Vand køling - hvilken rækkefølge?

• Jeg skal meget snart montere vand på min fil server maskine der pt. fungere som primær computer også.

Jeg har følgende hoveder og udstyr:

Laing DDC normal pumpe
    Alphacool Pro DDC top
    Alphacool DDC res.

CPU (C2D E4300)
    EK Wave S775 Acetal

GPU (nVidia GF7600GS)
    Alphacool NexXxoS GP2X-N
    Scytche 120mm 8.7dB blæser lige ved siden af.

HDD (WD Raptor 36GB)
    SilentStar Single

HW Labs X-Flow 120mm rad. i toppen af kabinet.
    Scytche 120mm 8.7dB blæser på.

HW Labs 120mm alm. rad. i fronten af kabinet.
    Scytche 120mm 8.7dB blæser på.

Væsken jeg bruger er Alphacool TechProtect.

Hvordan skal vandet løbe for at yde mest??

Mit setup kommer til at sidde sådan:

[Blocked Image: http://www.alcoholic.dk/view.php?id=1691&thumb=false]

Jeg havde selv tænkt på enten:

Pumpe -> CPU -> GPU -> X-Flow Rad. -> HDD -> Rad. -> Pumpe

eller

Pumpe -> CPU -> X-Flow Rad. -> GPU -> HDD -> Rad. -> Pumpe

:idea: nogen andre forslag?

• ville nok gøre sådan her. Pumpe ->X-Flow Rad-> CPU -> GPU ->Rad. -> -> HDD

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

Rettet 3 gange, sidst af Fmp ().

• Du tager bare den model som laver de blødeste buer.. rækkefølgen betyder meget mindre end det tab der kommer ved at lave skarpe knæk med slangen..
    watercooling myths exposed - overclockers.com

Mvh Jesper

Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

• jeg ville egentlig tro raptoren slet ingen køling behøvede? min har en form for indbygged køleribbe, og det tror jeg da de alle har. Raptoren i mit system er 5C under de store diske (25 imod 29-30)

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Originally posted by neiro
    jeg ville egentlig tro raptoren slet ingen køling behøvede? min har en form for indbygged køleribbe, og det tror jeg da de alle har. Raptoren i mit system er 5C under de store diske (25 imod 29-30)

Ja som standart skal den ikke køles, min har nemli også de her finner.
    Men da den fiser afsted med 10K RPM så larmer den en smule mere end mine andre diske - så for at udligne det har jeg kastet den i en SilentStar boks.

De er isoleret med noget støjdæmpende blødt skum inde i en alu kappe - og derinde bliver sådan en disk altså en smule hed..
    Så derfor vandkøling på den også. 8)

Originally posted by Fmp
    ville nok gøre sådan her. Pumpe ->X-Flow Rad-> CPU -> GPU ->Rad. -> -> HDD

Eh.. Nu er jge ret ny indenfor H2O køling men at lade vandet løbe direkte ind i en rad. tror jeg næppe er nogen god ide, det må da nedsætte flowet?

Originally posted by dB1

Eh.. Nu er jge ret ny indenfor H2O køling men at lade vandet løbe direkte ind i en rad. tror jeg næppe er nogen god ide, det må da nedsætte flowet?

ja men det kan diskuteres meget, men ved at lade det køre gennem raid og så direkte ind på cpu får du det koldes vand på cpu, pumpen udvikler jo også varme og har et lille bidrag til at varme vandet, så ved at tage det fra raid pumpe og så cpu vil vandet måske være blevet lidt varmere, men det er nok så lidt at man ikke kan se det... har læst om en der prøvede at vende hele sit system og der var ikke nogen ændring i temp,, så det er nok hips om haps :crazyeyes:

E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W