Wii ejere - Kom med jeres erfaringer

  • Overvejer lidt at købe en Wii efter at have prøvet den hos venner et par gange. Har dog nogle spørgsmål inden, da det jo ikke er et billigt køb.


    1. Nok det mest spurgte spørgsmål: Bliver man træt af at skulle bevæge sine arme ? (ok det lyder måske som dovenskab, men bliver man træt af ikke bare at kunne trykke passivt på knapper?)


    2. Hvilke online muligheder har man? Kan man spille mod hinanden over nettet? Ved man kan oprette Mii personer ihvertfald.


    3. Da jeg prøvede en Wii sidst havde ejeren noget gummi rundt om den store kontroller, så man har bedre grip.


    Kom frisk med jeres erfaringer, overvejer lidt om jeg kan låne en af en ven, men vil først lige ha svar på de spørgsmål :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().



  • først og fremmest så wiien til for underholdning..


    der er nogle spil der er fede single player, Zelda, Metroid prime, Sonic, Mario. og det er så også de standart spil, fed grafik osv når man tænker på dens udstyr.
    ellers er det 100% en party machine.. og jeg fortryder ALDRIG jeg har købt den og brugt så mange penge på udstyr osv til den..
    Det med de gummi ting kan du få af nintendo i danmark, når de har lyst til at sende dem til dig. men de er trodsalt gratis :) jeg har stadig ikke fået mine :)


    online muligheder ved jeg der kommer flere og flere spil som Battalion wars som der skulle være multiplayer mulighed for. andre ting som at chatte / share highscores :) og self er der spil du kan game mod hinanden.
    det med om du bliver træt af det.. lige så snart du vender dig til kontrollerne og ved hvordan den reagere og fungere, så skal du næsten ikke bevæge armen eller hånden bare et lille puff :)
    men jeg vil sige i et spil som f.eks Metroid prime kan det godt blive lidt "hårdt" i længten at skulle være så anstrængt fordi du ikke bare kan slappe af.. leder man efter underholdning kan man ikke gå galt.
    ikke for at lyde som 100% wii fan så den "eneste" grund til jeg købte den var de spil der bliver lavet, Mario, sonic, zelda, alle de sjov og underholdende spil er jo gode helt tilbage fra de første af nintendo og derfor har de stadig mig som kunde.


    Jeg skal eje en PS 3 også, men den koster dyrt :P

  • Ok, godt med et dejligt informativt og langt svar fra en Wii ejer - lige hvad jeg leder efter :clap:
    Har aftalt med en m8 at jeg ka låne hans en dag for lige at se om man overhovedet ka få noget sjov ud af den på mit lille værelse og 23" CRT skærm.


    Har du den sat til en LCD skærm, og i så fald, er det godt eller skidt? Tænker på opløsningen, og evt. support af HD opløsninger.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Ok, godt med et dejligt informativt og langt svar fra en Wii ejer - lige hvad jeg leder efter :clap:
    Har aftalt med en m8 at jeg ka låne hans en dag for lige at se om man overhovedet ka få noget sjov ud af den på mit lille værelse og 23" CRT skærm.


    Har du den sat til en LCD skærm, og i så fald, er det godt eller skidt? Tænker på opløsningen, og evt. support af HD opløsninger.


    den sidder til et 37" crt skærm :D hehe det er sku lækkert nok. jeg har fået nogle component kabler og du kan se her af kvali: # 480p (PAL/NTSC), 480i (NTSC) or 576i (PAL/SECAM), standard 4:3 and 16:9 anamorphic widescreen[63]


    http://en.wikipedia.org/wiki/Wii#Technical_specifications

  • en af de fede ting ved en wii er jo netop at man skal bevæge sig.
    Hvis man blev træt af det ville de nok ikke bruge den til at genoptræne folk med på hospitaler. (ja den er god nok).
    indtil du er kommet i træning vil du måske føle dig lidt træt i det du bruger.

  • Tak for den side der Firedog :)


    Raptor: Ja det havde jeg godt hørt det med genoptræning, det ret sejt hehe.


    Noget af det der måske holder mig lidt tilbage er om der er spil nok derude der er interessere mig....Men det må jeg jo lige kigge lidt på :)


    Hvis jeg investerer i en skal jeg ihvertfald ha Rayman raving rabbits, det satme grineren.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2



  • ja det er mega bonus..


    Sonic at the oplympics
    Asterix at the oplympics
    u got a pm :)

  • glem ikke wario ware! det er fandme alt for syret

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse
    glem ikke wario ware! det er fandme alt for syret


    true.. der er også flere end dem jeg skriver :) der er mange.


    der kommer også Mario Karts, Super smash brothers brawl.
    Der er Mario party :)

  • Det er seriøst BØRNEKONSOLLEN!
    Selvom det er sjovt at rende rundt med en remote i hånde og fægte, kan vi ikke komme uden om det der ikke bliver lavet nogle "seriøse" spil til den..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Det er seriøst BØRNEKONSOLLEN!
    Selvom det er sjovt at rende rundt med en remote i hånde og fægte, kan vi ikke komme uden om det der ikke bliver lavet nogle "seriøse" spil til den..


    det er så løgn at der ikke bliver lavet nogle seriøse spil

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse


    det er så løgn at der ikke bliver lavet nogle seriøse spil



    enig med dig karse..


    det du siger Exxon er en gang bullshit.


    Nintendo har altid lavet den slags spil, men tag et spil som Zelda, det spil er nok et af de fedeste, mest krævende, underholdende og seriøse spil jeg har fundet mig...


    men lad os nu se..
    det du mener med seriøse er jo noget som GTA, Army of two osv, hvor det faktisk bare handler om VOLD!!!!!


    Metroid prime er også seriøst..
    Jeg vil gå med til at Nintendo har deres mario spil som holder dem i live, og selvom de er "tegnet" så er det stadig ikke alle der er børnespil, men derfor er den stadig den mest solgte konsol..
    wonder why..
    jeg sviner ikke de andre konsoller til fordi de er super fede og der bliver lavet super fede spil som der desværre ikke bliver lavet til wii..


  • Mener bestemt ikke spil med vold, mener bare sådan seriøse spil ala. GT5 eksempelvis - Med en Wii, kan man ikke få noget der ligner den slags spil! - Jo, det skulle da måske lige være Mario Kart.. :))


    Det hele er bare en gang Mario, Luigi, Zelda, Wario og hva' faen de ellers hedder.
    Har selv ejet en GameCube, dengang den var fremme, de eneste spil jeg gad at se på, var Resident Evil serien og Metroid Prime, som faktisk var ganske og aldeles fremragende. Jeg synes selv at det er sjovt at spille på en Wii, det er vi helt enige om, der mangler bare de "seriøse" spil.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • jamen det der er fedt med wii er jo netop at de gør det på en underholdende måde..


    der findes spil som gt5.. men som sagt det er en wii den har ikke samme udstyr osv som en ps3 eller xbox.. så du vil ikke kunne alve samme video/billede kvalitet.. men derfor er det lige før spillet er af mere kvalitet. jeg har selv en GC også og den er bestemt ikke det værd vil jeg mener, da den ikke var særlig populær.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Det er seriøst BØRNEKONSOLLEN!
    Selvom det er sjovt at rende rundt med en remote i hånde og fægte, kan vi ikke komme uden om det der ikke bliver lavet nogle "seriøse" spil til den..


    Tja børn spiller fodbold det er nok den idrætsgren der er flest penge i. gør det fodbold useriøst at børn også spiller det ?
    At en 5 årig knægt flyver bedre end mig med rc helikopter gør det rc helikopter useriøst ? http://www.youtube.com/watch?v=ZO-0HKFQK-s


    Kan noget der minder om en plæneklipper uden skjold der flyver fint rundt i hovedhøjde overhovedet betragtes som useriøst ? (der ryger et par stykker om året på den konto)


    Hvad er det lige der gør et spil useriøst ?
    er det udgifter vs. indtjening
    Gameplay
    Funfactor
    Nyskabelse
    Indlevning
    Grafik
    ?
    ?
    ?


  • Jeg har overhovedet ingen ide, hvad det er du snakker om? Du linker til at klip med en 5-årig dreng der flyver helikopter? 8o


    Hvis jeg synes det er en børnekonsol, ja så synes jeg at jeg har ret til at have min mening om det, i stedet for at blive flamet af en eller andet der hovedet ikke har deltaget konstruktivt i tråden indtil nu.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Jeg har overhovedet ingen ide, hvad det er du snakker om? Du linker til at klip med en 5-årig dreng der flyver helikopter? 8o


    Hvis jeg synes det er en børnekonsol, ja så synes jeg at jeg har ret til at have min mening om det, i stedet for at blive flamet af en eller andet der hovedet ikke har deltaget konstruktivt i tråden indtil nu.


    Du må da have noget der kan underbygge din mening/påstand.


    Havde jeg ikke linket til en 5 årig der fløj heli havde du jo påstået et det kan en 5 årig ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Du må da have noget der kan underbygge din mening/påstand.


    Havde jeg ikke linket til en 5 årig der fløj heli havde du jo påstået et det kan en 5 årig ikke.


    Nå ok, det ved du bedst! ;)


    Jeg synes at det er en børnekonsol fordi der bliver udgivet så mange små puttenutte spil ala. Mario Party, Mario Wars eller hvad faen de nu hedder. Jeg er vokset fra børnespillene, og vil gerne have lidt mere realisme.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Jeg synes at det er en børnekonsol fordi der bliver udgivet så mange små puttenutte spil ala. Mario Party, Mario Wars eller hvad faen de nu hedder. Jeg er vokset fra børnespillene, og vil gerne have lidt mere realisme.


    OK så kan man forholde sig til det.


    Hvad er mest realistisk når man spiller tennis ? at tæske et håndtag gennem luften eller sidde og flå/trykke på en gamepad ?
    wii har sine fordele og ulemper. hitman er bestemt ikke velegnet på wii