QuoteOprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
Hvis du aldrig har programmeret før, så bør du øve dig en helt del med det sprog du vælger at bruge inden du begynder at programmere dit spil. Til enkeltmands hobbyspil vil jeg klart anbefale pygame, der er forholdsvis nem at komme i gang med og har nogle gode tutorials. Med pygame programmerer man i sproget python, som jeg personligt er meget glad for. Jeg har tidligere programmeret i php og VB6, og er virkelig blevet glad for python i forhold til de to. Koden er meget mere 'ren' og simpel efter min mening. Du vil sikkert få at høre at "rigtige spil skal programmeres i C eller C++", men tag et kig på pygame.org, og du vil se man kan lave nogle ret professionelle spil i python også. Jeg kan desuden fortælle at python bruges som scripting language i en lang række spil, da man kan være noget mere produktiv i python. Til gengæld kører det langsommere da det er et fortolket sprog, men hvis man ikke har styr på hvad man laver, vil man også lave "slownage" i C/C++.
Har prøvet at downloade Pygame men den siger at jeg mangler et eller andet version 1.5.
Har så prøvet at downloade det men det kender min computer ikke.
Så derfor prøvede jeg c++.