Montering af blæser!

• Jeg skal ha' smidt noget køling over mine kommende RAM,(Cell Shock PC6400 Micro) da de skal clockes et godt stykke over standard.
    Denne opg har jeg tænkt mig at løse ved at smide én 120mm blæser oppe over rammene, eller evt. investere i én 80mm blæser.

Personligt tænker jeg strips, vacum o.s.v. Dog med stor usikkerhed!

Hvordan skal jeg dog montere én 120mm blæser i toppen af kabinettet?(oppe over rammene)
    Hvad vil være den bedste løsning, hvis skidtet skal monteres ordentligt, stabilt og langtidsvarende?
    Hvad er jeres erfaringer overhovedet med sådan en køling løsning?

/Lasse

• Bliver nok lidt besværligt, men du skal jo bare skære et rundt hul også 4 huller også en plade over din blæser så kører det ;)

Men du skal nok have en tegning over det.

• SilenTi:
    Jeg vil nu helst undgå at skulle skære huller i mit kabinet, hvis det da kan undgåes.

Mit kabinet har allerede sådan et gitter i toppen: [Blocked Image: http://img440.imageshack.us/img440/1006/n7krw4sfba500355az9.jpg]

Kan det evt. bruges til noget, eller vil der ikke kunne blæses tilstrækkeligt nok luft ud/ind?

En anden ide som jeg har tænkt lidt over, kan jeg bruge ét af de to net(s) som er i siden af kabinettet, vil det overhovedet hjælpe, eller vil det evt. ødelægge mit nuværende airflow?

Ideer er meget velkommen!

• Jamen, du måler jo de 4 huller af, grunden til at det er en god idé er at så kan du skue blæseren fast, så lamer den heller ikke, og du vil ikke kunne se de huller da du sætter sådan en luft plade over.

• SilenTi:
    Du har nok ret, men det ville nu være rart hvis det ikke var nødvendigt med at lave huller i mit elsket kabinet.

Er I helt sikre på at den eneste fornuftige og stabile løsning er at, lave et 120mm hul i kabinettet? Overhovedet intet andet alternativ?

Hvis der ingen vendinger er fra Jer andre, så vil jeg afprøve som sidste alternativ til hul, at bruge: velco og powerstrips, og så se om blæseren kan sidde inde i kabinettet, eller evt. på gitteret i venstre side af kabinettet.