Vedligeholdelse af vandkøling

• Jeg har vandkøling på min computer. Den er ca 2 år gammel, men nu er pumpen begyndt at larme helt vildt. Jeg har på intet tidspunkt skiftet vand på den eller ændret noget som helst. Vandet virker ret varmt når man mærker på slangerne i kabinettet. Hvad skal jeg gøre? skifte pumpen? eller putte mere vand på? måske skifte det? eller noget helt andet. Alt hjælp er mere end velkommen.

• en pumpes levetid er ca 50.000 timer det kan selvfølig variere fra pumpe til pumpe .
    nu ved vi jo ikke hvad du har af vandkøling så det er lidt svært at sige hvad der best kan betale sig

den biligest løsning vil nok være at se om du kan finde et sted hvor de har reservedele til din pumpe og så skifte lejer og o-ringe,
    og rense dine kølehoveder og købe nye slanger før du skifter vand "destiliert vand+ additiver"

men jeg syntes at det er flot at den har kørt i 2år på det sammen vand
    tror nok at de fleste skifter en gang hvert halve år

på den anden side hvis bare det er et biligt vandkølenings kit du har
    så er det nok letter at skifte det hele
    da det godt kan være svært og tidskrævene at rense radiator og kølehovder
    og hvis det ikke blir gjort ordnligt vil du have agler/hvid skimel i løbet af nogle månder

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• Vil bestemt tro at vandet burde skiftes, og hvis pumpen stadig larmer, også den...

Garantere at hvis du tager ud til SHG og spørger dem om at hjælpe med det, hvis du ikke selv har erfarning med at pille med sådan noget, hjælper de dig gerne med at det kører optimalt igen!

Asus P5K Pro - Q6600 - 3.19ghz - G19 - Razer Mamba
    6GB Corsair XMS PC6400 @ 930
    Asus 470GTX @650/1725
    Logitech Z5500 @ Yamaha center, Ultimate fronte
    Samsung BW226 22" <> Samsung SAMP2370 23" led
    Sony KDL-40EX501
    Playstation 3 80gb
    X-360 Elite
    Apple Iphone 4
    Sony DSLT A33