• Har lige fundet mit gamle tv-out kabel frem fra skabet, men har et mindre problem:

Mit fjernsyn kan åbenbart højst køre 1024x768 hvor min skærm til dagligt kører 1280x1024. Det vil sige at hvis jeg kloner billedet kan jeg kun køre 1024x768 på min skærm så vidt jeg har forstået det, hvilket jeg bestemt ikke gider. Hvis jeg bruger den der Extend-option så kan jeg køre musen ud af skærmen og over på mit fjernsyn, som sådan set også er smart nok, hvis det da ikke lige var fordi at det var ekstremt irriterende.

Er der virkelig ikke en smart måde hvorpå man kan smide sine filmfiler over på fjernsynet, uden at skulle have den mulighed at køre musen medover? Eller er den eneste løsning virkelig at slå det til/fra efterhånden som man har brug for det? :crazyeyes:

• Driver Packaging Version 8.43.1.1-071115a-055589E-ATI

Det var hvad der lige stod under information. Jeg kan dog ikke se hvad driveren har af betydning, for den gør jo hvad den skal. Der er bare lidt småt med muligheder i den.

• Det hele virker jo som det skal, så det med driveren er ligegyldigt.
    Det video-signal der sendes ud fra grafikkortet til TV'et er et PAL-signal på 720x576 pixels. Når du sætter opløsningen til 1024x768 så nedskaleres det billede til 720x756 for at det kan sendes til TV'et. Derfor vil det ofte være en fordel at vælge 800x600 eller hvis du kan det 720x576 som opløsning.

I ATi-driveren kan du lave hotkeys, så du nemt kan skifte mellem de to skærme. Jeg går ikke ud fra at du behøver at have billede på begge skærme samtidigt, men det kan også lade sig gøre.

• Jeg vil bare gerne kunne sætte den til at afspille et par filmsekvenser fra min primære skærm, når de så ruller hen over fjernsynet er det sådan set ligegyldigt hvorvidt det er billede på min computerskærm samtidigt.

Hvordan vil du så anbefale at man sætter det op?