Varm CPU fra helvede...

• For mig lyder det som om køleren ikke har ordentlig fat i cpu. Prøv at måle med TAT
    http://www.overclock.net/downloads/138139-intel-tat.html

hvis den viser det samme som coretemp, så prøv at genmontere køleren med så lidt som muligt thermal paste som muligt. Det skal bare dække cpu med et tyndt lag (lige før det er gennemsigtigt)
    Husk at fjerne det gamle med isopropanol uden at oversvømme dit mobo, bare lidt på en køkkenrulle og så lidt pillearbejde

edit: så ikke bonghovedets kommentarer... lidt det samme

• Okay, nu har jeg fået mig en silverstone kabinet blæser, både coretemp, speedfan, og CPUID HM siger at min cores er 51-52 grader varme, når jeg ingen programmer kører, TAT siger dog at mine cores er 35-37 grader varme, sååå... jeg må vel stole på tat...
    Bonus spørgsmål:

Min silverstone blæser; Skal den puste ud af kabinettet eller ind i?
    Tak...

Glemte lige at skrive at min CPU stadig bliver omkring 70-80 grader varm når jeg kører orthos(For guds skyld hvad sker der dog :boxed:)

Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af peacman ().

• Altså, det var gutterne fra pc-lager århus der monterede min computer, så den må vel være rigtigt sat på, desuden fandt jeg ud af at min silverstone pustede den forkerte vej, såå, nu ligger min temp på omkring 28-30 grader uden programmer, og på omkring 60-63 med orthos, har desuden bestilt en Xigmatek HDT-S1283, så efter at jeg får den monteret håber jeg på en CPU på omkring 45-50 grader med orthos.

Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
    MSI 8800 GT OC
    MSI P35 Neo
    3gb 666Mhz Ram
    108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
    X-Fi Xtreme Gamer
    Xigmatek HDT-S1283
    Silverstone 80mm
    Ukendt kabinet køler 90mm(...)
    Windows 7 Ultimate