Show Me The Projects og er du registredret bruger kan du sammenligne dine egne score med andres .


    Det er noget som jeg er kommet i tanke om angående dit lave resultat ang Oc . Hvilket program Oc du med ? .


    Prøv at instalere rivatuner og så gå ind under Customise og klik på klik på hardware montoring så kan du få en lang række oplysninger frem om dit grafikort ang Gpuhastighed Ramhastigighed varme Hvor mange volt kortet får . Når du så starter et 3dspil kan du også se hvor meget din gpu og ram er Oc .
    For jeg tror at dit kort måske underclocker når du startet et spil , det vil du kunne aflæse her hvis det er tilfældet .
    Du gør det når du går ud af spillet kan du se hvor meget den har været Oc og dine temp osv kan så aflæses .


    prøv dette og skriv tilbage .


    Programmet kan downloades her på sitet .


    Feks på mit kort skal jeg ind i Compurteradmintration i windows og deaktivere noget i Ati driver for at få AtiToll til at virke med Oc .
    Så din fejl kan ligge mange steder .


    Noget jeg lidt savner når vi prøver at hjælpe dig er en tilbagemelding om du har prøvet nogle af de ting vi foreslår .
    Du siger at det er din cpu som begranser din ydelse af dit Oc , Men hvorfor prøver du ikke at køre en bensh med din cpu sat til at køre 2000 mhz ( Stock ) Da et oc op til 2600 mhz på en 3200+ jo er et ganske pænt Oc som vil give en pæn fremgang i feks 3dmark 05 .
    Hvad er dine resultater med dit Grafikort sat til default ?


    Jo din cpu begranser da din ydelse men det behøver langt fra være dit egenlige problem . Da jeg har set Single core Amd 3200 + Oc til hele 3000 Mhz score højere end min nuværende Opteron 175 oc til 2500 Mhz på et 1900 gt men her er gpu coren også Oc væsenligt mere end mit eget 1900 gt .


    Så jeg tror faktisk slet ikke din gpucore kører det høje Oc som du går og tror ? Men det skulle du gerne kunne måle i prksis når dit kort kommer til at arbejde i et 3dprogram med feks Rivatuner .

    Ja cpuen sætter en begransning ja . Jeg kunne heller ikke komme over de ca 9800 men her var det fordi jeg havde nået max Oc på grafikortet . Er rimelig sikker på at hvis jeg fik vand på og kunne få gpuen op fra de 634 ( 641 Som er absolut max ) Bliver for varm til det XmuZz 740 på gpu ville min score gå væsenligt op på et 1900 Gt kort . Og en meget høj score på min nuværende Opteron 175 dual.
    Ramene på mit kort kan Oc ektremt meget har faktisk været oppe på 1850 mhz , men dog ikke noget jeg gør til daglig da faren for at riste dem absolut er til stede da kølingen af kortet er et problem . Har en ny køler til at ligge i skuffen har dog ikke monteret den endnu , en accelero X 2 som skulle være den bedste til Ati 1900 serien . Men har bare ikke rigtig mod til at gå igang med monteringen endnu .


    Har du prøvet at være inde på futermark hjemmeside , her findes faktisk mange forskellige scorer også de mindre gode . Selv folk med en 7950 gt som din med en Intel Core 2 cpu kan komme helt ned på måske 6000 3 mark 05 .


    Er det et Sli bundkort du har ?


    Jeg prøvede at sætte mit 1900 Gt i en ny pc med en Intel Pendium D dulacore cpu 805 og her kunne den heller ikke score mere end ca 6000 3 dmarks 05 men i 3dmark 06 scorede den ganske godt 4605 3dmark 06 .
    det resultart undrede jeg mig også over , Måske var chipset driverene ikke instaleret ordenligt ?


    Da jeg instalerede mit 1900 gt på mit nye brugte Abit An8 sli bundkort satte jeg grafikortet i den forkerte port og scorede også kun ca 5600 i 3dmark 05 mod nu ca det dobelte .


    Så jeg tror du har et eller andet problem et eller andet sted .


    Har du prøvet at køre din cpu ned til 2000 mhz så burde din score falde .


    Måske kan du slet ikke udnytte dit kraftige Oc på gpuen fordi den måske er Oc for meget som nogle enkelte har nævnt .


    Hvad med din Psu giver den nok strøm ? OSV

    Ja det burde nok give noget mere , på mit Sapphire 1900 Gt som jeg laver softmod på i Atitoll ved at hæve vcore kan jeg da se en fremgang i 3dmark . Jeg kan hæve fra 1,125 til 1,3 volt men kan ikke mere pga køling . Som du jo nok har set kan jeg score lige så meget på mit kort med en 3200 + oc til 2500 mhz ca 9800 i 3dmark . Kender en som har vand på sit 1900 gt og han scorer 11650 i 3dmark 05 hvor det især er gpuen han har fået op på hele 742 ( Default er 573 / 594 )


    http://www.alcoholic.dk/view.php?id=279&thumb=false/ det er XmuZz


    Her er hans tråd hvor vi sammenligner Ati 1900 Gt og 1950 Pro .
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=77018&sid=


    hot_fifty har også scoret højt med et 1900 gt


    Der kan dog være mange sjove ting galt , en gang kunne jeg feks ikke oc mit kort med Atitoll uden grafikfejl kan ikke lige huske hvad jeg havde gjort , Men så foreslog XmuZz mig at nulstille bios på bundkordtet og da jeg havde gjort dette virkede mit grafikkort med Atitoll igen .


    Og et Oc 7950 Gt burde også kumme score en del højere end et 1900 Gt , også på din 3200 + 2600 mhz cpu .


    hvor længe er det siden du har formateret din Pc , har du mod på dette kunne det måske også hjælpe .

    Mener du 3 6 fps i spil ? nu har jeg ikke læst hele tråden .


    Jeg har selv kørt en mase Bensh i Need for speed Carbon målt med fraps og en 3- 6 fps som du selv siger tror jeg er meget normalt . Jeg mangler dog og få samlet op på de mange tal jeg har liggende . Og en af grundende til at jeg gik fra en A 64 2500 Mhz til nu en dualcore cpu er at jeg i en del artikler har set ar især Ati kort udnytter dualcore cpuer en del bedre end nvidia kort . kommer an på hvilke spil . Jeg regner selv med en fremgang på ca 10 fps i spillet Need for Speed Carbon .
    Jo Oc af både cpu og grafikkort giver da meget i 3dmark 05 . Har du prøvet at køre default på både cpu og grafikkort . Prøv og se hvad din score så bliver .


    At gå fra feks 46 fps til 52 fps er i målt i procent også ganske meget . Her taler jeg om tunge spil som kræver meget af cpu og grafikort .


    Prøv og instaler Need for Speed Carbon Demoen og instaler fraps til at måle Fps med først default på både cpu og grafikkort . Og derefter gradvis øge dit Oc .
    husk at grafikkort driveren er sat ens i alle bensh .


    Spillet kan hentes på http://www.download.com/Need-f…3000-7534_4-10599347.html 650 Mb
    Bare en tilfældig adresse

    Hvor meget er din A 64 3200 + oc til ? Jeg har haft en 3200+ som kørte 2500 Mhz og der scorede jeg ca 9800 i 3dmark 05 på et masivt Oc Sapphire 1900 Gt og nu på en Opterron 175 dualcore Oc til 2500 mhz forløbig regner med 2800 mhz når jeg får min nye køler . Og lige nu er scoren 10633 i 3dmark o5 .


    Så din nuvæende score er da ganske god på de 9800 . Prøv at gå¨ind på furtermarks hjemmeside og se scoren på andre opsætninger på cpuer .


    Her er min score på en 175 Opteron og 1900 Gt Oc
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2567245 Score 10631


    AMD Athlon(tm) 64 FX 2613 MHz 7950 gt 668 857
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2446275


    A 64 3000+ Oc til 2759 på en 7950 gt gpu 675 ram 900
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2634744


    AMD Opteron(tm)185 Dual-Core 3107 MHz 7950 Gt Sli må det være standart clock
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2772666



    Intel Core 2 Her højeste score Men her er både cpu og grafikort Oc Ektremt meget .
    Intel Core 2 3600 MHz 7950 gt gpu 742 Ram 855 13110 3dmark
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2759078



    C2D E6600@2700Mhz + XFX7950GT@700/1680 Mere normal Oc
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2467501



    Så din score på en 3200+ Er da ganske god vil jeg mene .


    janbau

    Køber langt det fleste hos Shg da det er nemt at starte bilen og køre deop . Jeg køber nok ca 50 % hos dem , da de har en god kundesuport og rma ikke fordi jeg har haft mange sager men de få gange ingen problemmer. Men de er ikke altid at de lige har det jeg skal bruge .


    Jeg har dog handlet hos mange andre , der er dog et sted jeg aldrig mere handler hos og det er pc-netto har været igennem 2 langvarige rma sager med grafikkort .

    Ja jeg glæder mig osse da mit oc Sapphire 1900 gt så endelig kan komme til sin ret .


    Synes elles at min score i 3dmark 05 faktisk slaet ikke er så ringe enda . Jeg scorer ca 8860 , det bliver spændende at se hvad den så kan komme op på .


    Jeg når desværre ikke at teste opty 175 på mit Asrock DualSata2 og min ellers udmærkede Venise 3200+ da jeg har solgt den i bytte for cpuen . Og min deadline er på fredag .


    Tror du det er nødvendig at geninstale min win xp i første omgang . Kan jeg i køre en reparation af win xp . Har prøvet det før uden problemmer .
    Men er da godt klar over at rent ydelsemæsigt skal jeg have formateret .
    Har dog muglighed for at låne en anden hartdisk at instalere på så jeg kan få mine data sikret .

    Quote

    Originally posted by xecuter
    ja det vil jeg gi dig ret i min lille 144 kører 3,0 med vand


    flot Oc men Dual-core er nok lidt sværere at få derop pga de 2 kerner vil jeg tro . Men kan jeg få den op på 2700 2800 mhz på luft , da mit An8 sli jo skulle være et godt bundkort til at gøre det på ?? . Ved jeg som sagt ikke endnu . Men du har jo haft en magen til ikke .

    Korekt det er jo sådan set også det jeg skriver . Ud fra steping skulle man kunne se hvad de minst skulle kunne køre .


    Tag nu min nuværende A 64 3200 + . Den har en god steping og skulle toppe omkring 3800 Mhz . Mens en A 64 3200 + med en dårligere step stopper ved 2400 mhz .


    Det jeg mener er en forskell på måske 200 mhz op og ned på Dual-core Opteron . Og så er der også meget forskel på hvor meget vcore de skal have for at opnå 2700 2800 Mhz . Jeg tror faktisk ikke der er så mange Opteron dual-core som når meget over 2800 mhz på luft også dem med de gode Stepings . Nogle kan helt op til 3000 mhz , men de er vel også svære at skaffe .


    Men jeg regner med at få min brugte 175 på Fredag , men kommer ikke til at lege med den med Oc den første tid . Kun Lidt


    Ps jeg fik oplyst at der i den blå avis at der var en opty 170 til salg næsten ny , den gik for ca 850 kr tror jeg . Der havde dog ikke været mange bud på den inden den var væk . Jeg så det først da den var solgt ellers havde jeg også budt på den .

    Quote

    Originally posted by xecuter
    okay jeg ville bare mene den skulle hedde det her men hvad ved jeg



    CCBBE 0617FPMW


    Efter hvad jeg har hørt kan man ikke være sikker på at en bestemt steping også OC godt , og en "Dårlig steping " kan nemt mange gange Oc godt . Det er lidt lige som at vinde i Loteriet .


    Men de fleste dual-core skulle minst kunne køre 2,6 ghz ved standart vcore mens andre skal helt op på 1,6 i Vcore men så kræves god kølling .


    Den 175 jeg har fået tilbudt skulle køre 2,6 ved standart vcore og lidt mere 2,8 på luft og hele 3,2 på super køling . ( Vand )

    Quote

    Originally posted by xecuter
    ja jeg vil da gerne høre din meming om det men de der dualcore kan ikke clockes det helt vilde fra standard af max er vist omkring 2,8


    Ham jeg køber den af har kørt dette på et Dfi bundkort .


    Opteron 175 der har kørt 3.2GHz under Mach 2 og 2.8GHz på luft?

    Quote

    Originally posted by xecuter
    jo da ingen problemer jeg kører selv med opty og det virker glimrende de opfører sig bare som en athlon jeg tror ikke der findes et socket 939 mobo der ikke kan køre med opty så skal det dælme være gammelt da


    Har lavet en byttehandel med mit bundkort og cpu med en 175 opty . Skal mødes fredag hvis alt går vel .


    Og denne opty skulle være en god Oc , så det bliver spædende at få mit nye system op at køre .

    Nå så er den cpu solgt bare ærligt , iorden at tråden slutter kl 10 . Eller gjorde den ? . Som jeg i min tråd gav jeg et bud på 1200 for cpu og 400 kr for Hardisken ved samlet køb . Bare ærgligt at han ikke besluttede at forlæge den måske et døgns tid . Da flere af dem som bød på hans hardvare måske ikke havde muglighed for at byde fordi mange er på arbejde mig selv inklusiv .
    Og som jeg skrev var jeg villig til at give lidt mere for cpuen . Lidt mere kan sælger jo ikke vide hvor meget det er vel .
    Hvis nu feks mit bud havde været 1350 eller mere for cpu og 400 kr for hartdisken . = 1750 kr .
    Jeg tror jeg havde været villig tll at byde ca 1350 1400 for cpuen . Da jeg står og mangler en dual-core cpu . Og en 4600 + er da bedre end en 4200 + ikke .som koster ca 1367 kr som nyt
    Eller er mit bud på hartdisken for Lav ? .


    Har lige snakket med shg som har fået nogle Operon 170 cpuer hjem idag . Men da jeg lige har købt en Abit An8 Sli siger de at den ikke understytter Dual-Operon i bios direkte . Dermed ikke sagt at der ikke findes bioser der kan .
    Og da x2-cpuer lige pt ikke er til at skaffe er jeg lidt på den da jeg sådan set har solgt mit Asrock 939dual-sata bundkort med cpuen som understytter også Operon direkte .
    Jeg rejser en ny tråd håber der er nogle som kan hjælpe mig .

    1x AMD64 x2 4600+ 2x2.4Ghz 2x512KB L2 E6-Toledo (dual core) s939 1200 pp


    Er måske intreseret i 1x 300GB WD SATAII 8MB WD3000JS men kun hvis det er den rigtige pris ( 400 kr )


    Og kun hvis cpu medfølger .


    Kan evt afhente


    Du siger tråden slutter Mandag kl 10-00 . Men der er folk jo på arbejde . Jeg er først hjemme kl 17-00 .


    Bemærk mine bud gælder både cpu og 300GB WD SATAII . 1600 kr pp . Og da harddisken er ca 1 år eller mere er prisen på 1600 kr ve l meget rimelig .


    Jeg står og mangler en dual-core cpu til mit nye brugte bundkort , og har solgt mit eget bundkort og cpu og lovet at den afleveres på Torsdag .


    Så jeg er muglivis villig til at gå lidt længre op i pris for cpuen ved en hurtig handel .

    1x AMD64 x2 4600+ 2x2.4Ghz 2x512KB L2 E6-Toledo (dual core) s939 1150 pp


    Er måske intreseret i 1x 300GB WD SATAII 8MB WD3000JS men kun hvis det er den rigtige pris ( 400 kr )


    Og kun hvis cpu medfølger .


    Kan evt afhente

    Tak for det mit ellers udmærkede Asrock Dualsata må så på pension .


    Ved dog ikke om den kan køre med Operon cpuer da de ikke er nævnt på hjemmesiden som understyttede cpuer .
    Men mom ikke de er understyttet ?

    Jeg havde skrevet KN8 Sli erfaringer med oc .


    Overskriften var forkert det er et Abit AN8 sli jeg har købt brugt , modtager det i morgen .
    Det er dette bundkort
    http://www.abit-usa.com/produc…hp?categories=1&model=275


    Meningen er at jeg skal have en X 2 cpu nok en 3800 + eller en operron 165 eller 170 .


    Med Mit nuværende Asrock dual-sata når jeg max 2500 Mhz og da det er en 3200 + venise jeg har med en rimelig god steping . Den kan gå op til ca 2830 mhz på et godt bundkort .


    Det er denne cpu jeg har ADA3200DAA4BW


    http://www.amdgeeks.net/processors
    Ved at intaste prudukkoden i dette link skulle den være god for ca 2800 mhz men en ca 2600 - 2700 mhz burde være mugligt på det Abit bundkort ????


    Link til en 3dmarkscore 06 = ca 2700 Mhz på et An8 Sli
    http://service.futuremark.com/compare?3dm06=1019209 link til et oc med en An8 bundkort . Med en operon 165 cpu .


    Ved dog ikke om linket virker hos jer .