• Godaften

Nu vil jeg gerne have det på det rene. Jeg mener at have spurgt flere gange men har aldrig fået et konkret svar. Skal man, eller skal man ikke defragmentere et raid array?

Mine 2 raptors drøner afsted i raid0 og oplevelseshastigheden i windows er absolut fantastisk når jeg sammenligner det med andre sata diske eller kun 1 raptor no-raid.

MEN, når jeg analysere diskene med O&O defrag 10 viser den fx lige nu 66% fragmenterede filer og råder mig til at defragmentere.

Til min lagerdisk vælger jeg "space" til at defragmentere men går ud fra jeg med fordel kan vælge "access" til system og spil (mit raptor raid) for netop at gøre de programmer jeg oftest bruger hurtigere, right?

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• Jeg ved ikke om man skal eller ej, men jeg defragger altid mine drev, også mit RAID 0 array.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel. Jeg defragger ofte, og det virker fint for mig ihvertfald.

Bruger diskeeper 2008. Det gir mulighed for real-time defrag, men jeg synes det tager hårdt på mit system så jeg har slået det fra.

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \