Hvordan for jeg den bedste surround lyd

  • Jeg har tegnet lidt på det i photoshop : LINK
    Altså på højtalerne skal der gerne stå: L rear, R rear, R front, L front, eller noget i den stil.
    Som du ser på tegningen så ville jeg sætte L front på venstre side af din skærm, R front så på din højre side af din skærm. Med dine bag højtalere ville jeg hænge op i omkring 170cm højde lige der hvor jeg har skrevet det på tegningen.
    bassen vil jeg placere under dit bord (Så kan man også bruge den som fod skammel!:)) ).
    Dimsen til at skrue op og ned og center højtaleren vil jeg nok sidte lige ved siden af din skærm, eller måske under din skærm hvis der er plads.
    Men den skal i hvertfald bare sidte i midten af dit skrivebord! ca.

  • Mange tak..


    Tror nu ikke jeg vil bruge den til fod skammel ;)


    men skal L ront og R front stå på bordet..?


    mit bord er kun 151 cm.


    og så skal der vel også være lige så langt mellem R front og L rront som R rear og L rear.. ikke?

  • for at få den bedste surround effekt skal alle højtalere stilles så du omringer dig
    altså du skal side inde i midten og blive ramt af lyden fra alle sider


    Tror faktisk også det står et eller andet sted i logitech manualen hvordan man for bedst surround effket i forskellige rum.


    har selv et surround anlæg ved mit skrivebord


    har center lige foran mig. de to front højtalere til at står så de rammer mig skråt foran
    og mine baghøjtaler til at stå så de rammer mig skråt bagfra og subwooferen til at stå nede på gulvet lidt gemt væk.
    den skal kun bruges til at lave dunke lydene.


    synes selv jeg har en rigtig god surround lyd når jeg ser film :D