Har brug for hjælp : priser på forsendelser fra tyskland?

• jeg har bestilt en skærm fra cyberport.de (tyskland) og troede indtil idag at den totale regning på købet blev 510 euro. Nu er jeg itvivl om jeg nu også har betalt for forsendelsen, da jeg har læst nogle indlæg på flatpanels.dk hvor de taler om fragtpriser fra cyberport.de på 160 euro.... på min kvittering for købet står der "Gesamtpreis (inkl. Versandkosten): 509,85 EUR".... altså skriver de "inkl. Versandkosten"... der står også "Versandporto: 10,95 EUR" i kvitteringen, men det er jo meget langt fra de 160 euro andre har betalt, så jeg er lidt i tvivl om fragten indgår.... under bestillingen valgte jeg fragt med DHL til danmark, så jeg går ud fra at det er med i prisen på min kvittering her - har jeg ret eller hvad?

Sådan ser kvitteringen ud:

--------------------------------------------------------------------------------
    Pos. Art.Nr. Menge Preis Summe Artikel

1 6112-122 1 489,90 EUR 489,90 EUR HannsG HG281DP 28 Zoll 16:10 VGA/HDMI/Component 5 ms 800:1 Lautsprecher Swivel
    --------------------------------------------------------------------------------
    Zwischensumme: 489,90 EUR

Gesamtpreis (inkl. Versandkosten): 509,85 EUR
    Versandporto: 10,95 EUR

Logistikpauschale: 5,00 EUR

håber der er nogen der kender noget til priser og sådan, da jeg muligvis kommer til at skulle sende den tilbage (pixelfejl - muligvis dårlig billedekvalitet)....

• Har selv arbejdet ved DHL, og vil mene at forsendelsen af en pakke som den du sender er en ret dyr fornøjelse. Men det lyder da nærmest som om fragten indgår i hvad du skriver - selvom det lyder meget billigt.

DHL indgik (lang tid siden jeg arbejdede der) vist en aftale med deutsche post, så det er ikke dog ikke utænkeligt at det er så billigt.

Originally posted by Carlsen
    Har selv arbejdet ved DHL, og vil mene at forsendelsen af en pakke som den du sender er en ret dyr fornøjelse. Men det lyder da nærmest som om fragten indgår i hvad du skriver - selvom det lyder meget billigt.

DHL indgik (lang tid siden jeg arbejdede der) vist en aftale med deutsche post, så det er ikke dog ikke utænkeligt at det er så billigt.

ok...jeg har lige sendt en mail til dhl danmark, hvor jeg spørger ret specifict - håber de kan give mig et svar.... Ville være lidt surt at sende en skærm tilbage igen og betale 1200 kr. for det :/

tak for dit svar btw :D - havde ikke forventet så snappy et reply på en fredag

Originally posted by xenon

ok...jeg har lige sendt en mail til dhl danmark, hvor jeg spørger ret specifict - håber de kan give mig et svar.... Ville være lidt surt at sende en skærm tilbage igen og betale 1200 kr. for det :/

tak for dit svar btw :D - havde ikke forventet så snappy et reply på en fredag

Nej det er heldigt at Carlsen intet liv har.

• update:
    har snakket med DHL danmark og cyberport.de og prisen for forsendelsen af pakken op 700xx500x300 og på 10 kg. koster virkelig kun 10,95 EUR.... helt utroligt at det kan være så billigt - forklaringen er nok, som carlsen sagde det, at dhl har en aftale med deutche post...