Tilsutning af PS3 til Samsung LE-32R72 via HDMI

  • Igår skulle jeg så prøve at tilslutte min Playstion 3 til mit LCD-tv via HDMI.


    Man skulle jo mene, at det bare var lige til. Tilslutningen i sig selv gik da også fint nok, men tændte så for min Playstation, men tv'et mente ikke der var noget signal.


    Prøvede herefter den normale tilslutning, hvor tv'et fint fik et signal. Her kunne jeg se, at Playstationen gav mig valget imellem at tilslutte via HDMI, hvilket jeg logisk nok sagde ja til.


    Men der var stadigvæk intet signal via HDMI, og nu kan man selvf. ikke se noget via normal tilslutning 8o


    Så mit spørgsmål må være, om man skal gøre et eller andet sært?

  • skal skærmen måske fortælles at du vil tilslutte via digitalt signal istedet for analog ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    skal skærmen måske fortælles at du vil tilslutte via digitalt signal istedet for analog ?


    Det tænkte jeg nemlig også, men synes ikke rigtigt jeg kunne finde noget i tv'et menu.


    Har dog ikke haft kigget i manualen endnu.


    Dog kom HDMI frem som en mulighed, når man browser igennem de forskellige ind/udgange, hvilket det ikke gjorde før kablet var sat i.

  • Tryk på "source" på remoten, indtil der står HDMI1 eller HDMI2, der skulle der gerne være bonus..
    Ejer selv et Samsung 32", og det er PISSE irriterende at skulle vælge source hele tiden! Men det er der ikke noget at gøre ved..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Tryk på "source" på remoten, indtil der står HDMI1 eller HDMI2, der skulle der gerne være bonus..
    Ejer selv et Samsung 32", og det er PISSE irriterende at skulle vælge source hele tiden! Men det er der ikke noget at gøre ved..


    Det er også det jeg gør, og her kunne jeg vælge HDMI efter, at kablet var blevet tilsluttet.


    For tilslutning kunne jeg vælge Ext1, Ext2 og AV, hvor jeg brugte AV til min playstation.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Det er også det jeg gør, og her kunne jeg vælge HDMI efter, at kablet var blevet tilsluttet.


    For tilslutning kunne jeg vælge Ext1, Ext2 og AV, hvor jeg brugte AV til min playstation.


    Lyder sært.. Men du er ikke den eneste der har problemer med HDMI og PS3, skal jeg fortælle dig ;)
    Der er virkelig mange tråde rundt omkring på nettet, ikke kun med Samsung LCD'er, men også andre producenter.


    EDIT: Jeg kan godt vælge HDMI selvom der ikke sidder noget kabel i, har både HDMI til både DVD og PS3.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Lyder sært.. Men du er ikke den eneste der har problemer med HDMI og PS3, skal jeg fortælle dig ;)
    Der er virkelig mange tråde rundt omkring på nettet, ikke kun med Samsung LCD'er, men også andre producenter.


    EDIT: Jeg kan godt vælge HDMI selvom der ikke sidder noget kabel i, har både HDMI til både DVD og PS3.


    Nedern, nu havde jeg lige glædet mig til at se det med HD.


    Eller i hvertfald se, hvad mit tv kan på det område. Regner ikke med noget voldsomt fancy, men Burnout Paradise mf. skulle da gerne komme til at se lidt bedre ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Nedern, nu havde jeg lige glædet mig til at se det med HD.


    Eller i hvertfald se, hvad mit tv kan på det område. Regner ikke med noget voldsomt fancy, men Burnout Paradise mf. skulle da gerne komme til at se lidt bedre ud.


    Jamen det SKAL kunne køre HD.. Giv mig lige 5 min, så finder jeg en løsning!
    Btw, Burnout Paradise er vildt nice, har det selv, og har fået Elite License :)


    Nu tager vi den lige fra start af..


    Sluk TV'et + PS3, smid HDMI-kablet i din indgang, og i din PS3. Tænd TV'et og PS3'en, og tryk på source (Det hedder det på min remote ihvertfald) og find HDMI. Ellers må du en tur i tv'ets menu. Der kan du se de ud/indgange der er på tv'et.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    Jamen det SKAL kunne køre HD.. Giv mig lige 5 min, så finder jeg en løsning!
    Btw, Burnout Paradise er vildt nice, har det selv, og har fået Elite License :)


    Det er et pissefedt spil, det må man sige.


    Har dog først lige erhvervet mig A licens.


    Modtog lige Grand Turismo 5 Prologue igår, og det glæder jeg mig også til at prøve.

  • Prøv at slut Playstation til fjernsynet via HDMI og så tænde playstation ved at holde tænd knappen nede i 5 sek. Så burde den auto-configure


    Ellers så prøv at gå ind i playstation menu, og find noget med skærminstillinger, og så sæt den på HDMI ad den vej.


    Evt prøv at opdatere playstation i dens update menu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sonico
    Prøv at slut Playstation til fjernsynet via HDMI og så tænde playstation ved at holde tænd knappen nede i 5 sek. Så burde den auto-configure


    Ellers så prøv at gå ind i playstation menu, og find noget med skærminstillinger, og så sæt den på HDMI ad den vej.


    Evt prøv at opdatere playstation i dens update menu


    Det første du nævner må jeg lige prøve.


    Det andet kan jeg ikke så godt, da jeg ikke kan se noget på skærmen :ph34r:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sonico
    Du kan vel godt få billede med et alm scartkabel. Så kan du gå ind og ændre det, og så skifte over til hdmi kabel, når du har ændret instillingerne


    Nope, ikke helt.


    Kunne godt se et billede med alm. tilslutning (komposite) igår, hvor den sagde, at den havde fundet en HDMI-tilslutning, og om jeg ville bruge den. Hertil valgte jeg selvfølgelig ja, hvorefter jeg ikke kan se noget på alm. tilslutning.

  • Jeg fik prøvet det med at holde tændknappen inde i 5 sekunder, når jeg tænder på playstationen.


    Pludselig ville den gerne vise noget via HDMI, og det så jo allerede meget bedre ud. I hvertfald, da jeg gik over til 720p, som mit tv understøtter.


    Efterfølgende gik jeg igang med at installere Grand Turismo 5 Prologue. Det tog noget tid, så gik igang med noget andet i mellemtiden. Da jeg kom tilbage, så var der så skærm.


    Fik gang i den med almindelig tilslutning (komposite) igen, men nu synes føranvendte metode ikke længere at virke. Det virker mig højest besynderligt, at det er sådan.


    Enten er det tv'et som taber signalet eller også er det PS3eren, som ikke håndterer det særlig godt :rolleyes:

  • Ingen ideer?


    Idag skulle jeg lige prøve igen, og der fik tv'et fint signal via HDMI fra starten af.


    Skulle derfor selvfølgelig prøve et par spil, henholdsvis Burnout Paradise og Resistance Fall of Man. Dette gik såmænd helt fint ud, og oplevelsen var rigtig god.


    Tænkte jeg hellere også måtte prøve at opleve en Bluray-film, hvilket i det her tilfælde var filmen 300. Filmen gik fint igang, og oplevelsen var igen positiv.


    Men pludselig mistede tv'et bare signalet :rolleyes:


    Kan det være kablet, som fejler et eller andet eller?