Valg af kvalitets bærbar

  • Toshiba Qosmio F30-130
    Lenovo 3000 N200


    Hej Tweakere


    Jeg fulgte ivrigt med i den sidste afstemning, om valg af bærbar, her på Tweak og fik ideen til selv at starte min egen.


    Jeg er på udkig efter en bærbar af en god kvalitet uden for meget lir. Den skal primært bruges til studie, så gfx skal ikke prioriteres. Mobiliteten er heller ikke så vigtig, da jeg prioritere kvalitet og pris højere.


    Jeg bemærkede at Toshiba'en har DVB tuner. Er det noget der virker i DK(I kbh f.eks) og hvorledes virker det?


    Jeg overvejer kraftigt Toshiba'en pga. Raid, tuner, batteritid og gode højtalere, men er der noget jeg har overset, dette kan også være andre bærbare i samme budget?


    Mvh. Søren


    Edit: I gamle dage skulle man bruge et diskettedrev til at installere raid, gælder det samme nu og vil dette ikke blive besværligt at lave på Toshibaen. Kan man købe en tuner til Lenovoen er gør det samme, som den til Toshibaen?

  • Hvis den primært skal bruges til studie ser jeg ikke hvad du skal bruge tuner til (har du ikke et tv?) og raid til. Den toshiba vejer iøvrigt næsten 4kg, så jeg håber ikke du har tænkt dig at tage den med nogle steder tit. Du har ikke brug for gfx, men begge computere har et dedikeret gfx?

  • Jeg har ikke noget TV lige nu og kan godt lide tanken om at jeg kunne sætte mit TV på hylden når jeg ikke brugte det.


    Med hensyn til overkill tror jeg du har ret. Jeg skal primært spille AOE 2 olign....


    Måske jeg snupper den Lenovo fra sidste afstemning til 3999 istedet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af supertyv2
    Jeg har ikke noget TV lige nu og kan godt lide tanken om at jeg kunne sætte mit TV på hylden når jeg ikke brugte det.


    Med hensyn til overkill tror jeg du har ret. Jeg skal primært spille AOE 2 olign....


    Måske jeg snupper den Lenovo fra sidste afstemning til 3999 istedet


    Halløjsa. Jeg sidder netop nu ved denne Lenovo og er mægtig glad for den. Kunne godt ønske at batteriet holdt lidt længere, men synes den vinder 10 min. ved hver ny opladning, så måske batteriet bare skal køres til - det ved jeg ikke rigtigt noget om. Til min store overraskelse er der osse Bluetooth EDR 2.0 i, hvilket ikke fremgår af de specs man kan finde.


    Alt i alt er det en rigtig fin maskine til prisen. Jeg har spillet lidt Age of Mythology, og det kører den fint.


    Mvh. Jan