Computer med Højfrekvent ringende lydd

  • Hej Tweakere


    Jeg tændte, den anden dag, min computer efter at den har stået utilsluttet i nogle måneder. Den fungerede fint, men efter et stykke tid begyndte jeg at bemærke en højfrekvent ringetone(a la Tinitus). Da jeg slukkede computeren kunne jeg stadig høre den. Den stoppede først da jeg endvidere fjernede strømmen fra maskinen. Når jeg tager strømmen aftager lyden på 2 sekunder og forsvinder, men når jeg tænder for strømmen igen er den da med det samme.


    På forhånd tak Søren

  • Det er højstsandsynligt din strømforsyningen der står og piver..... Nogle gør det - andre gør det ikke....


    Du kan evt skifte PSU og se om det hjælper....

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Er det noget jeg kan gøre noget ved.
    Min PSU er en Antec Smartpower 2.0 500W.... Er der nogle der ved om der er noget jeg kan stille op med den?


    Søren

  • det er din 5V stdby der hyler. Men pil lige din PSU fra og sest så om den hyler. det burde den stadig. belast eventuelt din 5Vstdby med en 10W eller 21W autopærer. hvis den ikke hyler, så er det bundkortet.


    under alle omstændigheder bør du sende komponenten retur med kommentaren højfrekvent hyletone i standby.

  • det kan også være en såole i din psu der har mistet noget isolering..hvis du har mod på det, kan du finde spolen ved at lytte, og så smøre noget neglelak på som ny isolering...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg læste det som om at den kun var nogle måneder gammel.
    som fragman skriver så kan det være en spole der ikke er i topform mere. men det kan lige så godt være en kondensator der har mistet noget kapasitet. Jeg har også set det hvis der er dårlig forbindelse i strømforsyningen.
    en strømforsyning der er pint til max kan også finde på at pive.

  • Tak for svarene. Har lyttet mig frem til at det er PSU'en den er gal med. Da jeg ikke er så fingernem må den ryge en tur til RMA.


    Søren