Tid til HW udskift, tid til forvirring...

• Jeg vil gerne snart have noget nyt hardware i min spand.
    jeg beholder mine nuværende harddiske, men resten skal skiftes.

Nu er det så bare jeg bliver helt lost når jeg kigger efter bundkort. der er så mange og de kan så meget... Så derfor spørger jeg her, hvilket kort er absolut bedst, og hvilket er bedst til prisen. Ja jeg har planer om at OC. Og der kommer til at sidde en Core2duo E6600 på det.

En anden ting , er dette nye vidunder kaldet physx. er det pengene værd, og har det effekt i alle spil, eller kun dem der er lavet til det, fx. Infernal?

En tredje ting er ram. Jeg vil have 2x1 GB, og de skal kunne OC ret godt. Det er længe siden jeg har kigget på ram, så jeg aner ikke hvad jeg skal se efter. CL, clock speed eller?
    Leder efter gode forslag, gerne som ved bundkort de absolut BEDSTE, og så de bedste til prisen.

Fjerde ting er grafikkort, er 320 mb ram nok? for jeg synes det er meget at give 700kr. mere for et med 640 mb.Hvis det er pengen værd vælger jeg nok et 8800GTS med 640 mb ram.

Ved godt at man burde kunne finde al den info jeg søger på google osv, men jeg har rigtig god erfaring med at følge jeres vejledning, og den plejer at være mere up-to-date end diverse artikler.

På forhånd tak.

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• Har hørt godt om gigabytes nye GA-P35 serie, den her ville nok være et godt bud til en god pris
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380742

Tror man kan ligeså godt tage en E6420, den har samme mængde cache som E6600 og da du har tænkt dig at oc alligevel kan du spare ca. 300 der.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378199

Kender ikke nok til physx, men det er ikke noget jeg vil bruge kroner på. Så hellere et større gfx.

Cellshock er ret gode til oc. Mine kører stabilt ved de 1000 MHz, men det er jo også hvad de er beregnede til. Ville være ligeså tilfreds med PC6400 ved 800MHz da det gøre ingen forskel i oplevelsen af spil osv. Cpu kører ved 3200(fsb = 400), det gør til gengæld forskel :))

Ang. grafikkort kommer det vist an på skærmstørrelsen. Hvis du skal køre høje opl. er der fordel ved 640Mb ram. Jeg venter dog på crysis før jeg tager stilling til om 320Mb er nok :))

• Tror jeg vælger et 8800 GTS med 640mb ram for at være mere fremtidssikret.

Kan en 6420 komme lige så højt op i frekvens som en 6600, eller har 6600 en tendens til at være lidt bedre?

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \