køb en bærbar for 840kr

  • Hey,


    Ville bare lige sige at det firma er noget pjat. her er et udklip fra politiken.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Skepsisen breder sig efter onsdagens billige tilbud på en svensk bærbar computer til 840 kroner.


    Selv om direktør og stifter af det svenske firma Medison, Valdi Ivancic, forsøger at svare for sig, har han haft svært ved at overbevise netbrugerne om, at der ikke er tale om svindel.


    Dansker købte to computere
    En af køberne af den billige laptop, Kaare Møller fra København, bestilte og betalte med sit visa-dankort to computere på den svenske hjemmeside i går.


    »Efter nu at have kastet mig frådende over, hvad jeg ved læsning om Medison-laptoppen mente, var et afsindigt godt tilbud og derpå fluks bestilte to styks af slagsen - i en nethandel, der virkede "safe" - kom jeg så til tvivlen. Og det var vel den, jeg skulle have startet med«, fortæller en ængstelig Kaare Møller, efter at han har fulgt med i debatten på forskellige netfora om det ultrabillige tilbud.


    Handelen gået tilbage
    Men i dag lykkedes det Kaare Møller at få annulleret handelen ved at ringe til det amerikanske firma, Medison samarbejder med omkring visa-kortbetalingen.


    »Det gik smertefrit. Men hvis alle følger den opskrift, kan vi jo komme i den situation, at et tilbud, der er for godt til at være sandt bliver ødelagt, selv om det er sandt«, siger Kaare Møller.


    Trækker vejret lettere
    »Men jeg trækker i hvert fald vejret lidt lettere nu«, siger han.


    »Jeg savnede, at nogen sandsynliggjorde, at der findes et reelt produkt bag det hele. Medison angiver, at der er 4-6 ugers leveringstid - og det er vel i orden - men jeg kan intetsteds se, at nogen har haft en pote på tastaturet af sådan en laptop og konstateret, at den eksisterer rent fysisk«, siger Kaare Møller.


    Firmatelefonen lukket
    Det har ikke været muligt at kontakte firmaet, som siden i går har meddelt på sin hjemmeside, at telefonlinierne er midlertidigt lukkede.


    Blandt de indvendinger mod seriøsiteten i tilbuddet er blandt andet, at prisen er alt for lav - også selv om komponenterne er to-tre år gamle.


    Udsalgsprisen vil ikke kunne dække omkostningerne selv ikke med egne samlefaciliteter i Brasilien, som Medison angiver.


    Direktøren, den svensk-kroatiske Valdi Ivancic, optræder i forbindelse med en række forskellige registrerede domænenavne og lukkede firmaer, hvilket også har givet anledning til mistænksomhed på de forskellige netfora.


    Kun et Medison-firma aktivt
    Alene i Sverige findes der seks selskaber med Medisons navn, hvoraf de fem er gået konkurs eller ophørt. Kun et firma med navnet Medison Consulting er stadigt aktivt. Det ejes personligt af Valdi Ivancic.


    Medison Consulting står bag hjemmesiden og firmanavnet medison og medison.se


    http://www.medison celebrity.com er den hjemmeside, hvor den bærbare computer sælges fra. Siden er registreret på navnet Valdi Ivancic på en adresse i Huskvarna i Sverige, men han og firmaet er også registreret i Karlskrona.


    Domænet er registreret 11. april 2007 blandt andet med en hotmail-adresse og et mobiltelefonnummer.


    Hovedkontor i Californien
    Domænet medison.se er stiftet i 2003 men opdateret den 29. marts 2007. Domænet har tidligere tilhørt Medison Data AB, som er i konkurs.


    I 2004 havde firmaet ifølge web.archive.org hovedkontor på no. 1 Embarcadero, Suite 4100, San Francisco, CA 94111.


    I dag har Medison Europe Limited hovedadresse i England på 27 Ruffets Wood, Gravesend, Kent.


    Apple-vilkår kopieret
    Ifølge et indlæg om mMedisons hjemmeside er de handelsvilkår og erklæringer om blandt andet beskyttelse af privatlivsoplysninger på laptop-hjemmesiden kopieret direkte fra Apple.com.
    ---------------------------------------------------------------------------
    Det er det rene fup


    http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article348879.ece


    MVH. Lars