Studie bærbaren 07?

  • tit til at skifte den gamle hp ud og få sig noget nyt.


    ´mobilt
    ´kraftfuldt
    ´solidt kram


    max 12k


    har kigget meget på macbook(sort) men ville gerne
    høre om forslag til et alternativ.

  • jamen det er da helt klart en udfordre, kvaliteten er der i den grad og har os set sådan en bette sag før. det eneste jeg er bekymret for er at jeg gerne vil ha 2gb ram. har os kigget på den nye IBM t-61 mener jeg den hedder, men desværre koster den os noget mer :( 18k mener jeg.


    har os kigget på en lille hp tablet, men hp pavilion serien er ikke helt bygget til et liv på farten, nedslidte hængsler og skærmfejl er der ihvertfal nok af på min 4år gamle hp.

  • Ville helt klart tage IBM/Lenovo ... Du drømmer ikke om andet når du først har prøvet en af deres laptops:).. Vi har en anmeldelse af den gamle T60'er på laptopworld.dk, og der er faktisk ikke nogen forskel på de 2 så vidt jeg husker. Kun at T61 er en Santa Rosa platform laptop, som er det nyeste og bedste til laptops..
    IBM maskinerne er lavet i magnesium, altså virkelig holdbare maskiner. Samtidigt har de kanone tastature og lang batteritid. Men som du selv nævner, så koster de kassen..:(
    Hvis du vil have noget andet

  • den virker os som noget virkeligt kram, den skulle være mere solid end de forrige thinkpads. kigger lige andmeldelsen af t60 ud :)

  • T61 er med widescreen og webcam og så er der en ny slags kabinet der er mere solidt bygget, selvom det sikkers os er solidt i t60.

  • Quote

    Originally posted by EA-86
    den virker os som noget virkeligt kram, den skulle være mere solid end de forrige thinkpads. kigger lige andmeldelsen af t60 ud :)


    Der er også anmeldelser af andre ThinkPads rundt omkring på nettet:)
    Fx den her, som jeg synes er en fee' lille sag:
    http://laptopmag.com/Review/Lenovo-ThinkPad-X61s.htm



    HVIS du vil spare penge og få en lidt billigere og uden Santa Rosa, men stadig maskine af god kvalitet, så kan Novabook Predator også anbefales.. har vi også anmeldelse af på laptopworld;)

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Ville helt klart tage IBM/Lenovo ... Du drømmer ikke om andet når du først har prøvet en af deres laptops:).. Vi har en anmeldelse af den gamle T60'er på laptopworld.dk, og der er faktisk ikke nogen forskel på de 2 så vidt jeg husker. Kun at T61 er en Santa Rosa platform laptop, som er det nyeste og bedste til laptops..
    IBM maskinerne er lavet i magnesium, altså virkelig holdbare maskiner. Samtidigt har de kanone tastature og lang batteritid. Men som du selv nævner, så koster de kassen..:(
    Hvis du vil have noget andet


    Der er nu en del forskel på T60 og T61.


    • Man har nu også lavet magnesium rollcage i låget. Til gengæld er selve "skalden" på låget nu lavet i plast, dog med samme overfladebehandling. Det forbedrer signalet væsentligt i forhold til T60.
    • WWAN antennen er i forbindelse med det nye låg indbygget, og sidder ikke som en byld i siden som den gjorde før. Bl.a. derfor sidder skærmen ikke midt i rammen, den er forskudt nogle millimeter. Det ser lidt underligt ud, men man skulle hurtigt vænne sig til det.
    • Pga. den nye køler har der ikke været plads til audiojacks i siden, de er nu flyttet til fronten. Et kæmpe minus hvis du spørger mig.
    • T61 har et hybriddrev. 1GB solidstate der bruges til cache i vista. Der har dog været en del reklamationer i forbindelse med den ekstra hukommelse.
    • T61 kører Nvidia. Så man kan nu få et Quadro M570 kort i. Sweetness.
    • Alle USB er sat højkant for at spare plads. Det giver helt sikkert problemer med visse brede USB sticks.
  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Der er nu en del forskel på T60 og T61.


    • Man har nu også lavet magnesium rollcage i låget. Til gengæld er selve "skalden" på låget nu lavet i plast, dog med samme overfladebehandling. Det forbedrer signalet væsentligt i forhold til T60.
    • WWAN antennen er i forbindelse med det nye låg indbygget, og sidder ikke som en byld i siden som den gjorde før. Bl.a. derfor sidder skærmen ikke midt i rammen, den er forskudt nogle millimeter. Det ser lidt underligt ud, men man skulle hurtigt vænne sig til det.
    • Pga. den nye køler har der ikke været plads til audiojacks i siden, de er nu flyttet til fronten. Et kæmpe minus hvis du spørger mig.
    • T61 har et hybriddrev. 1GB solidstate der bruges til cache i vista. Der har dog været en del reklamationer i forbindelse med den ekstra hukommelse.
    • T61 kører Nvidia. Så man kan nu få et Quadro M570 kort i. Sweetness.
    • Alle USB er sat højkant for at spare plads. Det giver helt sikkert problemer med visse brede USB sticks.


    Tjae.. Jeg sagde også jeg ikke var helt sikker, men det var godt du kunne kaste lys over sagen.. Kunne være man skulle be om sådan en til anmeldelse,, den lyder sq fed:)

  • sad lige og læste laptopworlds anmeldelse af x60, er lidt vild med de helt små mobile der, da jeg ik skal bruge den til at spille på er grafikkort ikke så vigtig, men 2gb ram er vel et must, skal ihvertfal ku køre noget photoshop osv. er faktisk næsten sikker på at valget kommer til at stå mellem ibm eller macbook(sort velogmærket) som en lære sagde til en kammerat der li havde købt en hvid macbook "er den ik lidt fimset den bærbar" :boxed:

  • Quote

    Originally posted by EA-86
    sad lige og læste laptopworlds anmeldelse af x60, er lidt vild med de helt små mobile der, da jeg ik skal bruge den til at spille på er grafikkort ikke så vigtig, men 2gb ram er vel et must, skal ihvertfal ku køre noget photoshop osv. er faktisk næsten sikker på at valget kommer til at stå mellem ibm eller macbook(sort velogmærket) som en lære sagde til en kammerat der li havde købt en hvid macbook "er den ik lidt fimset den bærbar" :boxed:


    2GB RAM burde heller ikke være et problem at eftermontere hvis du ikke kan finde en model med 2GB i forvejen.


    Om du vil bruge en Macbook eller X60 kommer vel helt an på om du har behov for OS X eller XP/Vista, hvilke programmer du bruger til daglig osv.


    For the record, så vil jeg sige at jeg havde en macbook pro i et halvt år. Efter reklamation efter reklamation skilte jeg mig til sidst af med den i ren arrigskab. Det var på det tidspunkt min eneste maskine, og det holder ikke at den er på værksted mens man skal lave projekter osv.

  • kvaliteten hos thinkpad er jeg slet ik i tvivl om er god, kender ik så meget til kvalitetet hos macbooks, men går udfra den skulle være i orden. hvis der er noget der går i stykker er sevicen vel op til det sted man har købt den. f.eks. ventede jeg 1 mdr på at få ny strømforsyning i min gamle hp :( man kan ik vinde hver gang.


    det med OS x eller windows er ik min store bekymring da mac jo kan køre begge det eneste der piner mig ved mac er de 1500kr man skal af med for at få den i sort 8o

  • Quote

    Originally posted by EA-86
    det med OS x eller windows er ik min store bekymring da mac jo kan køre begge det eneste der piner mig ved mac er de 1500kr man skal af med for at få den i sort 8o


    Det er rigtig nok. Men hvis man køber en mac for at køre windows, ja så går fidusen lidt af det.
    Og at dual-boote alt efter hvad man lige har gang i, er altså ikke en holdbar løsning. Ikke for mig ihvertfald.


    Det er ret nederen at skulle boote ind i XP for at arbejde, mens alt ens andet surfing-gejl (bookmarks, indstillinger osv), kontaktpersoner, email, kalender og daglig gøren er i OS X.