Jeg har vandkøling på min computer. Den er ca 2 år gammel, men nu er pumpen begyndt at larme helt vildt. Jeg har på intet tidspunkt skiftet vand på den eller ændret noget som helst. Vandet virker ret varmt når man mærker på slangerne i kabinettet. Hvad skal jeg gøre? skifte pumpen? eller putte mere vand på? måske skifte det? eller noget helt andet. Alt hjælp er mere end velkommen.
Vedligeholdelse af vandkøling
-
-
en pumpes levetid er ca 50.000 timer det kan selvfølig variere fra pumpe til pumpe .
nu ved vi jo ikke hvad du har af vandkøling så det er lidt svært at sige hvad der best kan betale sigden biligest løsning vil nok være at se om du kan finde et sted hvor de har reservedele til din pumpe og så skifte lejer og o-ringe,
og rense dine kølehoveder og købe nye slanger før du skifter vand "destiliert vand+ additiver"men jeg syntes at det er flot at den har kørt i 2år på det sammen vand
tror nok at de fleste skifter en gang hvert halve årpå den anden side hvis bare det er et biligt vandkølenings kit du har
så er det nok letter at skifte det hele
da det godt kan være svært og tidskrævene at rense radiator og kølehovder
og hvis det ikke blir gjort ordnligt vil du have agler/hvid skimel i løbet af nogle månder -
det er en computer til 20000, tror det er waterchill. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375405 det er den computer. har på intet tidspunkt gjort noget ved den. Men nu larmer pumpen lidt, som om der mangler vand på.
-
ja der står asetek.com på iden af pumpen, og den er lidt over halvt fyldt, og der ligger lidt hvidt noget i toppen af vandet.
-
Vil bestemt tro at vandet burde skiftes, og hvis pumpen stadig larmer, også den...
Garantere at hvis du tager ud til SHG og spørger dem om at hjælpe med det, hvis du ikke selv har erfarning med at pille med sådan noget, hjælper de dig gerne med at det kører optimalt igen!