Nu er mit speciale elektronik.
jeg har mere end almindelig god erfaring med at styre produktionen i en større dansk virksomhed, hvor jeg bla. har et indgående kendskab til hvad og hvad man ikke kan bruge til at rense elektronikken med.
Bremserens er beregnet til at fjerne fedt med. i plastic er der noget der minder om fedtstof. når bremserensen har taget det med sig mangler der ligesom noget og så dannes microrevnerne. Microrevner er ikke noget nyt i elektronik komponenter. det er bla. derfor at alle elektronik komponenterne skal være bagt eller som minimum opbevaret tørt eventuelt under vacum inden man kan lodde komponenterne fast i et "damp" bad eller en IR ovn. er der fugt i revnerne så flægger kredsene. og man behøver ikke at kunne se det med det blotte øje.
Men tilbage til bremserensen. de micro revner der her dannes er voldsomt mange og relativt dybe. specielt omkring komponentbenene bliver de dybe. her kan fugten så trænge ind og korrodere kredsen indefra. det er ikke skidefedt.
Problemet er langt vfra det samme med HMT komponenter de men typisk slet ikke udnytter pakken så meget, komponentens kabinet hvis du forstår hvad jeg mener.
Komponenter i en bil er mere eller mindre beregnet til at tåle de kemikalier du finder i en bil. Prøv du at lægge en gummi manchet i blød i bremserens, så kan du spise den som suppe. ABS sensoren er indstøbt i en masse for at forstærke den. jeg ved ikke hvad det er for en masse. Vi støbte også nogle af vores ting ind i en støbemasse, dels for at de kunne tåle miljøet men også for at vores produkthemmeligheder blev beskyttet bare lidt.