Erfaringer med franske biler ?

• Kan sige at jeg kører kører i en skoda octavia 1.9 TDi (110 HK) udgaven, og den har nu rundet 390.000 kr. siden feb. 2000 hvor vi fik den som spritny. Der har på intet tidspunkt været noget så kritisk at den har været på værksted i mellemtiden. Med det mener jeg, at der selvfølgelig har været skifte sliddele osv. som ikke kan undgåes, men at der ikke har opstået direkte fejl på noget mekanisk.

VW laver gode stabile motorer der klarer mange km, men selvfølgelig er der et par smuttere imellem.

• Min fader skiftede midt i 90'erne fra Volvo til Citroen. Han har haft Citroen lige siden, første Citroen var en AX'er. Så fik han en Saxo, derefter en Saxo (med diesel motor) mere som han kørte knapt 300000 km i. Efter de 300000km begyndte de første reperationer og dukke op. Slidte lejer, udskiftning af sliddele o.s.v

Han har netop nu anskaffet sig en ny C3, som i øvrigt er en lækker bil efter min mening.

Den værste/dårligste bil han har haft, var dog en Deawoo Matiz som er livsfarlig og køre i. Den kører virkelig dårligt og usikkert i glat/sne føre.

Han købte en C1'er, som er den min mor nu kører i. Hvilket er en bil i en helt anden kvalitet sammenlignet med Matiz'en, selvom C1'eren også må betegnes som være en lidt skrabet bil.

Imo er det to gode biler, fælles for dem, er at jeg synes de har en imponerende vejbeliggenhed.

Jeg har desværre ikke de store erfaringer med andre biler en franske. Så kan ikke rigtigt sammenligne med andre biler.
    Der har dog aldrig været fejl med de biler vi har haft, har de været på værksted har det været pågrund af service eftersyn, eller udskiftning af sliddele. Der bliver kørt et betragteligt antal km hvert år i de biler min familie har.

Originally posted by arnbak
    Den værste/dårligste bil han har haft, var dog en Deawoo Matiz som er livsfarlig og køre i. Den kører virkelig dårligt og usikkert i glat/sne føre.

De fleste Daewoo biler er noget lort, for at sige det rent ud.

Min far har en af de tre første Daewoo Nexia der blev importeret til Danmark, og i den tid han har haft den (2001-2007 - den har stået som demovogn i 3-4 år), har han fået skiftet 3 fjedre, benzintanken, indsugning, bremser, og en aksel.

Mange vi kender nede i Polen, inklusiv familie (Daewoo er meget brugt bilmærke dernede) har måtte skifte nogle af de samme dele.

i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

GIGABYTE GA-Z68AP-D3

Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

XFX Radeon HD 5850 BE

Corsair TX650 V2

Creative SB Audigy SE

• Ja, han skiftede den jo også ret hurtig ud :)

• Men er det så bilen der er noget galt med, eller er det forhandleren ? For mig lyder det mere som om at forhandleren er lodden. Der findes også et par udsendelser fra de forskellige forbruger programmer hvor de tester forskellige bilforhandleres evne til at finde fejl. Et par bilerne dukker op med fejl de ikke havde da de blev indleveret...