Hvilken windows version ?

  • Har lige installeret Windows Server 2008 x64, kørt guiden igennem og det kør faktisk udemærket det hele virker :D


    Så må jeg hellere lige smide lidt ekstra ram i :P 64 bit suger bare ram :P

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Har lige tilføjet andet som mulighed, da jeg fx selv kører Server 2008 Standard


    Kan man gøre det samme om på en std. Vista/XP maskine, altså spille spil (dx9 vel), se film (avi, dvd osv) osv osv. Er man afhængig af at 3. parts programmer understøtter Server 2008, altså fx Videolan for at give et eksempel. Rent og skær nysgerrighed :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Kan man gøre det samme om på en std. Vista/XP maskine, altså spille spil (dx9 vel), se film (avi, dvd osv) osv osv. Er man afhængig af at 3. parts programmer understøtter Server 2008, altså fx Videolan for at give et eksempel. Rent og skær nysgerrighed :)


    Windows Server 2008 er en slags vista og kører fint med DX10 kan se film alt muligt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Kører Vista på min stationære og XP på min EEE. Overvejer dog at skifte tilbage til XP på min stationære af følgende grunde:


    - iTunes kan ikke installeres på Vista.
    - Windows Vista Media Centre fryser, hvis jeg vil se TV.
    - Explorer.exe afvikles ikke automatisk ved startop.
    - Går maskinen på standby, kan den ikke tændes igen.
    - Ca. med en måneds mellemrum stopper netkortet med at fungere.


    Og ja, jeg har prøvet at geninstallere maskinen - men det hjælper IKKE på mine problemer. Og ja, jeg kører med en installation med direkte integration af SP1, men det fungerer bare ikke, det lort.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Dare_Devil


    enten har du lavet en fejlet slipstreamet version ellers er det nok nærmere en fejl 40


    itunes funker fint, mit er conn til min iphone lige nu så :P




    faktisk eneste jeg kan give dig ret i er Explorer.exe afvikles ikke automatisk ved startop. :)

  • Som Dare_Devil skriver er der nogle små problemer en gang imellem, jeg oplever nok ikke lige de samme men jeg har da prøvet en masse vanvittige ting i vista.


    En sjov historie:
    Ved godt det er en Fejl 40 et eller andet sted men jeg ville lave en genvej fra K drevet til skrive bordet , men ved et uheld, var mega træt, tog jeg fat i C drevet altså hvor windows er installeret og træk den ned på skrivebordet og kopierede den der.
    Så tænker man skidt med det, det kan man jo bare slette igen, men så lige pludselig fik den en fejl som jeg ikke kunne fixe (windows stifinder har fundet en fejl) og den blev ved med at genstarte stifinder og lukke den ned, havde ingen kontrol over computeren.


    Ellers har jeg ingen rigtige problemer som jeg kan sige med sikkerhed er vista's skyld.
    Jo Crysis fungerer bare ikke ordenligt på Vista det er totalt fucked up det spil, ihvertfald multiplayer delen. Kan kun spille på en server 15 minutter af gangen derefter bliver jeg kicked, jeg har opdateret punkbuster og whatnot.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • Min installation er ganske vist slipsteamet ja, men fejlene starter lige så stille ved reinstallation - det første kvarter virker det hele, og derfra går det så ned af bakke..


    - kan det være slipsteamfejl?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Har kørt med Vista Home Premium siden jeg købte denne maskine..


    Og jeg skal i hvert fald heller ikke tilbage til XP..


    Er mange fede features jeg ville savne hvis jeg skulle tilbage til XP..

  • XP 64bit på min Shuttle.


    XP 32bit på min Zepto, gamle PC og min IBM.


    Jeg skal dog enten have en server Windows eller Linux på min IBM, da jeg vil have den til at stå som min server.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina