Køb at vandkøling til dual Xeon

  • Jeg skal have købt mig noget vandkøling til min lille arbejdshest. Grunden er mest pga. støj, lige nu kan min computer udkonkurrere min støvsuger.


    Jeg har ikke haft vandkøling før, så jeg havde tænkt på om jeg ikke bare skulle købe et komplet sæt ind. Så jeg har kigget på:


    Asetek WaterChill Power CPU/VGA/Chipset cooling Kit KT12AT-12VX - Væskekølesystem - ( Socket 775 )


    Men det giver mig 2 problemer; 1) Den har kun 1 kølehovede til processor. 2) Der står ikke noget om understøttelse af Xeon (socket 771).


    Hvad ville i anbefale og kan jeg godt smække et socket 775 kølehovede på min socket 771?

  • Asetek har Xeon kølesæt på deres hjemmeside...


    Under waterchill -> kits [10 mm] og så helt nede i bunden.
    Kan være det kan bruges. :)


    EDITH: Hvorvidt det passer til s771 er dog ikke nævnt.

  • Ja, Jeg så det godt lige efter jeg havde oprettet tråden.
    Det sæt har også 2x kølehovede og når jeg lige kigger på det, så ser det ud til at Xeon systemet passer bedre med hensyn til sokkel hullerne.


    Jeg prøver at bestille sådan en fætter, bare lidt trist at den kun har en 120mm radiator.

  • Quote

    Originally posted by genbox
    Ja, Jeg så det godt lige efter jeg havde oprettet tråden.
    Det sæt har også 2x kølehovede og når jeg lige kigger på det, så ser det ud til at Xeon systemet passer bedre med hensyn til sokkel hullerne.


    Jeg prøver at bestille sådan en fætter, bare lidt trist at den kun har en 120mm radiator.



    Hvad jeg lige kunne se, så er det til s603/s604?!

  • Ja, men det ser ud til at socket 604 har samme huller/monterinstype som socket 771, men jeg er ikke 100% sikker. Jeg søger lidt på nettet før købet for lige at se om andre har fundet ud af noget.